7 בום: שבע המלצות לפסטיבל לבונטין 7 מהמנהל האמנותי

ככה זה נראה בשנה שעברה. לבונטין 7 במוזיאון תל אביב, 2022 (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק facebook.com/levontin7)
ככה זה נראה בשנה שעברה. לבונטין 7 במוזיאון תל אביב, 2022 (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק facebook.com/levontin7)

המועדון הכי מרתפי בתל אביב חוגג 17 שנים של מוזיקת אינדי בלב ועמוד בטן בעין - והחגיגה המוגזמת כוללת כ-86 הופעות, ומכל ז'אנר אפשרי. אז כדי לעשות קצת סדר ביקשנו מאביב שריקי, המנהל אמנותי של הפסטיבל, לבחור את 7 ההופעות שאסור לכם לפספס

לילה לא שקט: השתלטות של לילה על מוזיאון תל אביב

את אירוע המוזיאון חנכנו שנה שעברה, והרגשנו שהייתה הצלחה מסחררת – אז גם השנה אנחנו מחזירים את מפגש הפסגה בין הלב של הלבונטין למוזיאון תל אביב. הפעם ניסיתי להתעלות על השנה הקודמת גם בכמות המופעים, גם במגוון הסגנונות, ובעיקר בתכנים המיוחדים ושיתופי הפעולה. למשל, החיבור של דקלה וגי’רפות – שנשמע על פניו מוזר – זה משהו שאני מאד מצפה לשמוע, מהדברים הכי שונים תמיד נולדים הדברים הכי מעניינים. או הילה רוח, שתחזור בפסטיבל בצורות שונות ואירוחים משתנים, תעלה עם ההופעה שלה במוזיאון, שהיא רוקנרול לפנים ולא צריך יותר מזה. שלמה בר האגדי יכבד אותנו בנשמה הענקית שלו, ואם כבר נשמה אז עוד אחת מסוג אחר- איה זהבי פייגלין, שיכולה להביא אותי ואת הקהל לדמעות עם מילים חותכות כמו סכין וההגשה הכי מרגשת. ויהיה עוד ועוד: דניאל רובין, שמאן שמאן, גיאגיא ואיילו.

לבונטין במוזיאון
לבונטין במוזיאון

ובלי קשר למופעים עצמם, האירוע הזה מייצר הזדמנות לשיטוט לילי בגלריות וביצירות האמנות של המוזיאון המעולה, וזו הזדמנות משולבת לפגוש אמנות חוצת סגנונות עם מוזיקה חוצת סגנונות, בשעה האהובה עלי, הלילה. עוד המלצה אישית לקראת המוזיאון היא על אירוע היסטורי שיזמנו במיוחד עבור השנה: סטודיו לקעקועים ארט בוקה, עם ששה אמנים מקעקעים, יקעקעו בלייב כמה מיצירות האמנות שמוצגות במוזיאון תל אביב על מתנדבים אקראיים מבאי הפסטיבל שיעלו בהגרלה מקדימה, בחינם. בין 4-8 שעות של קיעקוע אמנותי בלייב. וההמלצה האחרונה, והכי חשובה: תעשו שנ"צ לפני!
13.7, 20:00, לפרטים נוספים ורכישת כרטיסים

אפרת בן צור מארחת את עמיר לב

את אפרת ראיתי לפני שנתיים בערך בלבונטין, וזו הופעה בלתי נשכחת. הפעם היא תתקיים בפורמט יותר אינטימי, עם עומר על הגיטרה ואירוח ראשון של עמיר לב בהופעה שלה. בעיני עמיר הוא מעמודי התווך של המוזיקה הישראלית, עם המילים והקול שלו, יחד עם הרוח והאווירה שלה – שניהם ביחד כנראה יספקו חוויה רוחנית שאני לא מתכוון להחמיץ.  

6.7, 20:00, לרכישת כרטיסים

נוגה מארחת את שי טרא ליטמן והילה רוח

הבטחת האינדי-פופ מקריית חיים, יוצרת, זמרת, כותבת, והכל בחסד עליון. תגלית אישית שלי מהשנה וקצת האחרונות. בשנה שעברה היא הופיעה אצלנו באירוע במוזיאון לפריצה יחסית קצרה, אבל בשבילי בלתי נשכחת, וכנראה גם הקהל הרגיש ככה כי היו רבים ששרו איתה את המילים. אז הבנתי שהיא בדרך הנכונה. השנה היא מגיעה סוף סוף למועדון להופעה מלאה משלה, במסעה לכיבוש כל הלבבות של כולם. אפשר להגיד שזו הופעת בכורה מלאה של נוגה. ואם זה לא מספיק אז היא גם מארחת את הילה רוח האגדית (אמרתי שהיא תחזור) ושי טרא ליטמן.
20.7. 20:00, לפרטים נוספים ורכישת כרטיסים

מוטי רודן במופע 360

מוטי הוא יוצר שאהוב עלי במיוחד. גיליתי אותו בבית שלי (בקורונה!), והיה אצלי מידי חמישי בהופעות. מוטי עשה הופעה, וכושפתי. מעצם תפקידי אני שומע אלפי הרכבים, אבל אצלו מצאתי כישרון חד פעמי וקול טהור שממיס לי את הלב. אלבום הבכורה שלו יצא בלייבל רו-טייפס, שזו כבר חותמת איכות. בן שלו קרא לו חצי טרובדור לו-פיי זרוק, הוא חצי תלמיד של "14 אוקטובות" של יוני רכטר ואבנר קנר, ונשארתי עם ההגדרה המסקרנת הזו ועם הופעה מעולה, מלאה ברגש, עם הרכב מעולה, על רצפת הלבונטין.
19.7, 20:00, לרכישת כרטיסים ופרטים נוספים

המרתונים

המרתונים החגיגיים שלנו, שמשלבים מגוון סגנונות ודורות שונים של מוזיקאים אהובים שגדלו על במת מרתף הלבונטין, כבר ידועים כאירועים מרגשים ובלתי נשכחים, עם כמה וכמה הופעות ברצף, וכולן בחינם.גם השנה חגיגות יום ההולדת של הלבונטין 7 לא יעברו בלי שלושה ימי מרתון הופעות היסטריים, שיכללו בין השאר את דמזל, רגל סברס, זיו שחר, sidi hack, גולי 52, איתמר שלמה כהן, בנייה שאנני – וגם אם לא הכרתם ולו שם אחד, זה לא עולה כלום לבוא, להכיר ולהתאהב. רומנטי, כמו פעם. אני מחכה במיוחד ל-sidi hack, שגיליתי אותו לא מזמן, ואני שומע מלא.
2.7, 9.7, 16.7 (ימי ראשון של יולי), 20:00, הכניסה חופשית (!)

TAPASH מארח את טדי נגוסה

אני אוהב שיש לי את הסודות המוזיקליים שלי שאני מגלה ועדיין לא כולם מכירים, אבל במקרה הזה- TAPASH הוא כבר לא סוד שמור, לא שלי ולא של אף אחד, וזה דווקא די משמח. הוא מוזיקאי פורץ דרך שכבר יש לו שם וקהל אדוק, ןהכי חשוב יש לו הופעה מעולה של  היפ הופ אלטרנטיבי בערבית ובאנגלית עם השפעות של רוק ומטאל , והוא שר (וצועק) כמו אמן בינלאומי על במה בוומבלי. בהופעה בפסטיבל הוא יארח את טדי נגוסה האגדה, עוד שם עולה שאני אוהב במיוחד (ושוב, לא רק אני)  בסצנת ההיפ הופ המקומית, שזה עוד חיבור שאסור לטעמי לפספס.
12.7, 22:00, לפרטים נוספים ורכישת כרטיסים

תזמורת ארמון בזמן

התזמורת הזו, של נגנים מוכשרים וסופר צעירים (רובם בני 20 ומשהו), היא מתכון מושלם למופע צהריים עצל עם דרינק ביד, חווית קונצרט אבל מחוץ לקופסא. הם מתחילים באיזי ומתפתחים למקומות מרגשים וסוחפים, עם משהו בלתי ניתן להגדרה של קלאסי/ג'אז ואקספרימנטלי. הצעה מושלמת לחלק האמצעי של היום, לפני הקרחנה של הלילה.
7.7, 13:00 שישי צהריים, לפרטים נוספים וכרטיסים

אביב שריקי הוא המנהל האמנותי של פסטיבל לבונטין 7, מוזיקאי בהרכב "מינוס אפס" ועובד על אלבום סולו ראשון. מועדון לבונטין 7 (והעמוד המוזיקלי ביותר בעיר) יחגגו 17 שים במהלך שלושה שבועות לאורך חודש יולי, במסגרתם יתקיימו כ-86 הופעות, מכל ז'אנר אפשרי, כיאה לרוח המועדון. לפרטים נוספים על הפסטיבל ורשימת הופעות מלאה