הפסטיבל שישאיר את שוק רמלה תוסס ופתוח אל תוך הלילה

לטרוף את השוק. פסטיבל לילות רמלה (צילום רון פלד)
לטרוף את השוק. פסטיבל לילות רמלה (צילום רון פלד)

פסטיבל לילות רמלה הוא עוד סיבה לבוא לסיבוב באחד השווקים הכי שווים באזור, גם אם הוא דורש טיול קצר מחוץ לגבולות תל אביב - ויש שם את כל הבורקסים, החטיפים ההודיים, התבלינים וכמובן הסנדוויצ'ים התוניסאיים שיצדיקו את המסע

18 באוקטובר 2022

עם כל הכבוד לשוק הכרמל, ויש כבוד – שוק רמלה לא פראייר בכלל. כדי להגיע אליו צריך ממש לצאת את גבולות העיר אך התמורה יותר מאשר מספקת בטעמים, במבחר ובמחיר. פסטיבל לילות רמלה שמתחיל היום הופך את השוק לזירת התרחשות תוססת עם סדנאות, פעילויות ודוכנים שיישארו פתוחים עד הלילה. בורקס, לימונדה, חטיפים הודיים, תבלינים וסנדוויץ' תוניסאי מהחלומות הם תמריץ מעולה, אך לרמלה יש עוד הרבה מה להציע (רמז: חסמבה, חסמבה, חסמבה).

סמוסות ומטוגנים ברמלה (צילום רון פלד)
סמוסות ומטוגנים ברמלה (צילום רון פלד)

>> שישי שוק: מסע בין 8 מקומות טעימים במיוחד בשוק רמלה

פסטיבל לילות רמלה, שמתקיים בחסות ובמימון המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל, מיועד להביא את עושרה התרבותי וההיסטורי של העיר לקדמת הבמה. בתוכנייה תמצאו סיורים מודרכים באתריה ההיסטוריים של העיר – שיט בבריכת הקשתות, טיפוס אל ראש המגדל הלבן, ביקור בכנסיה הפרנציסקנית, במסגד הגדול ובבתי כנסת של עדות שונות, הופעות ועוד. אלא שאת תשומת הלב תופס כמובן השוק, שהוקם בסוף התקופה העות'מאנית, שופץ בזמן השלטון הבריטי וקיים כבר יותר ממאה שנים. הבשלנית ואושיית הרשתות החברתיות יונית צוקרמן, ילידת העיר הסמוכה לוד, מובילה את תחום הקולינריה בפסטיבל ותעביר בשוק סדנאות. "יש לי חיבור חזק לרמלה", היא מספרת. "בילדותי נהגתי להגיע לכאן עם הוריי לבילוי ולקניות בשוק, שעד היום אני מקפידה לבקר בו לעיתים קרובות. זהו השוק האותנטי האחרון כמעט בארץ, ופרט לדוכנים יש בו מקומות לאוכל שאינו קיים באף שוק אחר".

כנאפה רמלאית (צילום רון פלד)
כנאפה רמלאית (צילום רון פלד)

וצוקרמן, "מלכת המטבח" בשמה המקצועי, יודעת מה היא אומרת. על הדרך היא ממליצה להתאבזר בסל שיאכלס את כל הטוב שתקנו: ירקות ופירות במחיר מצחיק, בורקס מבצק על בסיס שמן במילוי גבינה ותרד אצל אצל באבא חיים, תבלינים וחטיפים הודיים בחנות ההודית "פפריקה", עמבה אצל של מעדניית חמוצי כרמל ובניו, סנדוויץ' תוניסאי אצל בוקובזה או אלי – שניהם מופלאים וכדאי לטעום ולהשוות, קובה עיראקי אותנטי אצל נאג'י, חומוס אצל חליל ופלאפל לוהט בפלאפל רמלה. בין הדוכנים יוצבו פסלים חיים ומיצגים, מופעי רחוב יצבעו את הרחובות ובאופן כללי יהיה שמח. לא תבואו?
שלישי-חמישי (18-20.10), 23:00-17:00, פרטים באתר