Time Out תל אביב About

Time Outתל אביב הוא חלק מרשת Time Out Global — רשת מדיה בינלאומית הפועלת ב-360 ערים מרכזיות וב-60 מדינות ברחבי העולם. Time Out הוא אחד ממקורות התוכן המקיפים והאמינים ביותר בתחומי התרבות, הקולינריה, הבילוי ותיירות עירונית. התוכן, שמתעדכן 24/7, נכתב ונערך על ידי צוות עיתונאים מקצועי מקומי בישראל, בהתאם לסטנדרטים של Time Out העולמית.
טיים אאוט

תתלבשו: יריד האופנה החשוב של השנה חוזר לדיזנגוף סנטר

מה שקראתם. מיקי חיימוביץ בג'קט שקיות ניילון אביבי. צילום: בר סטפנסקי
מה שקראתם. מיקי חיימוביץ בג'קט שקיות ניילון אביבי. צילום: בר סטפנסקי

"מתלבשות על הסנטר" חוזרות בסופ"ש הזה (חמישי-שישי, 26.5-27.5) עם פסטיבל אופנה בת קיימא ענקי שנועד לענות על השאלה "אז איפה כן כדאי לקנות?"; מומלץ לא רק למי שכבר יודעות שתעשיית האופנה היא השנייה הכי מזהמת על כדור הארץ

26 במאי 2022

בשנים האחרונות המודעות לנזקים הסביבתיים וחברתיים של תעשיית האופנה עלתה באופן מדהים. מחקרים וטורידעהרביםמספורפורסמו בנושא, פעילים סביבתיים כבר יודעים לדקלם שתעשיית האופנה נחשבת לתעשייה השנייה הכי מזהמת על פני כדור הארץ, וגם האדם מהשורה שאינו פעיל סביבתי, לרוב כבר יודע שרבים הסיכויים שהחולצה הזולה שהזמנו באינטרנט הייתה כרוכה בעבדות והתעללות.

מתוך פסטיבל "מתלבשות על הסנטר". צילום: בר סטפנסקי
מתוך פסטיבל "מתלבשות על הסנטר". צילום: בר סטפנסקי

אבל מודעות לבעיה היא אומנם חלק חשוב בתמונה, אבל ממש לא מספיקה, בשביל לפתור את הבעיה נדרשים קודם כל ולפני הכל פתרונות זמינים. אחד המשפטים המוכרים ביותר בתנועה הסביבתית הוא : "על מנת לגרום לאנשים להצטרף אליך, אתה צריך לברוא עולם שהם ירצו להיות חלק ממנו", וכשתכננו את האירוע הזה שכל כולו פתרונות, המשפט הזה עמד לנגד עיניינו.

מתוך פסטיבל "מתלבשות על הסנטר". צילום: בר סטפנסקי
מתוך פסטיבל "מתלבשות על הסנטר". צילום: בר סטפנסקי

אנחנו יודעות שתעשיית האופנה אחראית לאחראית לייצור כ-40 מיליארדי טונות של פסולת טקסטיל, ולפליטת 1.2 מיליארד טונות של גזי חממה מדי שנה, יותר מכל הטיסות וכל הרכב גם יחד. אנחנו גם משוכנעות שאף אישה לא רוצה לקנות שמלה שעלתה בחיי אדם ואף גבר לא מרגיש בנוח עם עבדות ילדים בחסות הנעליים שלו. אבל, וזה אבל חשוב, באותה הנשימה אנחנו גם מבינות שאנחנו חייבות לייצר ולהנגיש את הפתרונות שקיימים ולשמחתנו בהחלט קיימים פתרונות. פתרונות שהם לא רק טובים יותר לכדור הארץ, אלא גם לנפש, לארנקים ולסטייל שלנו.

מתוך פסטיבל "מתלבשות על הסנטר". צילום: בר סטפנסקי
מתוך פסטיבל "מתלבשות על הסנטר". צילום: בר סטפנסקי

מתוך הגישה הזאת נולד פסטיבל "מתלבשות על הסנטר", שיתוף פעולה בין דיזנגוף סנטר לבין תנועת 'מתלבשות'- התנועה לקידום אופנה הוגנת בישראל. הפסטיבל יתקיים זו הפעם השנייה בסוף השבוע של ה26-27.05, פסטיבל אופנה בת קיימא ענקי שנועד לענות על השאלה אז איפה כן כדאי לקנות?

במסגרת הפסטיבל:

  • יתקיימו מופעי סטאנד אפ שלאלמוג שורושל מעיין אור גיל, סטאנדפיסטית ומי שמכינה בגדים ממוחדשים ממצעי וינטג' (בגדים שימכרו במסגרת האירוע )
  • יוקרן הסרט 'המחיר היקר של האופנה הזולה' ולאחר מכן יתקיים פאנל מומחים בהנחיית חברת הכנסת לשעבר ויו"ר מרכז השל, מיקי חיימוביץ'.
  • תתקיים הרצאה 'הטוב הרע והבר קיימא' על האופן בו טכנולוגיה שינתה וממשיכה לשנות את פני עולם האופנה, מאת מיטל פלג מזרחי.
  • תערך מסיבת החלפות בגדים ענקית ב'סנטר פארק'- מרכז הקיימות של דיזנגוף סנטר אשר נמצא על הגג של הסנטר.
  • תתקיים סדנת סטיילינג ב'מציאון' חנות יד שניה שנפתחה לאחרונה בסנטר
  • תוצג תערוכה של צילומי בגדים שנעשו מפסולת, מעשה ידיו של בר סטפנסקי
  • וגולת הכותרת- מעל ל25 מותגי אופנה בת קיימא ימכרו ביריד ובניהם חנות היד שניה של ענבל שפיגל, בגדי הספורט של ליאור רז הנעשים ע"י שורדות זנות, המותגים המקומיים המקיימים ZIKGER וlocally ועוד רבות ונהדרות.

לפרטים נוספים בואולאיוונט בפייסבוקאו לאינסטגרם. כייף איתנו כדאי לכם

רוצים לקבל את ״טיים אאוט״ למייל? הירשמו לניוזלטר שלנו
popup-image

רוצה לקבל גיליון טרי של TimeOut עד הבית ב-9.90 ש"ח בלבד?

(במקום 19.90 ש"ח)
כן, אני רוצה!