הסיגד הכי שמח: הפסטיבל ה-12 לתרבות אתיופית נוחת מחר בתל אביב

תרבות אתיופית-ישראלית עכשווית במיטבה. Aveva (צילום: איליה מלניקוב)
תרבות אתיופית-ישראלית עכשווית במיטבה. Aveva (צילום: איליה מלניקוב)

פסטיבל הסיגדיאדה לתרבות אתיופית עכשווית יתרחש במשך ארבעה ימים בשלל מוסדות תרבות בעיר. סמנו לעצמכם את AvevA בהבימה ואת תמרדה באברהם הוסטל, בואו ליריד אוכל אתיופי ואופנה אתיופית, ותתאמנו קצת על האמהרית שלכם

23 בנובמבר 2022

הסיגד, מהחגים החשובים ביותר לקהילת יוצאי אתיופיה, כבר כאן איתנו. ממש היום. אפשר להגיד סיגד שמח לכל ביתא ישראל ואפשר לטוס מחר לפסטיבל הסיגדיאדה ולחגוג אותו כמו שצריך. במשך ארבעה ימים (חמישי עד ראשון, 27.11-24.11) יתקיימו במוסדות תרבות שונים בתל אביב מופעי מוזיקה, מחול, סטנדאפ, הקרנת בכורה של סרט וירידי אוכל ואופנה בהשתתפות אמנים יוצאי אתיופיה.

היום חג הסיגד בארמון הנציב בירושלים.מלקם סיגד בהל.צילום: פלאש 90

Posted by ‎סיגדיאדה – פסטיבל לתרבות אתיופית‎ on Tuesday, November 22, 2022

פסטיבל הסיגדיאדה, שבמרכזו תרבות אתיופית עכשווית בהשתתפות אמנים יוצאי העדה, יתקיים זו השנה ה-12. הוא נוסד במחאה החברתית של 2011 על ידי השחקן והיוצר שי פרדו. במהלך המחאה הקים פרדו בשדרות רוטשילד את מאהל 'מחאת הנחמדים', ששם במרכז את המאבק נגד הגזענות והאפליה כלפי יוצאי אתיופיה. התוכניה, לפיכך, גדושה במחאה ובנחמדות עם כמה מופעים שווים במיוחד.

הערב הראשון (חמישי 20:30), ייפתח עם ההרכב AvevA של הסולנית באותו שם, במופע מוזיקת נשמה אתיופי בעקבות יציאת אלבומה In My Thoughts, ותארח את סאן טיילור המצוין תמיד. את הערב ינעל מופע סטנדאפ של ברקו זרו שיעסוק בניפוץ סטריאוטיפים גזעניים בחברה הישראלית. מעניין איך הוא הגיע דווקא לנושא הזה. שני המופעים יתקיימו בתיאטרון הבימה.

דגה פדר (צילום: ענבל כהן חמו)
דגה פדר (צילום: ענבל כהן חמו)

בשישי (25.11) יתקיימו מספר מופעים החל משעות הבוקר. בשעה 11:00 יתקיים מופע שירה בשפה האמהרית, בשעה 12:00 יעלו עלמה זהר ומימי אדיסו פרויקט של שירי ילדות אתיופים מתורגמים לעברית בשיתוף המרכז למורשת יהודי אתיופיה, ב-13:30 יעלו שני מופעי מחול: "באימא שלי" של דגה פדר העוסק במערכת יחסיה עם אימה, ו"טארב" בהשתתפות צביקה היזיקיאס ושירי קוונץ, מופע העוסק במערכת יחסים, זוגיות ואהבה. המופעים יתקיימו בתיאטרון הבימה, כשבמתחם עצמו יתקיימו ירידי אמנות, עבודת יד, אוכל אתיופי ולימודי ריקוד.

במוצאי שבת (26.11) יתקיים בשעה 20:00 מופע ראפ ומוסיקת נשמה של הזמרת אורית טשומה ואחריו בשעה 21:30 מופע של הזמרת תמרדה לרגל יציאת אלבומה החדש "ארתבה". שני המופעים יתקיימו באברהם הוסטל. את הפסטיבל תנעל ביום ראשון, 27 בנובמבר, הקרנת בכורה של הסרט "אקסודוס 91'", דוקו-דרמה של הבמאי מיכה סמית' העוסקת בסיפורו של אשר נעים, שגריר ישראל באתיופיה במהלך מבצע שלמה בשנת 1991. בסרט משתתפים בין היתר יורם טולדנו בתפקיד השגריר נעים, וכן שי פרדו, שמואל קלדרון ומיכל ינאי. ההקרנה תתקיים בבית ציוני אמריקה.

>> פסטיבל הסיגדיאדה, 27.11-24.11, מגוון לוקיישנים בעיר. פרטים נוספים בעמוד הפייסבוק של הפסטיבל