הכי סנטרל שיש: פסטיבל אחד. שתי במות. אחת חינם. יאללה מכות

געגועים להופעות חיות. פסטיבל סנטרל פארק (צילום: אורלי לוריא)
געגועים להופעות חיות. פסטיבל סנטרל פארק (צילום: אורלי לוריא)

פסטיבל סנטרל פארק יוצא לדרך מחרתיים (17.8) עם הטופ של הטופ של הפופ והרוק הישראלי, ועם חידוש מסעיר אחד: במת הופעות חינמית לוהטת מחוץ למתחם הפסטיבל. ביקשנו מהמנהלים האמנותיים לריב ביניהם ולנמק למה הבמה שלהם הכי טובה. לא ברור למה, אבל הם הסכימו. ספוילר: המוזיקה מנצחת

פסטיבל סנטרל פארק, הלוא הוא פסטיבל יערות מנשה הוותיק והאהוב, יוצא לדרך מחרתיים (רביעי, 17.8) ויימשך לאורך הסופ"ש כולו עד למוצאי שבת (20.8) במתכונת חדשה של ארבעה ערבים של מופעים והפקות מקור מהשקיעה אל תוך הלילה, עם כל הדוכנים, הקולינריה הצפונית והאטרקציות הנלוות ברחבי מועצה אזורית מגידו. החידוש הגדול של סנטרל פארק 2022 הוא בימת סאות' פארק שתציע שלל הופעות חינם של מוזיקאים לקראת פריצה ללא צורך ברכישת כרטיס. זה אומר של הבמה המרכזית במתחם הפסטיבל תראו את רביד פלוטניק, טיפקס עם ערוץ הכיבוד, יסמין מועלם, נונו, מרגי, הג'ירפות עם עדן דרסו, מרסדס בנד, טדי נגוסה ועוד, ובאותו זמן ממש יופיעו על הבמה המקבילה שלל טאלנטים בדרכם למעלה, ראש בראש. הזמנו את המנהלים האמנותיים של הבמות להתחרות על תשומת לבכם ולהסביר למה דווקא אצלם תקבלו בראש כמו שאתם אוהבים.

במת סאות' פארק // עומר דיין: "אצלנו זה חינם ואמיתי"

1. גל קליין:  את תוצאות הרזידנסי האיכותי שלו תוכלו לראות בהופעה שתביא את סולן רמזילך ודי גאסן בדמותו המוזיקלית האישית. כליזמר ג'אז שכזה (ברזידנסי התארחו חמישה אמנים שונים, כל אמן/הרכב לכמה ימים באולפן הקיבוץ בעין השופט, לזמן יצירה מרוכז שתוצאותיו צולמו הוקלטו ועובדו למופע בכורה שיעלה בפסטיבל)

רזידנסי ~ גל קליין >>

עוד פניני רזידנסי לבוקר טוב יותר >> גל קליין!ההרכב המכשף של גל קליין לוקח את הנפש לסיבוב במחוזות רחוקים ועמוקים ~ קבלו הצצה ללייב באולם בית הקשתות שהיא גם הכנה לסאות'פארק הבא עלינו לטובה > רק צריך לפתוח את הלב ולהקשיב, המוזיקה כבר עושה את השאר ~דברו אלינו בכרטיסים >> https://bit.ly/3cdeZWלחנים: גל קלייןהפקה: גל קלייןפסנתר: יובל לב אריקונטרבס, גימברי: שי חזןתופים: עמיר בר עקיבאהקלטה: שחר קאופמן צילום: זיו לגזיאלעריכת וידאו: גל קלייןצולם והוקלט באולם 'בית הקשתות', קיבוץ עין השופטהפקה וניהול אמנותי פרויקט 'רזידנסי המעבדה': ענהאל שיר שושןעומר דיין- ניהול אמנותי ואמונהמחלקת תרבות מ.א. מגידויאיר ורמוט- מנהל מרכז המוזיקה מגידואביב רם- ניהול טכני והגברהאסף בן דוד – מפיק ומנהל אמנותי, פסטיבל יערות מנשההופק בסיוע: מחלקת תרבות מועצה אזורית מגידו, מפעל הפיס, משרד התרבות והספורט

Posted by ‎פסטיבל יערות מנשה‎ on Sunday, July 24, 2022

2. קולות תימן: הפקה משוגעת לגמרי של רביד כחלני עם הפחים והקולות המטפסים מעלה מעלה, בצוותא עם צוות תימני-ישראלי אדיר שמחזיר את המורשת של השירה התימנית לקדמת הבמה בהגשה גרובית לאללה.

 

3. ההייט הייטרז מאחרים את חמי: רוקנרול מולחם ומולאם, להקת מקצוענים וותיקים בשיעור מולדת למוזיקאים

4. ג'נוסייד: אין לי מושג איך הצלחנו להביא את התופעה הזו מגרינלנד אבל זה רגע שיא וקאלט נדיר – להקת הקאברים הגרועה בהיסטוריה. אין מה להוסיף.

5. עמר גשן: העתיד של המוזיקה המקומית. גם כאן אין מה להוסיף. פשוט תלחצו פליי.

6. מיסטר ברד: המקורות הפרוגיים והקיבוציים של "כל החתיכים" באיחוד מרגש לאללה.

7. שאזאמאט: גם הם עשו סטלבט בקיבוץ, אבל קיבלו אירוח מלא ויגישו לכם את פירות ההצלחה של עוד רזידנסי כביר שלנו בכיף האופייני להם.

שאזאמאט x רזידנסי

קבלו את החברים הנוספים בנבחרת הכוכבים של הרזידנסי >> שאזאמאט! הרכב ההיפהופ שאין שני לו בועט כל הדרך לסאות'פארק להופעה חד פעמית ומטלטלת ב-19.8 ~ אחרי עבודה לא-מהעולם-הזה ברזידנסי המעבדה של המועצה אזורית מגידו + לייב במועצה ובאולם בית הקשתות + השיר "יושב עליי בול" (מצורף) שכבר חצה את קו הסיום לפלייליסט היום בגלגלצ > אם לא שמעתם על שאזאמאט עדיין, יש לכם בעיה. יש לנו איך לפתור אותה ~ משלימים פערים ממש כאן עם הסרטון המצורף????????עדיין לא על זה עם הכרטיסים לפסטיבל? אנחנו לא שופטים. יש מקום לכולם >> https://bit.ly/3cdeZW***מילים: ניר אשכנזי וגדעון טרגנולחן: שאזאמאטשירה:ניר אשכנזי וגדעון טרגנוהפקה: שי קולברגיטרה: נמרוד ויאלגוסבס: אביעד דובדבניקלידים: ריף שפיראתופים: איתי גרינברגצילום ועריכה: אריק אייכראיתנו בלב: שגיא הפטרוןצולם באולם 'בית הקשתות', קיבוץ עין השופטהפקה וניהול אמנותי פרויקט 'רזידנסי המעבדה': ענהאל שיר שושןעומר דיין- ניהול אמנותימחלקת תרבות מ.א. מגידויאיר ורמוט- מנהל מרכז המוזיקה מגידואביב רם- ניהול טכני והגברהאסף בן דוד – מפיק ומנהל אמנותי, פסטיבל יערות מנשההופק בסיוע: מחלקת תרבות מועצה אזורית מגידו, מפעל הפיס, משרד התרבות והספורט

Posted by ‎פסטיבל יערות מנשה‎ on Tuesday, July 19, 2022

 

8. אסף שנהב: הוא עושה מילה מדוברת שלא מתאמצת וסוחף אחריו להקה הדוקה להופעות שהן כמעט סדנאות רגש מזוקק, הביאו טישיו ונעלי ריקוד, הוא אומר.

במת סנטרל פארק // נתי וירבה: "מרגישים את זה באוויר"

"התכנית האמנותית השנה בפסטיבל עשירה רחבה ומגוונת מאוד, וכוללת מנעד גדול של מופעים בשני מתחמים סופר מושקעים", אומר נתי וירבה, המנהל הראשי של הפסטיבל וראש אגף תרבות במועצה האזורית מגידו. "סף ההתרגשות עולה מאוד – בכל פעם ברגעים האלה שלפני הפסטיבל מרגישים את זה באוויר, שנה שלמה של עבודה מתנקזת לכמה ימים אינטנסיביים מאוד". בתפריט האינטנסיבי:

1. רביד פלוטניק: קול ברור וחזק של דור. מדהים לראות את המסלול המטורף שרביד עושה במוזיקה הישראלית, חלק מרכזי ממהפכה אמיתית שמתרחשת בשנים האחרונות. בכל פעם שרביד מגיע אלינו לאזור אפשר לראות את הצמיחה וההתפתחות שלו כאמן משמעותי מאוד במוזיקה הישראלית.

2. אסף אבידן: אסף התארח אצלנו ביערות מנשה לפני עשור בדיוק. זאת הייתה הופעת בכורה שלו עם הרכב חדש, בתחילתה של דרך חדשה עבורו. הופעה בלתי נשכחת. מאז כבר עשור מחכים ומנסים להחזיר אותו אלינו ואני כל כך שמח שהשנה זה סופסוף.

3. נונו: מה לא נאמר על התופעה שכבשה כל פינה בשנה האחרונה? נונו התפוצצה על כולנו בשנה האחרונה, וללא ספק מדובר באחת ההופעות המסקרנות והמצופות בפסטיבל השנה.

4. אקו: היא לא עוצרת באדום. אקו כבר הופיעה אצלנו בלא מעט פורמטים והרכבים שונים לאורך השנים ותמיד נתנה הופעות שהעיפו אותנו רחוק מאוד. השנה היא מגיעה בשבת להופעה מלאה ותארח את שפיטה במה שנראה כמו חיבור מהחלל.

5. ג'ירפות מארחים את עדן דרסו: חיבור כל כך מסקרן בין גלעד כהנא, אשף המילים, לעדן דרסו, אחת הכוכבת העולות בהיפ הופ המקומי, זה משהו שבאמת אסור לפספס.

>> פסטיבל סנטרל פארק, יערות מנשה, 20.8-17.8. עוד פרטים וכרטיסים כאן