סופ"ש של קולנוע במדבר: דרייב-אין, מסך ענק ופרידה משון קונרי

התגעגעתם לקולנוע על מסך ענק? פסטיבל הסרטים הבינלאומי בערבה ייפתח בחמישי הקרוב ויכלול קולנוע דרייב אין באוויר הפתוח. בתפריט: ניר ברגמן, ג'יי.די סלינג'ר ופרידה משון קונרי

היה שלום ותודה על הבונדים. מחווה לשון קונרי בפסטיבל ערבה (צילום: גטי אימג'ס)
היה שלום ותודה על הבונדים. מחווה לשון קונרי בפסטיבל ערבה (צילום: גטי אימג'ס)
1 בנובמבר 2020

פסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-9 בערבה יפתח כמתוכנן ביום חמישי הקרוב (5.11) ויציע 10 ימים של סרטי איכות אונליין, אך הודות למתווה חדש שגיבש שר התרבות חילי טרופר ואושר בסוף השבוע, יכלול גם סופ"ש של הקרנות דרייב-אין בין יום חמישי 12.11.20 למוצ"ש 14.11.20.

"הנה אנחנו", סרטו החדש של ניר ברגמן (צילום: שי גולדמן)
"הנה אנחנו", סרטו החדש של ניר ברגמן (צילום: שי גולדמן)

כבכל שנה ועל אף הכל, יוקמו במסגרת הפסטיבל מסך ענק ומערכות סאונד ותמונה ברמה הגבוהה ביותר בלב הערבה התיכונה, תחת כיפת השמיים, מול הישוב צוקים. בין הסרטים המסקרנים שיוקרנו במסגרת הדרייב אין המדברי: "הנה אנחנו", סרטו החדש של ניר ברגמן שהוקרן כבר בפסטיבלי קאן וטורונטו ויוקרן לראשונה בישראל; "השנה שלי עם סלינג'ר", סרט הפתיחה של פסטיבל ברלין האחרון שמביא את סיפורה של ג'ואנה, צעירה שחולמת להיות סופרת ומוצאת את עצמה מועסקת עבור אחד מגדולי הספרות האמריקאית; "עוד סיבוב", סרטו החדש של הבמאי הדני המהולל תומאס וינטרברג; ואוסף סרטי שון קונרי כמחווה לשחקן המנוח.

הנהלת הפסטיבל, המורכבת מהמפיק אייל שיראי, אשתו רוית "טינקרבל" רוזן והיועצים האמנותיים עדנה ודן פיינרו, מסרה ש"תהא זאת עבורנו זכות גדולה לאפשר לקהל לחזור ליהנות מאירועי אמנות הקולנוע. הפסטיבל שלנו חי ונושם כל שנה מתוך עשייה בלתי מתפשרת שמאחוריה אהבת קולנוע והכרה בחשיבותה של היצירה הקולנועית כמייצגת ומעצבת מציאות, ואנחנו מאושרים שנוכל גם השנה להמשיך את המסורת ולפגוש בצופים בשטח, במקביל למהדורת האונליין הייחודית הפתוחה לקהל הרחב".

התוכניה המלאה של הפסטיבל והזמנת כרטיסים כאן