הנאה מינית וטכנולוגיה: 5 סיבות מענגות להגיע לפסטיבל פרינט סקרין

הפסטיבל הבינלאומי לאמנות ותרבות דיגיטלית, פרינט סקרין, נפתח השבוע ועוסק באופן שבו הטכנולוגיה מעצבת את חוויית העונג. הנה כמה מהחוויות הבאמת יוצאות דופן שהוא מציע

בין מיניות לטכנולוגיה. עבודתה של פיית הולנד
בין מיניות לטכנולוגיה. עבודתה של פיית הולנד

מבט מהיר על המפגש האנושי עם טכנולוגיה חושף תמונת מצב עגומה. יוצרי סדרת הדוקו "Dark Net" כבר הקדישו זמן מסך לפורנו נקמה, התמכרות לכימות דיגיטלי של חיי היומיום והתאהבויות בדמות וירטואלית, אולי כדי להלחיץ את הצופים לקראת דיסטופיה אפוקליפטית. אפשר להתווכח על אם המצב נובע מעצם קיום הטכנולוגיה או שהאחריות היא על האנשים שעומדים מאחוריה, אבל עדיף פשוט לקחת נשימה עמוקה ולקפוץ לפסטיבל פרינט סקרין, שמוקדש השנה לשאלה: כיצד משפיעה הטכנולוגיה על חוויית העונג שלנו?

פרינט סקרין הוא פסטיבל בינלאומי לאמנות ותרבות דיגיטלית שמתקיים השבוע זו הפעם השישית, והשנה יחקור את האופן שבו הטכנולוגיה מעצבת את חוויית העונג. במשך ארבעה ערבים (22.6־25.6) יתקיימו בסינמטק חולון פאנלים, סרטים, מיצבים, תערוכות וסדנאות בהשתתפות אנשי טכנולוגיה, חוקרים ואמנים, ויש כמה אירועים בו שלא כדאי לפספס.

בין הנאה לשליטה: מערכות יחסים עם חפצים ואווטארים

הפאנל הפותח של הערב השני יתהלך על החבל הדק שבין עונג באמצעות צעצועי מין לבין ניהול מערכת יחסים עם חפצים דוממים או דמויות וירטואליות. תקבלו שפע דוגמאות מעולם התרבות, המשחקים ואתרי האינטרנט, וכנראה שתצאו משם עם תפיסה משוחררת יותר לגבי מערכות יחסים לא מסורתיות ועל היחס שבין עונג לשליטה.

בהשתתפות ד"ר יאן סטאשינקו מאוניברסיטת וורוצלב, פולין וד"ר כרמל וייסמן מאוניברסיטת תל אביב. חמישי (23.6) 19:00־20:00, אולם הביצה (אנגלית)

קראש

20 שנה לסרט הפולחן המבוסס על הספר השנוי במחלוקת שכתב ג'. ג'. באלארד, שבודק את הקשר בין האנושי למכני. בני זוג מנסים להעשיר את חיי המין שלהם באמצעות ריגושים, עד שהגבר נפגע בתאונת דרכים קשה – ומגלה קבוצה של נפגעי תאונות כמוהו, שמגיעים לסיפוק מיני על ידי שחזור של תאונות דרכים מפורסמות.

את הסרט יקדימו דברי פתיחה של המעצב אורי סוכרי. חמישי (23.6) 22:30, אולם 1

אופרטור

בכורה ישראלית לסרט בבימויו של לוגאן קיבנס. ג'ו מתמכר לכימות נתונים דיגיטלי: דיאטה, פעילות גופנית, מצב רוח ואפילו חיי המין שלו, מה שמסייע לו לשלוט בהתקפי החרדה שמהם הוא סובל. הוא מתפרנס מעיצוב חוויית משתמש לשירות לקוחות קולי, ובפרויקט האחרון שלו הוא עושה טעות – ג'ו משתמש בקולה של בת זוגו. הפרויקט מצליח מאוד, אבל האובססיה שלו לשכפול קולה מאיים על עתידם המשותף.

שישי (24.6) 19:30, אולם 1

ניסוי זמן־גוף

מהי ההרגשה כשחיים דרך גוף של מישהו אחר? התפתחות העולמות הווירטואליים וההשתקעות שהם מאפשרים עוררה את דניאל לנדאו לבדוק אם אפשר לחוות את אותן תחושות שאנחנו חווים בגוף הביולוגי – גם בנוגע לגוף וירטואלי. הניסוי/פרפורמנס ישתמש באמצעים אשלייתיים שונים, כמו אשליית יד הגומי וצילום ב-360 מעלות, כדי להבנות מחדש את גופם של המשתתפים בשלושה גילים שונים: 7, 40 ו־80.

ניסוי יחידני: שבת (25.6) 17:00־21:00. כל ניסוי אורך 15 דקות, אולם הקופסא. מספר המקומות מוגבל; הרצאה פרפורמטיבית: שבת (25.6) 21:00־22:00, אולם הקופסא

אליפות הטריוויה המוזיקלית של ישראל

ערב הסגירה מציע לכם (בין השאר) לחשוף את כל הידע האזוטרי שצברתם על מוזיקה. גיא חג'ג' מבלוג המוזיקה עונג שבת ואייל גולדמן הכינו לכם מגרדי ראשים שונים כמו שורה משיר, פיקסלים מתוך עטיפה של אלבום ועוד דברים שלא היה לכם מושג שידעתם (או שלא). אפשר להירשם לתחרות כקבוצה או כיחידים, ורצוי להגיע גם סתם בשביל לעודד.

שבת (25.6) 21:00־22:15, פאטיו