יותר אמנות בבקשה: 20 פסלים חדשים יוצבו ברחבי העיר

פייר, נראה טעים ועסיסי. הברווז של דודו גבע (צילום: מעין נבו)
פייר, נראה טעים ועסיסי. הברווז של דודו גבע (צילום: מעין נבו)

ברחבי תל אביב פזורים 180 פסלים במרחב הציבורי. זה לא מספיק. קול קורא ומסמך מדיניות חדש של העירייה להצבת פסלים בעיר אמורים להגדיל את מספרם באופן מיידי, ולהסדיר את ניהול אוסף האמנות העירוני ואת תהליכי העבודה בעתיד

עיריית תל אביב-יפו השלימה מסמך מדיניות ראשון מסוגו להצבת פסלים במרחב הציבורי ומשיקה במקביל מיזם שבמסגרתו יוצבו כ-20 פסלים חדשים ברחבי העיר, מרביתם בשכונות בדרום העיר, במזרח וביפו.

בימים אלה מתפרסם קול קורא המזמין אמניות ואמנים להגיש הצעות להצבת יצירה בעיר, עם עדיפות לאמניות ואמנים שעבודה פרי ידם טרם מוצגת במרחב הציבורי של תל אביב-יפו. המיזם ילווה בידי חמישה אוצרים שיצטרפו לצוות וועדת הפיסול העירונית: עדנה מושנזון, איה מירון, ורדית גרוס, סמדר שינדלר ואודי אדלמן.

סליחה, אבל למה הפסל של דיזנגוף לא ברחוב דיזנגוף? זה מאוד מבלבל (צילום: מעין נבו)
סליחה, אבל למה הפסל של דיזנגוף לא ברחוב דיזנגוף? זה מאוד מבלבל (צילום: מעין נבו)

ברחבי תל אביב-יפו מוצבים היום 180 פסלים והפרויקט יוסיף עוד 20 יצירות נוספות לנוף התל אביבי. בנוסף, 25 פסלים נוספים בתהליכי הצבה מחודשת עקב פיתוחים אורבניים (הרכבת הקלה, מסלולי אופניים, תחבורה ציבורית, פיתוח גינות, הרחבת מבנים ועוד).

>> עכשיו ביפו: התרנגולים משתלטים על הרחובות. יצאנו לברר למה 
>> מרוצים מחיי התרבות בתל אביב? בואו להצביע בסקר טיים אאוט העולמי

מיזם הפיסול יוצא לדרך במקביל להשלמת מסמך מדיניות להצבת אמנות במרחב ציבורי בתל אביב-יפו. מסמך המדיניות עולה בקנה אחד עם האסטרטגיה העירונית לקידום תרבות בעיר, כפי שזו מפורטת בחזון העיר ובתוכנית האסטרטגית של תל אביב-יפו: "המרחב הציבורי יהווה זירה משמעותית לפעילות אמנותית ותרבותית שתלך ותתרחב, כך שיתאפשר לכל אדם להיחשף לה ולצרוך אותה ללא עלות וללא מגבלות, ואילו היוצרים יהנו ממרחב נוסף לביטוי יצירתי".

מסמך המדיניות נועד לספק מסגרת ברורה, הגדרות ועקרונות המבטאים את מחויבותה של העיר לתפקיד החיוני של אמנות במרחב הציבורי. במסמך ינוסחו עקרונות ניהול אוסף האמנות העירוני ויוסדרו תהליכי העבודה כאשר עולות הצעות להצבת עבודות קיימות או חדשות וקידום הזמנתן של יצירות אמנות חדשות.