"ארוחה אישית": דיוויד פרנקל חוזר למנה שגרמה לו להתחיל לבשל

זיכרונות מנומה (צילום יח"צ)
זיכרונות מנומה (צילום יח"צ)

פרנקל ושפים נוספים יכינו במסגרת הפרויקט שאוצרת אשת הקולינריה אפרת אנזל מנות אישיות שהכי מבטאות את עצמם. "השפים בעיניי הם אמנים, וכמו לכל אמן, לכל שף יש סיפור ויש דרך", היא מסבירה

29 בנובמבר 2021

בתכניות הריאליטי בז'אנר הבישול, המנטורים תמיד ממליצים למתמודדים "לבשל את עצמם". ובכן, בסדרת ארוחות שצפויה להתרחש בקרוב – נאה דורש ונאה מקיים, והשפים באמת יניחו על הצלחת תחנות מהחיים האישיים.

This Is Me או "הארוחה הכי אישית שבישלתי בחיים" הוא יוזמה של חברת Ontopo, בשיתוף מותג הרום היוקרתי Zacapa וחברת דיינרס קלאב.

מובילת הפרויקט, היזמית ויועצת הקולינריה אפרת אנזל, ישבה עם שבעה שפים ושפיות, שהרכיבו תפריטים המשקפים נקודות זמן משמעותיות בדרכם המקצועית והאישית: ניר צוק, ארז קומרובסקי יחד עם הקולגה-חברה מאיה דרין, אורי נבון (שף ובעלים של קבוצת מחניודה), אביבית פריאל (אוזריה), אוראל קמחי (פופינה), מוטי טיטמן (מלגו ומלבר) ודיוויד פרנקל (פרונטו).

מוטי טיטמן במחווה לרפי כהן (צילום יח"צ)
מוטי טיטמן במחווה לרפי כהן (צילום יח"צ)

"הרעיון מאוד מדבר אלי. הארוחה מתארת את מה שעבדתי ואת מי שאני היום והסכמתי רק מפני שמדובר בסיפור אישי", מסביר פרנקל, שבדרך כלל נמנע מפסטיבלים. "אחת המנות שאני מתכנן להגיש היא רביולי חלמון בהשראת מסעדת אורקה. הייתי לוחם בקבע ותכננתי אחרי הצבא לעבור לתל אביב ולעבוד במסעדה. אני זוכר שאכלתי את המנה הזו ולמחרת ניגשתי למפקד היחידה שלי ואמרתי לו שאני רוצה להשתחרר. שבוע לאחר מכן כבר עבדתי באורקה. דרך המנה הזו הבנתי כמה אוכל יכול לרגש ולהשפיע ועד כמה אפשר לגעת דרכו באנשים".

בארוחה בפרונטו יכין פרנקל גם פתיחים המבוססים על מטבחים ומקומות שהוא בישל בהם – הבאסקי, הסקנדינבי וניו יורק, כולל טרטר בקר על לחם שיפון עם איולי אויסטרים וגרגר נחלים. "זו מנה שמזכירה את נומה כשעבדתי בה לפני 12 שנים – טרטר בשר ציד עם תלתנים, שילוב טעמים נורדי שמתייחס גם לכריכים הפתוחים שמקובלים בקופנהגן".

מחווה לנומה (צילום יח"צ)
מחווה לנומה (צילום יח"צ)

בעלי המסעדות יארחו במסעדות שלהם ואילו ארז קומרובסקי וניר צוק יבשלו בביתם, ביישוב מתת שבגליל וביפו העתיקה בהתאמה. צוק הרכיב תפריט שעובר במסעדת לה דיבלאק בפריז שבה הוא התמחה דרך קרפ כוסמת ירוקה במילוי פטריות, מחווה לבית קפה בקרית מלאכי בו עשה את צעדיו הראשונים כטבח, מש בטחינה גולמית עם תרד מפועה ("הקהל היה הרוס על המנה. אני שנאתי אותה"), קרפצ'ו על חיטה מקורדיליה ז"ל ותבשיל ארטישוק ירושלמי ואסאדו ("אני אוהב את המטבח הערבי כבסיס ליצירה"). הארוחה מתקיימת במטבח הפרטי שלו עם נוף מעורר קנאה לים, באווירה אינטימית-סיפורית מתודלקת בקוקטיילים על בסיס רום זקאפה. התפריט קבוע למעט החלפות בגין רגישויות וטבעונות. המחיר: 460-995 ש"ח לאדם.

בתוך החדר האינטימי שלי. ניר צוק
בתוך החדר האינטימי שלי. ניר צוק

"השפים בעיניי הם אמנים, וכמו לכל אמן, לכל שף יש סיפור ויש דרך", מספרת אנזל על הרציונל שמאחורי הבחירות. "כשאנחנו יושבים במסעדה שלהם ואוכלים מנה זו או אחרת, היא בדרך כלל משקפת את מי שהם היום, אבל מגלמת בתוכה אלמנטים מכל התחנות שהם עברו בדרך. לכל שף יש סיפור חיים מרתק ודרך מפרכת שעבר. הרבה ויתורים, הרבה ימים קשים ותשוקה בלתי מתפשרת, שנותנת את הכוח להמשיך במקצוע הלא פשוט הזה. לכל מרכיב, לכל חומר גלם ולכל בחירה יש סיבה, ואם להשתמש בקלישאה – כשהם 'מבשלים את עצמם' מתקבלות צלחות בלתי נשכחות".
5-22.12, הזמנות דרך אתר או אפליקציית ontopo