ההמבורגריה מרמת גן שנשרפה לפני חודש חוזרת. בגבעתיים

ירסק לכם את הלב מרוב שהוא טוב. פריז טקסס (צילום: אנטולי קריניצקי)
ירסק לכם את הלב מרוב שהוא טוב. פריז טקסס (צילום: אנטולי קריניצקי)

פריז טקסס מתאוששת במהירות מהמכה שנחתה על הסניף שלה ברמת גן: השיפוץ בסניף המקורי עוד לא הסתיים, וכבר נפתח סניף שני בגבעתיים, עם המבורגרים מוגזמים ושלל קלאסיקות מהמטבח האמריקאי (כן, יש ברור קריספי צ'יקן)

20 ביולי 2022

לפני פחות מחודש המבורגריית פריז טקסס באזור הבורסה ברמת גן עלתה באש. ספקולנטים העלו השערות על הצתה, ובמספר כלי תקשורת גם הועלו ידיעות על אודות המקרה, אך עד מהרה הכל נשכח – ולא היינו מעלים את המקרה מהאוב (פרט לעובדה שההמבורגר באמת מצוין) אלמלא סניף חדש של פריז טקסס לא היה נפתח ממש עכשיו בגבעתיים, ברחוב כצנלסון. "זמן רב שאנו חושבים להרחיב את הפעילות שלנו. אחרי שבחנו והתלבטנו בין מספר מקומות, הרגיש לנו הכי נכון לפתוח את המסעדה הראשונה שלנו בגבעתיים", אומרים הבעלים יואב גוטמן, איתמר וינטרוב וערן בכור.

תקראו לזה קאמבק. פריז טקסס גבעתיים (צילום אנטולי קריניצקי)
תקראו לזה קאמבק. פריז טקסס גבעתיים (צילום אנטולי קריניצקי)

פריז טקסס הוקמה לפני ארבע שנים כדוכן המבורגרים באזור הבורסה ברמת גן, ועד לשריפה הוא היה הספוט הפופולרי ביותר במתחם בזכות המבורגרים מוגזמים, קריספי צ'יקן ועוד מנות אמריקאיות קלאסיות (ומוגזמות, כאמור). כעת, במקביל לשיפוץ הסניף ברמת גן, נפתח בגבעתיים סניף שני של פריז טקסס, בחלל שבו פעלה בעבר מסעדת פאפאסאן. התפריט, הרחב יותר מאשר בסניף האם מתרכז בביפבורגר – קציצה מתערובת של לא פחות מ־16 נתחי בקר מיושנים, הנטחנים מדי יום במקום. הקציצה, במשקל 220 גרם, מוגשת כביף בורגר קלאסי או בתור צ'יז בורגר עם בצל אומאמי ורוטב צ'יפוטלה (49/56 ש"ח). יש גם המבורגרים יצירתיים יותר: פנטסטיק משרום (עם חמאת כמהין, פטריות ביין, חמאה וגאודה); אולטימייט בורגר (עם רוטב ג׳ק דניאלס, קורנביף, צ'דר ורוטב צ'יפוטלה. אמרנו לכם, מגזימים פה); וסופר הוט אלבמה (עם גבינת פרובלונה, אבוקדו, בייקון טלה וחמאת הבנרו, כבר הבנתם את הקטע) (69-74 ש"ח).

איזה כיף שזו נהייתה מנת חובה. ספייסי קריספו צ'יקן. פריז טקסס (צילום גיל אבירם)
איזה כיף שזו נהייתה מנת חובה. ספייסי קריספו צ'יקן. פריז טקסס (צילום גיל אבירם)

פרט לביפבורגר מציע המקום גם מנות ראשונות ועיקריות, כולן על טהרת הבשר: טרטר מנתח ויסברטאן קצוץ גס (42 ש"ח), סלט קצבים – סקירט סטייק עם מיקס ירוקים וויניגרט חרדל (59 ש"ח), אונגלה סטייק – נתח קצבים על אספרגוס בחמאת לימון ופרמזן (72 ש"ח) ופפר סטייק – פלאנק סטייק עם בייקון טלה, בצל ירוק ולימון (77 ש"ח). למנות העיקריות ניתן לצרף גם תוספות כדוגמת מק אנד צ'יז, סלט פפאיה (אוקיי, לזה לא ציפינו פה) ועוד. את הטיול במטבח האמריקאי ניתן להשלים עם כריך סלופי ג'ו (בשר בבישול ארוך בלחמניית ענן עם בצל, מלפפון כבוש, חלפיניו ורוטב צ׳יפוטלה); ספייסי קריספי צייקן; כנפיים ברוטב מתקתק וצ'יפס צ'דר בייקון ועשבי תיבול.

אנחנו רוצים להגות את זה כמו שם חיבה ביידיש. אונגלה סטייק. פריז טקסס (צילום אנטולי קריניצקי)
אנחנו רוצים להגות את זה כמו שם חיבה ביידיש. אונגלה סטייק. פריז טקסס (צילום אנטולי קריניצקי)

עד לפתיחה הרשמית בראשון הבא (24.7), מציע המקום דיל הרצה אטרקטיבי – 25 אחוז הנחה על המבורגרים בישיבה במקום בין השעות 12:00-חצות, כולל שישי ושבת. אם לוקחים בחשבון עוד מקומות אוכל שנפתחו לאחרונה בעיר (גללו למטה), אפשר להזדהות עם הראפר והדי ג'יי אופירי, שמשתף ב־10 הסיבות שבגללן עבר לגבעתיים.
פריז טקסס, כצנלסון 59, גבעתיים, ראשון – חמישי 12:00 – 00:00, שבת 16:00 – 00:00 (בהמשך יפתח המקום גם ביום שישי), 03-7506070

עוד פתיחות בגבעתיים

שואורום בייקרי
מאפים הצבעוניים, עוגיות מוגזמות, ברלינר, דונטאס ומשקאות חלב מתוקים כבר נמצאים בהישג יד למקרה של מאנצ'יז בגבעתיים. כצנלסון 49

אוטלו
כבודה של גלידריית פריזר הוותיקה במקומה מונח, אך אוטלו זו ליגה בפני עצמה. וכן, יש גלידת פיסטוק. כצנלסון 63

לה פז בייקרי
קונדיטוריה, פטיסרי ומאפייה שמציעה ארוחות בוקר, קרואסונים, כריכים, עוגות קראנץ רכות, עוגיות וכל מה שמתחשק ליד הקפה. ויצמן 27