צאן ברזל: שירים ישראלים היסטוריים קמים לתחייה באיורים חדשים

שיר הפרחה של יעל ולובסקי
שיר הפרחה של יעל ולובסקי

בתערוכה חדשה שתיפתח לקראת סוף החודש בבית רומנו יוצגו פרשנויות של מיטב המאיירים לשירים מוכרים ואהובים. שיר הפריכה, שיעור מולדת ועוד יוצגו בה כאיורים

1 בנובמבר 2021

תהיתם אי פעם כיצד יאוירו או יצוירו חלק מהשירים האהובים עליכם? בתערוכת "צאן ברזל: גיבורי תרבות" שתיפתח לקראת סוף החודש במלון "אחוזת רנה" בבית רומנו עודים בדיוק את זה. חלק מהמאיירים המצליחים בארץ יציגו פרשנות אישית לחלק מהטקסטים המפורסמים ביותר במוזיקה העברית.

כך למשל: "עוד חוזר הניגון" של נתן אלתרמן ונפתלי אלטר, אויר על ידי גבריאלה ברוך; "הרקדן האוטומטי" של צביקה פיק ומירית שם אור אויר על ידי בתיה קולטון; "את מוכרת לי מפעם" של חמוטל בן זאב עפרון ועידן רייכל אויר על ידי נעה פלד; "תותים" של זאב נחמה ותמיר קליסקי אויר על ידי אסף חנוכה ועוד. התערוכה תיפתח ב-18 בנובמבר ותימשך עד ה-27.

שיעור מולדת של דניאל גולדשטיין
שיעור מולדת של דניאל גולדשטיין

"צאן ברזל" הוא מיזם של "ארומה מיוזיק" ששם לעצמו למטרה לתת כבוד לגיבורי התרבות הישראלים. אוצרות התערוכה, הילית שפר וביני שריד, מסרו כי הן "מזמינות את מבקרי התערוכה לקחת חלק במסע הזה בזמן ולתת יחד איתנו תוקף מחודש מזווית אחרת, לטקסטים היפים ביותר והחשובים ביותר שנכתבו והשפיעו על מעל שלושה דורות של ישראלים".

תותים של אסף חנוכה
תותים של אסף חנוכה
שיר נבואי קוסמי של מאור אהרון
שיר נבואי קוסמי של מאור אהרון