כורסה בקארי: מכירה פומבית של רהיטים היסטוריים מקוריים מהודו

בית המכירות הפומביות ארטקוריאל מארח רהיטי וינטג׳ הודיים של אבי האדריכלות המודרנית לה קורבוזיה. הזדמנות לשים יד על משהו מיוחד

לקנותם בלבד. פרויקט צ'אנדיגר תל אביב
לקנותם בלבד. פרויקט צ'אנדיגר תל אביב
29 בספטמבר 2015

עבור המטייל הפשוט ייתכן שצ'אנדיגר היא רק עוד עיר בהודו, אך עבור חובבי האדריכלות המודרנית מדובר בתחנת חובה. צ'אנדיגר נבנתה כולה רק ב־1947, כעיר הבירה החדשה של מדינת פונג'אב, אשר נותרה נטולת עיר מרכזית בעקבות מאורעות החלוקה בהודו. העיר החדשה שנבנתה מאפס הייתה אמורה לשקף את הודו המודרנית והעדכנית ולהיפרד ממסורות העבר. לאתגר נענו האדריכלים הצרפתים לה קורבוזיה ופייר ג'נרט, שהתבקשו גם לעצב פריטי ריהוט מקוריים שיתאימו לרוח העיצוב החדשה.

כעת מגיעים חלק מהרהיטים האלה לתערוכה ולמכירה בשלוחה המקומית של בית המכירות הפומביות הצרפתי ארטקוריאל, שהוקמה בתל אביב בפברואר האחרון. במסגרת פרויקט “צ'אנדיגר תל אביב" יוצגו לקהל הרחב כיסאות, שולחנות כתיבה, ספריות,
שולחנות אוכל ופריטי עיצוב מקוריים נוספים. הרהיטים ההיסטוריים (שיכולים לשמש גם כפיסתאמנות נאה לבית המודרני) יועמדו למכירה פומבית למשך שבוע אחד בלבד, בחלל של בית המידות הוותיק בעיר שיעוצב כמו חדר צ'אנדיגריאני אותנטי.

במקביל תקיים נציגות ארטקוריאל בישראל תערוכת אמנות משלימה בניחוח מקומי. האספן פיליפ כהן, העומד בראש הנציגות התל אביבית של בית המכירות הצרפתי, בחר תשע יצירות של אמנים עכשוויים שיוצעו אף הן למכירה – בהן עבודות של האמנים הצרפתיים רוברט קומבה וז'ק מונורי, ופסלים של האמנים הישראלים סיגלית לנדאו ויגאל תומרקין.

מי שמתעניין בסיפור שמאחורי הקמת העיר המודרנית אך מצבו הפיננסי מאפשר לו להסתפק בספה של איקאה, יוכל לספק את תאוותו בהרצאה “פרויקט צ'אנדיגר: שיחה על אוטופיה מודרניסטית", שאותה יעביר כהן לצד פביאן נאודן, סגן נשיא ארטקוריאל צרפת, שיגיע במיוחד לארץ לרגל האירוע.

פרויקט צ'אנדיגר תל אביב שבת־חמישי (3.10־8.10)
בית המידות, לילינבלום 23
ההרצאה תתקיים ברביעי (7.10) במכון הצרפתי