לאה לב, גדי וילצ'רסקי וקובי מימון יופיעו בערב מיוחד למען הקואלות

לילא רבינוביץ, סטודנטית בת 25, החליטה להרים ערב סטנדאפ שהכנסותיו ילכו לבית חולים שמטפל בחיות בר שנפגעו בשריפות

קואלה פצועה מקבלת טיפול, ינואר 2020 (צילום: Getty Images)
קואלה פצועה מקבלת טיפול, ינואר 2020 (צילום: Getty Images)
2 בפברואר 2020

"אני לא זוכרת מתי בפעם האחרונה כל כך כאב לי על משהו. הפיד שלי בפייסבוק הוצף בתמונות של חיות מסכנות שהכל סביבן בוער. הנתון שלפיו יותר ממיליארד בעלי חיים נשרפו זעזע אותי. באחד הימים אמא שלי אמרה לי שהעולם כל כך עצוב, וביקשה שאני אספר לה בדיחה. אז חשבתי לפנות לסטנדאפיסטים, כי זה מה שאנחנו צריכים לעשות כרגע – לצחוק", כך מספרת לילא רבינוביץ, 25, סטודנטית במרכז הבינתחומי בהרצליה, שהחליטה להרים אירוע התרמה למען בעלי החיים שנפגעו בשריפות הענק.

בערב "צוחקים למען אוסטרליה", שיתקיים שבועיים לאחר אירוע התרמה מוזיקלי למען היבשת, יופיעו קובי מימון, לאה לב, גדי וילצ'רסקי, אלמוג שור ורועי צברי, שהתנדבו כדי לעזור לבעלי החיים שנפגעו משריפות הענק ביבשת, שלאחרונה הוכרז בה מצב חירום עקב שריפות הענק שמתחוללות בה.

לצחוק ולא לשרוף. השריפות באוסטרליה, ינואר 2020 (צילום: Shutterstock)
לצחוק ולא לשרוף. השריפות באוסטרליה, ינואר 2020 (צילום: Shutterstock)

"אני טבעונית כבר שמונה שנים וראיתי מספיק תמונות של זוועות של חיות בחיי. אבל הפעם שקלתי לעצור הכל, לשכור ג'יפ ולנסות להציל קואלות בשטח", מספרת רבינוביץ, שויתרה על הרעיון ברגע שגילתה שהטיסה יקרה מדי. היא החליטה שעדיף לגייס את הכסף, שיגיע ישירות לחיות, בהן מינים רבים של ציפורים, חרקים והסמלים של אוסטרליה – קנגורו וקואלה.

"הלהקה האהובה עליי היא קווין, ובדיוק ראיתי את ההופעה שלהם באירוע לייב אייד. חשבתי לגייס כסף באותה צורה בשביל הקואלות. החלטתי למצוא ארגון אמין כדי שכולם ידעו לאן הכסף הולך. חיפשתי בית חולים ספציפי שצריך את הכסף ובאמת מטפל בחיות. חברה שגרה באוסטרליה עזרה לי לאתר את המקום, היא מכירה אותם, ועשתה בשבילי עבודת מחקר ממש טובה". בבית החולים, שפועל בניו סאות' וויילס באוסטרליה עוד משנת 1973, מטפלים בכלל נפגעי השריפות, ובהן גם הקואלות.

לילא רבינוביץ וחברה
לילא רבינוביץ וחברה

לא כולם מיהרו לשתף פעולה עם המטרה החשובה. רבים בציבור עדיין לא תופסים את המשבר באוסטרליה כחלק ממשבר אקלימי בעל משמעויות גלובליות. "בעיריית הרצליה אמרו שזו מטרה לא חשובה, ושאלו אותי למה אני לא יוזמת אירוע לנזקקים. אמרתי שאני יודעת שיש אנשים שיהיו מוכנים לתרום לאירוע כזה אז יזמתי אותו, לא מפריע לי שיהיו עוד אירועים". רבינוביץ מספרת שנעזרה בסטודנטים נוספים מהבינתחומי שסייעו לה בין היתר לגייס את עיריית תל אביב, שהשיגה עבור האירוע את אולם מרכז נווה אליעזר.

"הרבה אנשים התלהבו מזה שאני מקימה את האירוע, אבל ממש חשוב שבאמת יקנו כרטיסים ויבואו", מדגישה רבינוביץ. "אם לא תבואו כל מה שאני עושה לא שווה. תפתחו את הלב ואת הכיס ותתרמו, כל סכום. יהיה מצחיק".

"ערב אש – צוחקים למען אוסטרליה", חמישי (13.2) 19:30, מרכז נווה אליעזר, שד' ששת הימים 6 תל אביב, תרומה מומלצת: 100 ש"ח.
אחרי שתורמים את הסכום באתר לשלוח צילום מסך למייל: laugh4australia.il@gmail.com