אחרי שבע שנים: צומת מעריב ייפתח מחר מחדש לתנועת כלי רכב

פעם היה כאן גשר. צומת מעריב (צילום: דוד שי)
פעם היה כאן גשר. צומת מעריב (צילום: דוד שי)

צומת מעריב, שנסגר לתנועה באוגוסט 2015, ייפתח לתנועה חלקית של כלי רכב כבר מחר בבוקר וצפוי להביא להקלה מסוימת בפקקים באזור. מיטל להבי, סגנית ראש העיר, בישרה כי בעוד כחודשיים תתבצע פעימה נוספת של פתיחת הצומת בכיוון רחוב הרכבת

זה לקח קצת זמן, בדרך פוצצו כאן גשר אחד מיתולוגי וחפרו קו של רכבת תחתית, אבל אחרי כמעט שבע שנים מחר בבוקר תשתנה מציאות התחבורה בתל אביב כשצומת מעריב ייפתח לתנועה חלקית. כזכור, צומת מעריב וגשר מעריב שעבר מעליו נסגרו באוגוסט 2015 לתנועת כלי רכב במהלך הראשון שבישר את בואן של עבודות הרכבת הקלה. שבועיים אחרי סגירת הצומת פוצץ הגשר בטקס מגוחך ומאז השתלבה חסימת הצומת במערך הפקקים העירוני. לפני שעה קלה בישרה סגנית ראש העיר ומחזיקת תיק התחבורה, מיטל להבי, על פתיחתה של הצומת כבר מחר כאמור.

בפוסט נרגש בפייסבוק הסבירה להבי כי פתיחת הצומת תהיה חלקית בשלב ראשון, ותאפשר לאוטובוסים לנוע ברחוב בגין מצומת קפלן דרומה ולווסת את תנועת כלל כלי הרכב בין הרחובות בגין והמסגר (ולא רק במסגר כפי שהתאפשר בשנים האחרונות). בנוסף, בנסיעה ממזרח ומדרום אל מרכז העיר יוכלו חלק מהאוטובוסים לנוע דרך הנת"צ החדש ברחוב קרליבך, נתיב שצפוי לשחרר חלק מהעומס הקיים בצומת בגין – החשמונאים.

משחררים את הפקק בצומת מעריבשמחה לבשר שאחרי 7 שנים של עבודות בצומת מעריב שהחלו בהריסת הגשר, עתיד הצומת לחזור לפעילות…

Posted by ‎מיטל להבי – Meital Lehavi‎ on Wednesday, April 13, 2022

עוד בישרה להבי כי בעוד כחודשיים תתבצע פעימה נוספת של השינויים בצומת, במסגרתה תתאפשר גם נסיעה דרומה על רחוב בגין מצומת מעריב לכיוון רחוב הרכבת. "אנשי המקצוע שלנו מבהירים כי הפתיחה ולו החלקית של צומת מעריב עתידה להביא כבר מחר לשיפור משמעותי של התנועה באזור ולצמצום זמני הנסיעה ברכב ובתחבורה ציבורית", הבטיחה להבי והוסיפה ש"פתיחת הצומת תביא לשיפור גם במצב ההולכים והרוכבים לאור שהמדרכות הורחבו ונסללו שבילי אופניים מופרדים לצד המיסעה וזאת לקראת הפעלת הקו האדום של הרכבת הקלה שתעבור מתחת לבגין ותעצור בתחנת קרליבך".