מוזיאון תל אביב יקרין על חזית הבניין צילומים ממלחמת אוקראינה

"צילום תחת אש", פוסטר האירוע (צילום: זיו קורן)
"צילום תחת אש", פוסטר האירוע (צילום: זיו קורן)

"צילום תחת אש" הוא אירוע המציין שנה לפלישה לאוקראינה (24.2) ובמהלכו החל מהיום - ובמשך השבוע הקרוב - יוצגו צילומי מלחמה של זיו קורן על חזית המוזיאון וכן על מסכי ענק בטיימס סקוור

19 בפברואר 2023

תערוכת צילום עיתונאי תוצג במוזיאון תל אביב, לרגל שנה לפרוץ הפלישה ההרסנית של רוסיה לאוקראינה (שהחלה ב-24 בפברואר 2022). במסגרת התערוכה, צילומים של זיו קורן מאזורי העימות יביאו את הזוועה הכי קרוב לציבור שאפשר – כשהצילומים שלו יוקרנו על חזית בנייני המוזיאון ובניו יורק על מסכי ענק בטיימס סקוור. בנוסף, היום (ראשון, 19.2, 17:30) יתקיים ערב פתוח לציבור שיעסוק בצילום המלחמה באוקראינה ובאזורים נוספים. קורן עצמו ישוחח עם רונן ברגמן ועם אטילה שומפלבי על המסע המשותף לאוקראינה, כולל הקרנת קטעים מסרט תיעודי עליו הם עובדים.

עוד באירוע: גם איתי אנגל ידבר על הסרט שהוא צילם במקום; הצלב אדוארד קפרוב יציג פרויקט מיוחד עליו עבד בשדה הקרב באוקראינה, בו עבד בטכניקה מהמאה ה-19 דווקא – צילום על לוח זכוכית, מה שדרש ממנו לפעול בתהליך איטי ומורכב – בתקופה בה צילום עיתונאי מכתיב דווקא עבודה מהירה המקדשת את היעילות. פאנל על צילום עיתונאי בהנחיית הצלמת ורדי כהנא ובהשתתפות ענת סרגוסטי, רינה קסטלנובו ואבישג שאר ישוב; מנכ"ל ישראייד יותם פוליצר על פעילות של האירגון שלו, המסייע בציוד רפואי, תמיכה פסיכולוגית וסיוע הומניטרי נוספף לאזרחי אוקראינה ועוד.

בניין העיריה מואר בצבעי דגל אוקראינה (צילום: גיא יחיאלי)
בניין העיריה מואר בצבעי דגל אוקראינה (צילום: גיא יחיאלי)

המחויבות של המוזיאון לסיוע לאזרחי אוקראינה לא נגמר כאן: המוזיאון הודיע גם כי במהלך השנה יקיים סיורים, הדרכות ופעילויות ללא תשלום לפליטים ולילדי פליטים מאוקראינה הנמצאים בארץ וישלח ערכות יצירה לאוקראינה באמצעות ארגון ארלי סטארטרס.