חורף בוא כבר

בוא איתי אל הגליל: 7 צימרים לא יקרים לחופשה חורפית בצפון

יותר פסטורלי מזה ושוללים לכם אזרחות תל אביבית. החווה של דני (צילום מתוך עמוד הפייסבוק "החווה של דני")
יותר פסטורלי מזה ושוללים לכם אזרחות תל אביבית. החווה של דני (צילום מתוך עמוד הפייסבוק "החווה של דני")

הגליל הוא כמובן המקום המושלם לבלות בו סופ"ש חורפי, אבל מרבית הצימרים באזור יצאו מפרופורציות והעיפו את המחירים אל השמיים. חיפשנו ומצאנו אופציות שפויות לצימרים חמודים ומיוחדים שלא יפשטו את עורכם בדרך למקום הכי יפה בחורף הישראלי הדמיקולו

>> נוסעים צפונה? המסעדות הכי שוות לטיול הבא שלכם בגליל

תרבות הצימרים בישראל התחילה להתפתח לקראת סוף שנות ה-90' בישראל, וכמו הרבה דברים בישראל, מהר מאוד העסק יצא מפרופורציות. במקור, הרעיון הצימרי הוא לספק אלטרנטיבה זולה, נעימה ופשוטה לבתי מלון עבור ציבור המטיילים – בקתת עץ פשוטה וחמימה, יחידת דיור פרטית ונקייה, משהו צנוע לישון ולהתקלח בו. בקטע לא ברור הפכו הצימרים, בעיקר בצפון הארץ, למועדוני הכל כלול שתפקידם המרכזים בעולם הוא להיות "מפנקים" ולעלות 2,000 שקל ללילה. לרגל עונת טיולי החורף החלטנו לחזור אחורה בזמן ולהמליץ דווקא על צימרים שלא הצטרפו לחגיגה ושמרו על ייעודם המקורי כמקומות מפלט שפויים במחיר שפוי לנופש השפוי. אפשר להשתגע.

בחורף זה אפילו יפה יותר. הגליל (צילום: shutterstock)
בחורף זה אפילו יפה יותר. הגליל (צילום: shutterstock)

הגליל הוא המקום המושלם לבלות בו סופ"ש חורפי, בעיקר בחורף הישראלי הדמיקולו, הכל טובל באלפי גוונים של ירוק וכל טיול קטן ברגל מרגיש כמו חופשה באירופה הפסטורלית. בכפרים הערביים הפזורים בדרך תמצאו מסעדות מעולות, ואת הכסף שתחסכו על הצימר תוכלו להשקיע בסיורי טעימות של יינות, גבינות ושאר ממתקים. כל הצימרים שברשימה נבדקו במהלך השנה האחרונה על ידי חברי מערכת טיים אאוט ששילמו עליהם מכספם, רובם מותאמים לזוגות או משפחות קטנות וכל המחירים נכונים לסוף השבוע הבא בחישוב של שני לילות לזוג. היכנסו כבר לאוטו וניסע.

חווה של דני // בית הלל

על זה אנחנו מדברות שכאנחנו מדברות על צימרים כמו פעם. בתוך מטע פקאנים מהממם ביופיו נמצאות שתי בקתות עץ יפות, אחת קטנה ואחת גדולה, מהסוג שבונים בידיים ולא מקבלים מוכן להרכבה מאיזה איקאה של בקתות. ביניהן חצר עצומה ומוצלת בידי עצי ענק, עם נדנדות ועליהן מיטות זוגיות, שלל מכונות ואביזרי חווה עתיקים, פינת ברביקיו יעילה וגם חממה חמודה עם שולחן פינג פונג, כורסאות ישיבה ופינת טלוויזיה. הבקתות עצמן חמימות ומתוקות, מטבחון קטן ומאובזר, מקלחת נקייה, הרבה עץ וזהו. שקט מדהים ופסטורליות עוצרת נשימה. נשבעות שלא צריך יותר.
חווה של דני, רח' הזיתים 90 בית הלל, החל מ-1000 ש"ח לזוג לשני לילות

הבית הירוק // חרשים

קוראים לו "הבית הירוק" כי על הגג יש לו חווה סולרית שמספקת את כל החשמל שלו, והמקום כולו טובל באווירה אקולוגית מתקדמת. יחידת האירוח הזוגית קטנה ונעימה, יחידת האירוח המשפחתית גדולה וצבעונית יותר וכיפית ממש, ארוחות הבוקר האופציונליות מושקעות ומיוחדות וכשהגענו חיכתה לנו גם עוגה טבעונית ומבחר פירות העונה. זה צימר שמארח עם הלב וזה בסיס מושלם לטיול ירוק בצפון, סמוך מאוד לשמורת הר מירון היפהפה, והוא מושלם במיוחד לאוהבי הגשם כי חרשים הוא הישוב הרטוב ביותר בישראל (כמעט 1,000 מ"מ גשם בממוצע שנתי).
הבית הירוק, רח' חרשים 18, חרשים ; החל מ-940 ש"ח לזוג לשני לילות

סוף שבוע בכפר ????????????????ויום כדור הארץ שמח ????❤️

Posted by ‎הבית הירוק – אירוח כפרי בגליל‎ on Thursday, April 22, 2021

סאמה // תרשיחא

פעם, ממש לפני הרבה זמן, אחת הסיבות הטובות לעשות זאת הייתה לפגוש את המקומיים ולטעום משהו מחייהם של אחרים. הבית של סאמה בתרשיחא מהות הרעיון הזה. תשכחו מצימר גנרי עם ריהוט איקאה גנרי וקבלו יחידת מגורים ענקית עם שני חדרי שינה וסלון ומטבח גדול שכיף לבשל בו, חצר שהיא בוסתן קטן עם שולחן פיקניקים בצל עץ הרימון ופינת ישיבה נעימה, והכנסת אורחים אדירה של נוואר ועיסא המארחים. יש גם ארוחות בוקר ערביות נהדרות שבבתי קפה מסוימים בתל אביב היו עולות לכם כפול, ומעלות תרשיחא עצמה הייתה ונותרה אחד המקומות המעניינים בארץ ונקודת מוצא מושלמת לטיולים בגליל העליון.
SAMA, מעלה ההר 7, מעלות תרשיחא. החל מ-1,100 שקל לשני לילות לזוג

למה ללכת לצימר אם אפשר בית קטן. SAMA תרשיחא (צילום מסך: Booking. com)
למה ללכת לצימר אם אפשר בית קטן. SAMA תרשיחא (צילום מסך: Booking. com)

הבית של יארה // דיר חנא

אחת התגליות הגדולות של העשור האחרון מבחינתנו היא האירוח בכפרים הערביים. לא משנה אם זה כפר דרוזי, צ'רקסי, מוסלמי או נוצרי, חוויית האירוח מובטחת להיות שונה לחלוטין מזו שאתם מכירים בגליל, ובעיקר הרבה פחות גרידית והרבה יותר אותנטית. לבלות סופ"ש ארוך בבית של יארה בדיר חנא מרגיש כמו לגור בבית מקסים של מישהו, בית גדול ומרווח עם שלושה חדרי שינה וריהוט וינטג' שנראה כאילו פשוט גדל שם, יש גם ארוחת בוקר משגעת שלא כדאי לוותר עליה, ומעל הכל אירוח לבבי ונוף מעלף שיגרום לכם להתייפח. כדאי מאוד לבקר במצודת עומאר אל דהאר שבמרכז היישוב. מסעדת אלוואדי הסמוכה מצוינת ממש אך לא זולה.
>> Yara Home, כביש 805, דיר חנא; החל מ-1,000 ש"ח לשני לילות לזוג

אין כמו בבית, באמת. הבית של יארה (צילום מסך: Booking.com)
אין כמו בבית, באמת. הבית של יארה (צילום מסך: Booking.com)

סיפור פשוט // מתת

אמרנו בלי צימרים "מפנקים"? שיקרנו. אבל זה פינוק מסוג אחר. הצימר האקולוגי הזה על גבול לבנון הוא כבר סוד לא כל כך שמור: שתי בקתות אבן וחימר שבנו המארחים במו ידיהם, מרווחות ובאמת יפהפיות ומיוחדות, בנויות מהאדמה, האבנים והעצים שהיו בשטח, ג'קוזי גדול שבנוי אל תוך נישת חימר כך שהמים שומרים על החום גם כשהוא כבוי, אח עם עצים להבעיר בחורף, אירוח נדיב עם הפתעות קטנות וכיפיות, נוף מטורף מהמרפסת ותחושה שאתם לבד בעולם. זה צימר שהייתם שמחים לעבור לגור בו והוא אמנם פחות זול משהיה בעבר אבל עדיין מציע תמורה מעולה ביותר לכסף. אל תוותרו על טיול קצר במתת עצמה, ישוב קהילתי מיוחד וצימרים מופלאים רבים בו.
סיפור פשוט, מתת, 053-9429848 (דינה וארנון); החל מ-1350 ש"ח לשני לילות לזוג

אל חכים // נצרת

אוקיי, זה לא צימר, וזה לא כפרי ולא פסטורלי, אבל נצרת העתיקה היא פנינה זנוחה שמציעה המון יופי, היסטוריה, אוכל מעולה וקסם זר שגובר בחורף עם בואו של חג המולד (כן, הכל עדיין מקושט). הדרך הנבונה לבלות סופ"ש ארוך בעיר היא באחד מהגסט-האוסים המשודרגים הרבים שבעיר העתיקה. את פאוזי עאזר של אברהם הוסטלס כולם כבר מכירים, אבל אנחנו מתלהבות מאל חאכים בוטיק הוטל, מלון משפחתי קסום ויפהפה עם עשרה חדרים שפתח באסם חכים עם הוריו ראיק ועביר, במבנה ששימש כנגריה של סב המשפחה. במהלך השיפוצים התגלה אולם צלבני ענק בן מאות שנים שמשמש כחדר האוכל של המלון לארוחות בוקר נהדרות ולסדנאות בישול ערבי.
אל חכים בוטיק הוטל, כיכר אל מוטראן, נצרת; החל מ-950 ש"ח לשני לילות לזוג

Photos taken by our kind guest Naomi Angel

Posted by Al Hakim Boutique Hotel, Old Town, Nazareth on Monday, March 1, 2021

אביב בכפר // אמירים

אמירים הוא ישוב שידוע בטבעונותו, אקולוגיותו והיותו בירת הצימרים של הצפון, רובם במחירים שומטי לסתות. אם אתם מעדיפים ליהנות מהאווירה המיוחדת של היישוב בלי שיפשטו את עורכם, הנה המקום לעשות זאת: בקתת עץ נקייה ומרווחת עם מרפסת וערסל שצופים אל נוף באמת מטמטם, אירוח חם, מטבחון יעיל ואפקטיבי, וכל השקט שבעולם מסביב, ללמדכם שגם צימר פשוט ולא "מפנק" יכול להיות מיוחד ומרחיב נפש. לשבת מול החלונות הגדולים והטבע הדומם בזמן הגשם זו חוויה ששווה את משקלה בזהב.
אביב בכפר, מצפה מנחם 67, אמירים; החל מ-1,060 שקלים לשני לילות לזוג