סאו פאולו באה לתל אביב: שבוע של קולינריה ברזילאית בנמל

קולינריה ברזילאית? תביאו, תביאו. ארוחת פג'ואדה ברזילאית מסורתית (צילום: שאטרסטוק)
קולינריה ברזילאית? תביאו, תביאו. ארוחת פג'ואדה ברזילאית מסורתית (צילום: שאטרסטוק)

במסגרת אירועי "קאזה ברזיל" בהאנגר 11, שם יחגגו 200 שנות עצמאות לברזיל בשלל ענייני עסקים, תרבות והייטק, יתקיימו מדי יום גם אירועים קולינריים שיציגו את המטבח הברזילאי המרתק לקהל המקומי, מסודות מטבח האמזונס ועד הפאו די-קז'ו הממכרות

30 באוגוסט 2022

חגיגה של אוכל ברזילאי זה משהו שתל אביב לא ראתה הרבה שנים, ובשבוע הבא בנמל תל אביב זה עומד להשתנות: ברזיל תציין 200 שנות עצמאות עם שורת אירועים בישראל, במטרה לחגוג את החדשנות והרוח הברזילאיות ואת קשרי הגומלין בין ברזיל וישראל. האירועים יתקיימו כחלק מיוזמת "קאזה ברזיל" שתארח יוזמות עסקיות, הרצאות, מיצגים תרבותיים ואטרקציות קולינריות כחלק מחגיגות הרפובליקה, ותתקיים בין ה-4 ל-9 בספטמבר בהאנגר 11.

את אירועי הקולינריה של האיוונט יוביל השף ווילי דכטלברג, בוגר בית הספר לגסטרונומיה בסאו פאולו SENAC, מהמובילים והחשובים בברזיל. דכטלברג התמחה בגסטרונומיה, מאפייה וקונדיטוריה, וכן בקורסים מקבילים עם שפים מעולים של שרקוטרי, ברביקיו ברזילאי ואמריקאי. הוא מתגורר ברעננה משנת 2019, מקיים אירועי פיוז'ן בין ברביקיו אמריקאי לברזילאי ומוכר מוצרים כמו פסטרמה בסגנון NY, נקניקיות ברזילאיות, בולוניה, בייקון, פג'ואדה ומוקקות מבשר כשר.

אירועי הקולינריה הברזילאים יתקיימו בהאנגר 11 ביום ראשון (4.9, 19:00) עם "ריזוטו ברזילאי", בשני (5.9, 14:00) יגלה דכטלברג את סודות המטבח של האמזונס, בשלישי (6.9, 19:00) הוא יקח אתכם איתו לממלכת השעועית של ברזיל, ברביעי (7.9, 20:00) יתקין דכטלברג פאו די-קז'ו ("סערה טרופית בלחמניות גבינה עם ריבת אסאי ומנגו") בחמישי (8.9, 19:00) יחגגו מאכלים ברזילאים מן הים ובשישי (9.9, 10:30) יסתיימו אירועי הקולינריה בשלל קינוחים ומשקאות כראוי.

עוד יתקיימו במסגרת "קאזה ברזיל" גם אירוע אופנה, תצוגת קפוארה ובנוסף הופעות מוזיקה בסגנונות ברזילאים ייחודיים במגוון ז'אנרים דוגמת ג'אז ברזילאי, שורו, בוסה נובה וסמבה. את "קאזה ברזיל" יוזמת סוכנות ApexBrasil שמטרתה לקדם את תדמיתה של ברזיל בעולם, לקדם ייצוא מהמדינה ולמשוך אליה השקעות, בשיתוף עם שגרירות ברזיל בישראל.

>> "קאזה ברזיל", ראשון-שישי 9.9-4.9, האנגר 11, נמל תלאביב. הכניסה חינם