זה קורה: תחבורה ציבורית בשבת כבר בסוף השבוע הבא

בעירייה לא מחכים: מועצת העיר אישרה את התקציב הראשוני והקווים יחלו לפעול בתאריך 22.11. סגנית ראש העיר: "אולי דווקא אזור הדמדומים של ממשלת ישראל מאפשר לנו לנוע לפני שעושים לנו בלימות"

אוטובוס של דן (צילום: Shutterstock)
אוטובוס של דן (צילום: Shutterstock)
12 בנובמבר 2019

הבלתי ייאמן כבר פה, והוא מגיע מוקדם יותר משחשבנו. תודיעו לסבתא בקריית אונו שכבר בסופ"ש הבא תוכלו לבקר אותה בשבת, ובחינם. מערך ההיסעים החדש בסופי השבוע יקשר בין תל אביב לערים השכנות וצפוי לפעול כבר מה-22.11. אמש (שני) אישרה מועצת העיר באופן רשמי את התקציב הראשוני, שעומד על כ-1.5 מיליון ש"ח.

הקווים אמורים לחבר בין השכונות המרוחקות של העיר ובין מרכזה, ובהם: הקו הוורוד שצפוי לצאת מנווה שרת ורמת החי"ל אל שכונת שפירא דרך נמל ת"א ודיזנגוף; הקו הירוק שאמור לצאת משכונת המשתלה דרך אפקה והצפון הישן ועד נמל יפו; הקו הצהוב שיחבר את כפר שלם, יד אליהו, ביצרון ושכונות מזרח העיר אל מרכז העיר ועד נמל ת"א; הקו הסגול שייצא מדרום יפו דרך כיכר רבין ועד לנחלת יצחק; והקו התכול שיחבר בין נמל יפו דרך אלנבי, צפון אבן גבירול ושדרות רוקח ועד לתל ברוך וגני צהלה. הקווים צפויים לפעול בימי שישי (18:00-03:00) ובמהלך השבת (09:00-18:00), בתדירויות משתנות של בין 1-3 קווים בשעה.

לפי מיטל להבי, סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו ומחזיקת תיק התחבורה בעיר שהמהלך רשום על שמה, "דמדומי הממשלה" היוו שיקול קריטי בהחלטה לפעול במהירות ובנחישות. "לפעמים מחליטים שאם עושים אז רצים", אומרת להבי. "נלקחה החלטה לצאת לדרך. אולי דווקא אזור הדמדומים, ה'טווילייט טיים' של ממשלת ישראל, מאפשר לנו לנוע לפני שעושים לנו בלימות, להניע תהליכים ברמה המקומית בלי שנתקל בחסימה, לקבוע עובדות בשטח".

לפי להבי, אין סיבה להמשיך לחכות לרגע המתאים, כשהתושבים מחכים למהלך הזה כבר עשורים. "על כל עיתוי אפשר להגיד למה עכשיו, ועכשיו כבר היה צריך להיות אתמול בעצם. מבחינת הצורך לתת מענה לתחבורה בשבת, מדברים על זה שנים. תמיד יהיו סיבות לעיכוב: חורף, פרסום, מודעות ציבורית", היא מסבירה. "אנחנו פועלים לפי חוק. כרגע מנסים להפוך את זה לתנאי בהרכבת הממשלה, וחשבנו שאנחנו יכולים לקבוע עובדות. אנחנו לא יודעים מה יתפתח. בואי נראה".

גורמים בכירים בעיריית תל אביב-יפו ידעו לספר כי בימים האחרונים מתקיימים מגעים אינטנסיביים בין הרשויות שישתתפו במערך ההיסעים לסגירת כל הפרטים הקטנים (כמו הנגשת המידע על הקווים החדשים לציבור, קמפיין פרסומי ציבורי והאם אפליקציה ייעודית או אפליקציות תחבורה קיימות יספקו פרטים על תדירויות הקווים ומיקומיהם). במהלך השבוע הקרוב, כך מקווים בעירייה, יתלכדו כל ההחלטות מכל האגפים של כל הרשויות השותפות לפרויקט והפרטים יתבהרו. נמשיך לעקוב ולעדכן.