נשיקה סטירה: 5 קומדיות רומנטיות טובות בנטפליקס

כמה לא רומנטי. "אלכס סטריינג'לב", צילום: יח"צ
כמה לא רומנטי. "אלכס סטריינג'לב", צילום: יח"צ

אבל למה השאר כל כך גרועות? שבו מול קומדיה רומנטית אקראית בנטפליקס ובידקו: האם יש שם גיבורה לא מקובלת בתיכון אמריקאי? האם החבר הכי טוב שלה ממוצא אתני? שני אנשים ששנאו אחד את השנייה מתאהבים? ברכות, נפלתם על תוצר אלגוריתמי גנרי נוסף

31 במרץ 2022

הכתבה פורסמה במקור באתר המסכים שלנו, הספוילר – תראו תראו

בימים מגעילים כמו אלה בהם הטרור ברחובות, אירופה בוערת, הקורונה חוזרת בוריאנט חדש ומשופר ו-וויל סמית מאיים לשלוח סטירות לכל מי שיורד על ג'יידה – אין ספק שיש צורך באסקפיזם טלוויזיוני מהז'אנר האהוב והמנחם מכולם, קומדיות רומנטיות. אלא שיש בעיה אחת קטנה. הן פשוט לא טובות.

אחרי שראיתי את כל הקומדיות הרומנטיות הקלאסיות, כולל כל סרט עם ג'וליה רוברטס, כל מה שכולל פסקול על טהרת להקות בנים מתחילת ה-2000 וכל מה שנגמר במרדף אחרי הגיבורה הראשית לשדה התעופה, הבנתי שהגעתי למוצא האחרון שלי. אין ברירה אלא לראות את הקומדיות הרומנטיות של נטפליקס. ״כמה גרועים יכולים להיות סרטים מבית היוצר של הכתר?״ חשבתי לעצמי. והתבדיתי. מוכתמת בפופקורן ומלאת קרינג', לא יכולתי שלא לתהות למה הקומדיות הרומנטיות של נטפליקס גרועות כל כך?

מסתבר שאני לא היחידה שחושבת ככה, אז יש עוד תקווה לאנושות! הקומדיות הרומנטיות העכשוויות איבדו את היכולת לגרום לנו להזדהות עם הדמויות הראשיות. נכון שמאז ומעולם במאים הוליוודיים התמקדו בלהציג לנו סצנות רומנטיות ברמה לא מציאותית בין אנשים יפים ומלוטשים, אבל לפחות הבעיות שלהם היו אמיתיות. ב-״500 ימים עם סאמר״ למשל, תום וסאמר נפרדו כי טראומות עבר גרמו לסאמר לחוסר אמון באהבה ומקשות עליה להתמסר למערכות יחסים, בעיה עמוקה ומורכבת שהרבה אנשים יכולים להזדהות איתה.

אם, לעומת זאת, נבחן את ״דוכן הנשיקות״, אחד הסרטים העכשוויים הנצפים ביותר של נטפליקס, נבחין שהמשבר היחידי שהדמויות עוברות הוא חיצוני – ההבטחה שאל, הדמות הראשית, הבטיחה לחברה הטוב ביותר כשהיו קטנים, שלא תיכנס למערכת יחסים עם אחיו, בו היא כמובן מתאהבת על תחילת הסרט. מבלי לזלזל, שכן הבחירה בין זוגיות לחברות יכולה להיות דרמטית, תסכימו איתי שיש צרות גדולות יותר מאשר חברים טובים ואהבה גדולה. חוץ מזה, כיאה לסרטים הנטפליקסים האחרונים, הדמות הראשית זוכה בסופו של דבר בשניהם. זה בניגוד לסאמר ותום שלא זכו לסוף הטוב שאליו קיווינו.

עוד ביקורת שעולה כלפי הקומדיות הרומנטיות של נטפליקס היא שלרוב מדובר באלגוריתם פופוליסטי חסר נשמה שמנחה את היוצרים להנדס את התוכן הוא חושב שנרצה לצרוך. התוצאה היא עלילות סכמטוית שלעיתים מרגישות כאילו יצאו ממפעל (ועוד עלוב כזה בסין שמנצל ילדים). רוצים הוכחה? פשוט שבו מול קומדיה רומנטית אקראית בנטפליקס ובידקו: האם יש שם גיבורה לא מקובלת בתיכון אמריקאי? האם יש לה שני חברים טובים שאחד מהם, לפחות, ממוצא אתני כלשהו שאינו לבן? צילום עילי של העיר ניו יורק? האם יש מונטאז' של מייקאובר? שני אנשים ששנאו אחד את השנייה מתאהבים? התערבות סודית? האם מעורב מכתב קבלה לקולג'? מרדף לשדה התעופה?

כמובן שהרבה מהדימויים הקלאסיים האלה מוכרים לנו מקומדיות רומנטיות ותיקות יותר, כמו "נדודי שינה בסיאטל" או ״איך להיפטר מבחור בעשרה ימים״, אז למה כאן אנחנו מרגישים מרומים? אולי כי במקום לייצר דיאלוגים חדים, בנטפליקס משקיעים את זמנם במשפטים שיהפכו לממים וריקודים שיהפכו לטרנדים בטיקטוק. גם אם לפעמים אנחנו נוטים לשכוח את זה, גם הדור הצעיר יכול לזהות אותנטיות. אולי זאת הסיבה שהם מתחילים לנטוש פלטפורמות מלוטשות ונקיות כמו פייסבוק לטובת פלטפורמות שמספקות הצצה יותר יומיומית כמו טיקטוק.

וישנה עוד סיבה אחרונה, ואולי אף הסבירה מכולן, לכך שהסרטים של נטפליקס לא טובים –  השיטה של נטפליקס היא לייצר כמה שיותר תוכן, ולקוות שמשהו יתפוס. נכון, אחת לכמה זמן מגיע משהו ששובה את לב הצופים, אבל ברוב רובו, רק אחוז מצומצם מהקהל צורך את הסרטים ונהנה מהם. אבל לפעמים, רק לפעמים, צריך קומדיה רומנטית, גרועה ככל שתהיה, בשביל להעביר את הזמן ואת תחושת הגועל מהמציאות המדכדכת. ולכן, כדי בכל זאת להרים קצת, אספנו חמש קומדיות רומנטיות של נטפליקס שאולי בכל זאת יהיו די סבבה לצפיה.

אם זו אהבה // Always Be My Maybe

סרט העוסק בסשה, שפית סלב שעוברת לסן פרנסיסקו כדי לפתוח שם מסעדה. שם היא נתקלת בחבר ילדות והסקס הראשון שלה, מרקוס, איתו היא ניתקה קשר לאחר שהיה ביניהם ויכוח. כשהאירוסין שלה עם בן זוגה מתפרקים היא ומרקוס מתחילים להיות שוב בחיים אחד של השנייה והקליק בינהם חוזר.

למה לצפות? כי קיאנו ריבס משתתף, כי יש אשת קריירה חזקה ועצמאית בתפקיד הראשי וכי זה מרענן לראות סרט שמבוסס על אסיאתים-אמריקאים.

ג'סיקה ג'יימס המופלאה // The Incredible Jessica James

ג'סיקה היא בחורה צעירה שחווה פרידה קשה מבן זוגה ומתחילה לחזור לעולם הדייטינג. היא נפגשת לבליינד דייט עם בון, בחור מבוגר יותר שבדיוק עבר תהליך גירושין עם אשתו. השניים מספרים אחד לשנייה על כך שהם לא התגברו על האקסים שלהם ובסופו של דבר מחליטים להפסיק לעקוב אחריהם ברשתות, ובמקום זה לעשות הצרחה ולעקוב אחרי האקסים אחד של השנייה.

למה לצפות? כי הדמות של ג'סיקה מורכבת, משעשעת ומאד מהנה לצפייה! וכי סטוקינג על אקסים באינסטגרם זה משהו שכולנו צריכים ללמוד איך להתמודד איתו.

לילה בניו יורק // Someone Great

ג'ני היא מבקרת מוזיקה ומקבלת את הצעת חייה לכתוב למגזין הרולינג סטונס בסן פרנסיסקו. ברגע שהיא מספרת על כך לבן זוגה מזה 9 שנים, הוא מצהיר שהוא לא רוצה לעזוב את ניו יורק, והם מבינים שהם צריכים להיפרד. ג'ני מזעיקה את שתי החברות הכי טובות שלה להרפתקה אחרונה בעיר לפני העזיבה שלה בתקווה שזה יעזור לה להתגבר על הלב השבור.

למה לצפות? הדמות הראשית בסרט היא ג'ינה רודריגז ("ג'יין הבתולה"), שחקנית די מתוקה שקל להתחבר אליה. לא מדובר בהברקה, אבל זה סרט בנות רואד טריפ קלאסי לחובבות את הז'אנר.

החתונה של עלי // Ali's Wedding

אלי הוא בחור מוסלמי שחי עם משפחתו באוסטרליה. הוא חווה לחץ עצום ממשפחתו לחיות לפי הציפיות הגבוהות שלהם ממנו, כלומר להתחתן בשידוך ולהיות רופא. הוא מתמודד עם החלטות קשות כשמתאהב במישהי אחרת ולא יודע איך להגיד את זה למשפחה שלו.

למה לצפות? על פי סמי, הכותב של הסרט שגם מככב בו, מדובר בקומדיה הרומנטית המוסלמית הראשונה. רק בגלל זה בעיניי שווה לצפות בסרט. הוא מספק הצצה מיוחדת לעולם המוסלמי שנותנת ערך מוסף מעבר לפאן והקלילות של קומדיה רומנטית טיפוסית.

הבוס שלי בדייט // Set It Up

שני עוזרים שעובדים יותר מדי בשביל הבוסים הקשוחים שלהם מנסים לשדך ביניהם כדי שיהיו קצת יותר משוחררים ושמחים, ואולי ידרשו מהם פחות עבודה בהתאם לכך. על הדרך הם לומדים להכיר אחד את השנייה ונוצרת ביניהם מערכת יחסים.

למה לצפות? כי זואי דויטש וגלן פאוול המתוקים מככבים, וכי מדובר בקומדיה רומנטית קלאסית עם ניחוח אולדסקולי יותר.