קופנהגן בזרימה: אטרקציות מומלצות לעשות על גדות המים

קופנהגן מציעה שלל אתרי מים שהפכו למוקד עלייה לרגל עבור תיירים. משיט ספא בתוך הנהר דרך ספורט ימי והליכה רגועה על גשרים יפהפהיים: כל האטרקציות על גדות המים

קופנהגן. אילוסטרציה: שאטרסטוק
קופנהגן. אילוסטרציה: שאטרסטוק
18 ביוני 2018

העיר קופנהגן יושבת על כמה איים, המרכזי שביניהם הוא שלן (Sjælland), ולכן אין זה מפתיע שמרבית הפעילויות נעשות סביב תעלות המים המקיפים את האיים. אבל לא רק זה, השלוק הראשון של מים מהברז שתטעמו בקופנהגן יהיה מדהים, כמו לגימה מוויסקי משובח. המים בקופנהגן ידועים בניקיונם וצלילותם, ואל תופתעו אם תשמעו קולות שפריצים של אנשים שפשוט קופצים באמצע היום להתרענן במים הצלולים שמקיפים את העיר.

קופנהגן. אילוסטרציה: שאטרסטוק
קופנהגן. אילוסטרציה: שאטרסטוק

עוד כתבות מעניינות:
קופנהגן עם הילדים
חיי לילה בקופנהגן: 5 ברים שאסור לפספס

שחייה בבריכה ברציף הנמל

בעברה הרחוק קופנהגן הייתה עיר סוחרים עם רציפים רבים. ב-3 מהרציפים הישנים מופעלות כיום בריכות שחייה מתוחמות. למעשה, זו חוויה של "ללכת עם להרגיש בלי": לשחות במי הנהר, אבל במתחם מסודר עם מציל, ובריכות עם עומקים מתאימים לילדים (עד 0.7מ' עם קרקע מוצקה), הנוף לעיר ולגורדי השחקים – סוריאליסטי לחלוטין. הכניסה – חופשית.

Havnebadet Islands Brygge
Islands Brygge 14
2300 København S

Havnebadet Fisketorvet
Kalvebod Brygge 55
1560 København V

Havnebadet Sluseholmen
Ben Websters Vej 69
2450 København SV

"חופים" מוסדרים בהם ניתן להיכנס למים נמצאים באמאגר ובסוואנמולסטראנדן (Amager Strandpark and Svanemøllestranden).

https://www.instagram.com/p/4q8RLkFgwB/

פסל בת הים הקטנה כי חייבים

לנמל יפו יש את סלע אנדרומדה, ולקופנהגן יש את בת הים הקטנה. מי יותר יפה? לא נתווכח. פסל הברונזה הקטן אך משמעותי הזה נוצר על ידי אדוורד אריקסן והוצג לראשונה ב- 1913. הפסל הוא מחווה לסיפור מאת הסופר הדני האנס כריסטיאן אנדרסן, על בת הים הקטנה, ולמעשה מדובר בפסל המצולם ביותר בעולם, שנהפך לסמל של ממש, וכדרכו של סמל – זוכה למעשי ונדאליזם מעת לעת.

אנחנו ממש לא ממליצים להשחית את הפסל, אבל רק נספר כי הפסל נצבע 5 פעמים בצבעי מחאה וערפו את ראשו 3 פעמים. זאת ועוד – כשטורקיה ביקשה להצטרף לאיחוד האירופי בשנת 2004 כאקט מחאה, המתנגדים הלבישו על בת הים הקטנה בורקה. הפסל נמצא בנמל לאנגליני שבמרכז העיר. הנמל הוותיק כיום משמש כפארק כיפי בו מוצבים פסלים לא פחות מעניינים, אבל אין ספק, שבת הים הקטנה – גם בלי רגליים באמת, לוקחת את כולם בהליכה.

שיט ספא במעבורת

היזמים בקופנהגן מוצאים שימושים מגוונים לרציפים ואת האופציה הזאת אהבנו במיוחד: שיט באמבטיה חמה. כלומר, מעבורת-ספא עם סאונה חמה ואמבטיית מלחים לריענון עור הפנים, וכל זה בזמן ששטים בנהר בין האיים והשכונות המגניבות של קופנהגן. בנוסף, לרשותכם עומדות סאונות עץ מגניבות ברציף עם הפנים לנהר, מתאים במיוחד כשהטמפרטורות בחוץ…אפעס… פחות ממה שאנחנו רגילים. מחיר: 200DKK למשתתף.

 

רציף ניהבן: בול לאינסטוש

ניהבן הוא כנראה הרציף הכי פוטוגני שיש. בלי פילטרים, בתים צבעוניים מדהימים מהמאה ה-17 עומדים על גדות הנהר, רק מחכים להאשטג שלכם. מספרים שהאנס כריסטיאן אנדרסן כתב את אגדת הילדים הראשונה שלו בבית מס' 20 ברציף בשנת 1835. דנמרק ידועה במזג האוויר האפרורי שלה , ולכן, מרגע שנהיה קצת חמים (חורף במונחים ישראלים, קיץ במונחים של ארצות הצפון), מוציאים שולחנות החוצה ומתפנקים על קפה, או בירה, או גלידה ומשכשכים רגליים במים.

קאפהורן – מסעדה על גדות הנהר (Cap Horn)
Nyhavn 21
DK-1051 Copenhagen K
+45 33 12 85 04
reservation@caphorn.dk

ניהבן 33 (Restaurant NyhavnC)
Nyhavn 33
1051 København K
Telefon 33337903
CVR 11770347

Startside

View this post on Instagram

Copenhague ????❤️ [English below] ???????? Lorsque nous ne sommes pas sur les routes pour un grand voyage, nous adorons partir en week-end à la découverte d’une ville européenne. Prague, Naples, Milan, Porto, Barcelone, Lisbonne, Stockholm, Londres, Rome… L’un de nos Coups de cœur d’un week-end en Europe est Copenhague???? La ville de Copenhague est chaleureuse, accueillante. Nous avons particulièrement apprécié le port de Nyhavn ☺️ C’est l’endroit idéal en fin de journée pour boire un verre ????????????. Et vous, quelle est votre ville européenne préférée pour un week-end et pourquoi ? . . ???????? Copenhagen is one of our favorite city in Europe bécasse the atmosphere in Copenhagen is unique: relaxed and peaceful ???????????? Originally, Nyhavn was a busy commercial port where ships from all over the world would dock. Today the beautiful old houses have been renovated. It’s the perfect place to end a long day ???????????? ☺️ What is your favorite city for a city trip in Europe and why? . . #copenhagen #copenhague #nyhavn #denmark #denmark???????? . . #archilovers #architecture #cityscape #citytrip #cityexplore #living_europe #travel #instatravel #igersoftheday #travelgram #mytravelgram #wanderlust #instapassport #bbctravel #passionpassport #natgeotravel #natgeo #travelling #traveling #bestoftheday #lpfanphoto #cityview #weekend

A post shared by Clo & Clem – travel videos (@cloetclem) on

 

 

 

אופניים בין הגשרים

לא חייבים לשכשך במים, אפשר פשוט לעבור מעליהם, בכל מיני צורות. מי ברגל, מי ברכב, מי באופניים. כבר אמרנו שאופניים זו הדרך הנכונה לכבוש את העיר? כך למשל, גשר הנחש Dybbølsbro bridge מציע מסלול אופניים מטורף כ-7 מטר מעל פני המים ומוביל לקניון פיסקטורבט. ברגע שיורדים לגובה פני הנהר, מגיעים לגשר נוסף שמיועד לרוכבי אופניים – Bryggebroen ומתחבר לרציף.

כתובת: Cykelslangen, 1560 København V 

https://www.instagram.com/p/BjjyGvjDyZT/

בנוסף, גשר העיגולים החדש, שנפתח ב- 2015 מציע ערבוביה מנומסת של רוכבי אופניים והולכי רגל, בהחלט משתלב טוב יותר מאשר באבן גבירול. הגשר מעוצב עם מפרצונים עגולים ומעודד את הרוכבים להוריד מהירות ואת הולכי הרגל, לעצור לרגע, ולהתפעל מהנוף של העיר.

כתובת: Cirkelbroen, Johan Semps Gade, København K, Denmark

גשר השיש מוביל לארמון כריסטיאנסבורג, עוצב על ידי ניקולאי איגטבד במאה ה-18 ומוביל, איך לא, לארמון הדני. גשר מאסיבי עם קשתות אלגנטיות, ודרך אבנים מסותתות שנקישות הפרסות נשמעות בהן היטב. לעומת כל הגשרים האולטרא-מודרניים ואחרי ששבעתם מהעיצוב הדני האקלקטי, פונקציונלי, קצת היסטוריה ויוקרה לא תזיק, וזה בדיוק הגשר הזה.

כתובת: 1471 København 

פיקניק של מקומיים

המחירים הגבוהים להחריד בקופנהגן (ותוסיפו לזה את מלכודות התיירים) הופכים את מרכולי ה- Seven-Eleven לאופציה שפויה בהחלט, שם תוכלו למצוא במכולת השכונתית סנדוויצ'ים מוכנים וסלטים ארוזים ונהדרים. כל זה, בתוספת כמה פחיות בירה (קרלסברג בצבעים שלא הכרתם), או לחלופין, מה שהבאתם מכריסטיאניה (לא המלצנו באופן רשמי) – תופסים פינה על הדשא ליד בית האופרה, אחד הרציפים מתחת לגשר או על החוף, פורסים שמיכה דקה, ונהנים מרגעים רומנטיים ושמש נדירה של ארצות הצפון. מהר מאוד תגלו שאתם ממש לא לבד. ככה המקומיים מבלים באמת.

View this post on Instagram

#amager #elsker #ro #fred #morgentur #albertpåtur

A post shared by Pernille Dahm (@pernilledahm) on

אזור האגמים במרכז העיר
The Lakes, 2200 Copenhagen, Denmark

גן החירות המלכותי Royal Liberty Park
Det kongelige Biblioteks Have, Proviantpassagen 1, 1218 København, Denmark

חוף אמאגר
Amager Strandvej 110
2300 København S

 

 

ספורט אקסטרים על המים

אל תתנו לאווירה הפסטורלית ולמים הרגועים להטעות אתכם. יש גם מה לעשות בגזרת האקסטרים בתעלות של קופנהגן. בית הספר לגלישה מציע גלישת גלים ושיעורי סאפ למתחילים ולמנוסים. אופציה נוספת היא לשכור קיאק ולחתור בין השכונות או לעשות סקי מים. עונת הרחצה מתחילה במאי ונגמרת באוקטובר ואל חשש – טמפרטורת המים נהדרת.

לינק לאתר בית הספר לגלישה 
לינק לקיאקים להשכרה וסאפ 
לינק לקייבלפארק (סקי מים על סוגיו)