שלא יערבבו אתכם: 7 הקוקטיילים הכי מדויקים עכשיו בתל אביב

זמן טוב לקוקטייל. סטנלי (צילום אמיר מנחם)
זמן טוב לקוקטייל. סטנלי (צילום אמיר מנחם)

ההתלהבות סביב קונספט הקוקטייל בר אולי דעכה מעט בהשוואה לעשור שעבר, אבל אמנות המיקסולוגיה רק הולכת ומשתדרגת ברחבי העיר ורף האיכות גבוה מתמיד. אספנו כמה דוגמאות עדכניות וצוננות שיסדרו לכם את החיך ואת הראש בקיץ הקרוב

15 במאי 2023

מזג האוויר מתחיל להתחמם, המוח מתחיל להתבשל, ושוב מגיע השלב הזה של השנה שבו כל מה שאנחנו רוצות לשתות זה קוקטיילים צוננים ומתוחכמים כדי לשכוח את המזה"ת. ברי הקוקטיילים בעיר אולי כבר לא מעוררים התרגשות רבתי כמו בעשור הקודם, אבל אמנות המיקסולוגיה העירונית ממשיכה להשתדרג כל הזמן ולהרים את רף האיכות של המשקאות המנוערים והמעורבבים. אספנו כמה דוגמאות ועדכניות מוצלחות במיוחד כדי שלא תצטרכו לחפש לבד.

1. Santi | Dirty Martini

במקום החדש של שף גיא אריש (משייה) מגישים אוכל פורץ גבולות שמאתגר ומענג את כל החושים. האלכוהול מיועד לתמוך בכך ועל כן הקוקטיילים די מאופקים, למשל סאנטי דריי מרטיני, טייק אוף המורכב מג'ין וודקה ומעט שרי יבש. ורמוט מקומי של יוליוס ורוטב פלפלים ירוקים מותססים מוסיפים אלמנט מקורי לדרינק פיקנטי למתקדמים. 58 ש"ח.
גורדון 17

למתקדמים. סאנטי (צילום אסף קרלה)
למתקדמים. סאנטי (צילום אסף קרלה)

2. AKA44 | Italian Ice T

בחלוף פחות משנה מפתיחתו עבר הבר־מסעדה של איש חיי הלילה דוד טור מהפך קולינרי. את עמדת השף תופס כעת איתי קושמרו (לשעבר בית קנדינוף), שמשתף פעולה המיקסולוגים יובל סופר ודן קרייצר (ג'ין קלאב סופרים, גסט רום). יחד עם המנות החדשות כדאי להזמין איטליאן אייס טי מרענן ולא מתחנף מקמפרי, אפרול, צ'ינאר (ליקר איטלקי מריר מארטישוק), מלפפון ואנגוסטורה. 58 ש"ח.
נחלת בנימין 44

מרענן ולא מתחנף. איטליאן אייס T (צילום דוד מויאל)
מרענן ולא מתחנף. איטליאן אייס T (צילום דוד מויאל)

3. בנגקוק מיול | קאב קם

הבר־מסעדה מבית היוצר של "בית תאילנדי" הוא מערת אלאדין לחובבי קוקטיילים בעיקר בזכות הברמן המיתולוגי אדי ניומן, שיודע לנווט את רמת האלכוהול בארוחה ולשקשק את הדרינק המתאים ביותר למאורע. הגרסה האסיאתית למוסקו מיול מוודקה קטל 1 מושרית עם עלי קפיר ליים ומנוערת עם סירופ ג'ינג'ר ביתי, ליים וג'ינג'ר ביר, מעדנת את החריפות ומשלימה את מנעד טעמי המנות. 48 ש"ח.
לינקולן 11

מכבה אש. בנגקוק מיול (צילום יהונתן בן חיים)
מכבה אש. בנגקוק מיול (צילום יהונתן בן חיים)

4. קוקטייל שמן זית | ויויאן

הבר האהוב עבר דירה משוק הכרמל לשוק לווינסקי אך הדי.אן.איי המקומי־עונתי והדרינקים המוקפדים נותר בעינם. לרשימת הקוקטיילים הקבועים נוספו ספיישלים שמפציעים מדי פעם ומדגישים את ערכי היסוד. קוקטייל שמן זית הוא בדיוק כזה, ערבוב של טעמים ים תיכוניים בדרינק לימוני מתוחכם: ג'ין בשטיפת שמן זית מבית הבד ריש לקיש עם שרטרז צהוב, ליים ומרווה. 52 ש"ח.
סמטת השוק 3

שמן זית מקומי וג'ין (צילום ויויאן)
שמן זית מקומי וג'ין (צילום ויויאן)

5. Let's Bounce | בושוויק

"היות ובושוויק הוא בר היי ווליום הכול צריך להיות מהיר וקל להכנה, אך מצד שני בגלל האהבה שלנו לקוקטיילים הטעמים צריכים להיות מורכבים וייחודיים", מסביר בר שירה מקבוצת הבעלים על התפריט שהושק ממש השבוע. קוקטייל let's bounce בטעמי אוממי מקורדיאל עגבניות צלול עם וודקה גרייגוס, שמן זית ואורגנו, נמצא על קו התפר שבין בלאדי מרי (שונה לחלוטין ממה שטעמתם עד כה) לגספאצ'ו אלכוהולי, מידע שכדאי לשמור לקיץ כשמתחשק רק לשתות. 56 ש"ח, 34 ש"ח בהפי האואר כל יום 18:00-20:00.
נחלת בנימין 28

עגבניות צלולות. בושוויק (צילום בן יוסטר)
עגבניות צלולות. בושוויק (צילום בן יוסטר)

6. חבשוש אולד פאשנד | 223

הבר הכי ותיק בסצנה, זה שבו הכל החל, אינו נח על זרי הדפנה. שת"פ מסקרן במיוחד עם חבשוש, חנות התבלינים האהובה בשוק לוינסקי, הוליד את החבשוש אולד פאשנד, גרסה מקורית מקומית לקוקטייל הקלאסי מרום מיושן,
חוויאג׳ 223 סודי שמיוצר במיוחד עבור הקוקטייל, פרנה ברנקה מנטה, פקאן מייפל ואמארו דובדבנים של 223. ואחר כך אפשר לפצוח בצעד תימני. 58 ש"ח, 50% הנחה בהפי האואר.
דיזינגוף 223

חווייאג' סודי. 223 (צילום אנטולי מיכאלו)
חווייאג' סודי. 223 (צילום אנטולי מיכאלו)

7. White & Bitter | סטנלי

בר הקוקטיילים במלון בקסטייג' שבעורף כיכר דיזינגוף נחבא אמנם אל הכלים, אך במפות של חובבי קוקטיילים הוא כבר מסומן כיעד מועדף. בעלי מותג המשקאות הארטיזנלי MOLI היינן אייל דרורי, שמייצר משקאות בשיטות ארטיזנליות מליקוטים מקומיים, ושותפו היזם גל ארזי, יצרו יחד מעין גרסה עכשווית לספיק איזי עם תפריט קוקטיילים עונתי. ואם עונתי אז זוהי המהות של ווייט אנד ביטר, קוקטייל מרענן במרירות עדינה מביטר אפריטיף אביב, ג'ין, ורמוט יבש וורמוט ביאנקו. 58 ש"ח.
בילינסון 6

זמן טוב לקוקטייל. סטנלי (צילום אמיר מנחם)
זמן טוב לקוקטייל. סטנלי (צילום אמיר מנחם)