קו 3 הופך לקו 73 אבל קו 3 עדיין קיים. מבולבלים? גם אנחנו

שני קווי אוטובוס חדשים ייכנסו בקרוב לתל אביב - קו 2 וקו 3 שייסעו מדרום-מזרח העיר לצפונה. הבעיה? כבר יש קו 3. אז למה לא בחרו מספר אחר?

תתרגלו לשינוי. קו 3 של דן (צילום: Shutterstock)
תתרגלו לשינוי. קו 3 של דן (צילום: Shutterstock)

חברת דן מודיעה בימים אלה לקהל הרחב כי קו 3 הפופולרי משנה את מספרו ל-73. המסלול יישאר על כנו – מתחנת הכרמלית דרך אלנבי, עבור בתל כביר והלאה לחולון, אולם החל מהתאריך 2.2 מספרו משתנה. אם המסלול נשאר אותו דבר, מדוע לשנות את המספר ולבלבל את הנוסעים?

הסיבה לכך נעוצה ביוזמה של משרד התחבורה להוסיף שני קווים חדשים של חברת דן שייסעו בין דרום-מזרח תל אביב לצפון העיר, החל מאמצע חודש מרץ. מספרי הקווים החדשים יהיו 2 ו-3.

קו 2 ייצא מהמגדלים החדשים במשה דיין ויעבור בדרך בר לב, אצ"ל, יגל אלון-לה גווארדיה, הרכבת, המסגר, קפלן, דיזנגוף, רוקח, בכור שטרית, עד רמת החייל. קו 3 ייצא מנווה אליעזר ויעבור במח"ל, משה דיין, לה גווארדיה, יגאל אלון, יצחק שדה, בגין, החשמונאים, שד' בן ציון, המלך ג'ורג', אבן גבירול, כיכר המדינה, נמיר, רוקח, הדר יוסף, נאות אפקה עד המשתלה. תדירות הקווים היא 12-15 דקות.

אם כן, זו הסיבה להחלפת המספר של קו 3 הנוכחי. זה עדיין לא מסביר מדוע לא נבחר מספר שאיננו נמצא כבר בשימוש עבור קו 3 החדש.

בעיריית תל אביב-יפו מציינים שמספרי הקווים נבחרו יחד עם משרד התחבורה בהתאם לתכניות עתידיות בתחום התחבורה הציבורית, ולפי הנוסחה הזו: הקווים בין חולון לתל אביב ממוספרים במספרים 71, 171, 271, 72, 172, 89, 189, 289 – ולכן קו 3 שנוסע בין תל אביב לחולון צריך לקבל מספר כמו 73. הקו הפנימי החדש, לעומת זאת, צריך להיות ספרה נמוכה, בדומה לקווים הפנים-עירוניים 4, 5, 7 ו-9.

במשרד התחבורה מוסרים שהמדיניות הייתה לתת שני מספרים ברצף, וכי "מספרי הקווים נבחרו בשתוף עיריית תל אביב. קו 3 שונה מ-73 וחברת דן מפרסמת את זה על מנת שהציבור לא יתבלבל".