שובו של הקינג: המקומות הכי שווים ברחוב המלך ג'ורג' המתעורר

בתמונה: פשוט ומעולה. קלבריה (צילום: דין אהרוני רולנד)
בתמונה: פשוט ומעולה. קלבריה (צילום: דין אהרוני רולנד)

הוא נקרא על שם המלך ג'ורג' החמישי אבל אין שני לו: אז יצאנו לדרך לאורך הרחוב, עזבנו את שוק הכרמל ונגזרותיו מאחורה והגענו עד לסנטר - המשכנו צפונה, לחלק הקצת יותר מהוגן ומפונפן שלו (אבל הכיפי באותה מידה). והנה המקומות הכי טובים שמצאנו שם (חלק ב')

18 בנובמבר 2022

זה הוא חלק שני של פרויקט בן שני חלקים. לקריאת החלק הראשון

קינג ג'ורג' הוא אחד הרחובות המרתקים של תל אביב. הוא ראשי ביותר, סואן ביותר, רובנו ממש לא היינו רוצים לגור עליו, אבל הוא גם טומן בחובו קסם אמיתי והיסטוריה מרתקת – וגם כמה מהמקומות הכי טעימים בתל אביב. הוא נפרש בין כיכר מסריק הצפונית ועד לכיכר מגן דוד שממנה מתחיל שוק הכרמל, וכמובן שבמרכז שלו נמצא דיזנגוף סנטר, המהווה חוצץ בין הצפון לדרום. חלקו הצפוני של הרחוב מאופיין במראה נקי, מסודר ו(מעט) ירוק יותר ביחס לחלקו הדרומי אליו כבר מזדחלת אווירת השוק המחוספסת, ולאורכו משובצים מבנים היסטוריים מיוחדים במינם, סמטאות סודיות, גן מאיר האהוב, ובעצם כל דבר שתעלו על דעתכם – מטמבוריות ועד חנויות לברווזי פלסטיק. המיפוי שלנו התחיל מתחילתו הדרומית של הרחוב (בפרק הקודם) ועד לחלקו הצפוני הנושק לכיכר רבין בחלק שלפניכם.

טריאנגל

בקיץ האחרון ניסינו להכריע בין חנויות הוינטג' האהובות טריאנגל ופלאשבק בקושי רב, כי שתיהן עושות את זה נכון. טריאנגל מציעה סגנון סטריט קז'ואלי ומחזיקה מותגים מוכרים מהתחום כמו נייקי, סטוסי וצ'מפיון. החנות מסודרת במראה שובה לב לפי צבעים שישר משך אותנו פנימה. איכות הבגדים גבוהה והכל נקי ומאורגן עד כדי כך שקשה לזהות שמדובר בחנות יד שניה.
קינג ג'ורג' 69

טריאנגל. צילום: נועם רון
טריאנגל. צילום: נועם רון

מרקטו

למעדניית מרקטו מספר סניפים פזורים בעיר, כשזה בקינג ג'ורג' הוא דווקא מהקטנים שבהם. ההתמחות המרכזית היא הבשרים, ויסדרו לכם פה כל נתח בשר שתזדקקו בליווי ייעוץ איכותי. במקררים ובמדפים תמצאו גבינות, נקניקים, דים סאם קפואים ויינות – שישלימו את סל הקניות לכל ארוחה.
קינג ג'ורג' 77

מרקטו. צילום: נועם רון
מרקטו. צילום: נועם רון

חומוס אבו דאבי

חומוסיה שפועלת כבר למעלה מעשור למרגלות דיזינגוף סנטר, עם מוזיקת רגאיי והרבה גוד וייבס. תזהו אותה כנראה על פי שורת הממתינים לשולחן (בסבבה) על המדרכה. תמצאו פה חומוס גלילי טרי וטעים, משאוושה אוורירית, פול, מחלוטה ופלאפל חם.
קינג ג'ורג' 81

חומוס אבו דאבי. צילום: דניה ויינר
חומוס אבו דאבי. צילום: דניה ויינר

Eat Meat

כבר הרבה שנים שאיט מיט מתנהל ככוך קטן ומתפקע מלקוחות, ונחשב למקום הנכון לאכול בו כריך בשר ראוי. ההתמחות האחת והאבסולוטית במקום היא פרוסות דקות של 150 גרם אנטריקוט, שמגיעות בלחם פראנה עם צ'ימצ'ורי הום מייד ומיונז, או בקערת סלט עם רוקט ,עגבניה ובצל סגול.
קינג ג'ורג' 68

איטמיט. צילום: אנטולי מיכאלו
איטמיט. צילום: אנטולי מיכאלו

דנים

החלק הצפוני של קינג ג'ורג' מכיל לא מעט ברים שכונתיים, ועדיין – כל אחד מהם מתאפיין בסגנון ייחודי משלו. דנים הוא בר של פעם, תרתי משמע. הוא פה כבר ממש ממזמן ומקדש את טהרת האלכוהול. בלי קוקטיילים, בלי יינות טבעיים מתוחכמים. פה תשתו וויסקי און דה רוקס ותקשיבו למוזיקת רוק, אבני היסוד של הברים של פעם.
קינג ג'ורג' 83

הדנים. צילום: אנטולי מיכאלו
הדנים. צילום: אנטולי מיכאלו

ג'ין קלאב סופרים

בצמוד לדנים המוכר והוותיק, תמצאו את ממלכת הג׳ין של תל אביב. על המדפים מצטופפים מאות בקבוקי ג'ין מכל העולם, ברקע מוזיקה סליזית והעיצוב סליזי גם הוא (על טהרת המנומר). התפריט, כמובטח, כולו על טהרת הג׳ין, עם מגוון אדיר של קוקטיילים מעניינים, מושקעים ומוקפדים.
קינג ג'ורג' 83

ג'ין קלאב סופרים (צילום: רן בירן)
ג'ין קלאב סופרים (צילום: רן בירן)

הקוסם

אין הגדרה יותר טובה שאפשר לתת לקוסם מלבד מקום שעולים אליו לרגל, השווארמיה או הפלאפליה העירונית הראשית. מוסד תל אביבי מהולל שהכל בו טעים ככה שההמתנה בתור (הארוך לעיתים) תמיד משתלמת.
קינג גורג' פינת שלמה המלך (שלמה המלך 1)

הקוסם. צילום: אנטולי מיכאלו
הקוסם. צילום: אנטולי מיכאלו

פורט 19

הוויכוח על ההמבורגר הטוב בעיר מתיש, אבל ההמבורגר של פורט 19 תמיד נמצא ברשימת הפיינליסטים. הוא התחיל את דרכו כמזללת נקניקיות איכותיות (שעדיין שם) והפך עם השנים למזללת המבורגרים איכותיים (ומושחתים). הקציצה הקלאסית והג'וסית ניצבת במקומה, אבל ייחודיות המקום טמונה בתוספות המשתנות והספיישלים העונתיים שמתחלפים מדי חודש.
קינג ג'ורג' בפינה השנייה עם שלמה המלך (שלמה המלך 2)

בורגר ואגיו בפורט 19 (צילום: ארקדי פורטנוי)
בורגר ואגיו בפורט 19 (צילום: ארקדי פורטנוי)

וינונה פוראבר

בר היין הכבר לא כל כך חדש של זוכה משחקי השף אביתר מלכה ושותפים ותיקים מהמקומות השכנים. מלבד תפריט יין עשיר ומעניין, יצר מלכה מנות קטנות שמשלימות את חוויית השתייה, כמו ברוסקטת גבינת רכס ופרי עונתי או סלטים פרשים וקריספיים. המקום, שהוקם על חורבות בר הטאפלה, שינה לחלוטין את פניו – הוא נפתח אל הרחוב, השולחנות מוצבים על המדרכה והעיצוב קיבל אופי נורדי – כך שגם במחוזות האוכל וגם במחוזות העיצוב תקבלו את מה שמכונה מינימליזם מנומק.
קינג ג'ורג' בפינה השנייה עם שלמה המלך (שלמה המלך 2)

אביתר מלכה (מימין), ווינונה פוראבר (צילום: רן בירן)
אביתר מלכה (מימין), ווינונה פוראבר (צילום: רן בירן)

סילון

בר שכונתי במעמד מכובד (מפאת גילו המופלג), נעים, זול ופשוט. מיטיבי לכת יגיעו מוקדם לתפוס את ההאפי האוור, השאר פשוט יגיעו להנות מהאווירה הכיפית. לצד בירות, יינות וקוקטיילים יש תפריט אוכל שמציע קצת יותר מאדממה וצ'יפס, וברקע מוזיקת רוק שמשלימה את החוויה.
קינג ג'ורג' 89

סילון. צילום: יח"צ
סילון. צילום: יח"צ

פלאשבק

חנות הוינטג' שהיא כבר כמעט מוסד, ולה שני סניפים על קינג ג'ורג' ואחד בשינקין. שפע אדיר, ריח של הארון של סבתא בקטע טוב ופלייליסט אולד סקול ברקע. מזכירה הכי במדויק את חנויות הווינטג' השוות של אירופה, ויש פה סיכוי גבוה במיוחד למציאת פריטים שווים, משתלמים וייחודיים.
קינג ג'ורג' 72

פלאשבק. צילום: נועם רון
פלאשבק. צילום: נועם רון

טויסים

חנות צעצועי הילדים הכי שווה באזור, שהשיקה לפני כשנה את משכנה החדש והגדול הרבה יותר (גם הקודם שכן בקינג ג'ורג', מעט צפונה משם). צוף, דור רביעי לבעלי חנויות צעצועי, מנהל את החנות שהקימה אמו לפני יותר מ-30 שנה. הצעצועים מעוצבים, עדכניים, בינלאומיים ומרשימים וכך גם המחירים (למה שביצים מזויפות למטבח מזויף יעלו יותר מביצי חופש אורגניות?), אבל אם כבר לקנות צעצועים – כנראה שזה המקום הנכון.
קינג ג'ורג' 74

טויסים. צילום: נועם רון
טויסים. צילום: נועם רון

מונסו פלור

רשת חנויות הפרחים הצרפתית שזהו הסניף הראשון שלה בתל אביב. היא גדולה ומציעה צמחי בית, צמחי מרפסת וגם זרי פרחים בהרכבה. ריח הלחות עוטף את האוויר והצבעוניות כובשת את העין.
קינג ג'ורג' 80

מונסו פלור. צילום: נועם רון
מונסו פלור. צילום: נועם רון

לה גאטרי

לה גאטרי, או בתרגום חופשי מצרפתית – פינוק, היא מאפייה צרפתית ותיקה בעיר שידועה בעיקר בזכות הקרואסון המעולה שלה שממולא שלה בנקניק, גבינה וביצה עלומה. הרואי פישמן, בעל המקום, טוען שהוא "דילר של סמים חוקיים" ולצד הקרואסונים מציע מגוון מאפים מתוקים ומלוחים, עוגות, טארטים וכל הדברים הטובים שצרפת הכניסה לחיינו בתחום הבצק.
קינג ג'ורג' 97

קרואסון שחיתות, לה גאטרי. צילום: גיא בן ישי
קרואסון שחיתות, לה גאטרי. צילום: גיא בן ישי

הפינר

בשעות הערב מתווסף למטבח הקטן של לה גאטרי הפינר, או בתרגום חופשי מצרפתית – היין, בר יין שמשמש גם כחנות (ליינות צרפתיים כמובן). זהו בר שכונתי בו מלווה חווית בחירת הבקבוק בהסברים והמלצות. את היין שזה עתה רכשתם יפתחו לכם בשולחן בחוץ, אליו תוכלו להזמין את הקרואסון מהסעיף הקודם, או פלטות גבינות ונקניקים, לצד מעט מנות קרות מתחלפות.
קינג ג'ורג' 97

הפינר. צילום: נועם רון
הפינר. צילום: נועם רון

נאם

קצת כמו לפני כל סייל אינטרנטי טיפוסי בו מסדרים מראש את סל הקניות כדי להספיק, כך מסודרת אצלנו ההזמנה החוזרת מנאם בוולט: סום טאם, מיאנג קאם, ופאד סי יו מחכים בהיכון כדי שהמקום יפתח להזמנות ונספיק ללחוץ על הכפתור המיוחל של ה"הזמן". כמעט שכחנו שיש לה סניף פיזי בקינג ג'ורג' שאפשר פשוט להגיע אליו, אם כי גם פה נמתין בתור.
קינג ג'ורג' 84

נאם. צילום: אנטולי מיכאלו
נאם. צילום: אנטולי מיכאלו

שתיים

חנות בוטיק לאופנת נשים של שרה וקרן. קו העיצוב נקי, מינימליסטי ופשוט. כל הבגדים מיוצרים בישראל, מכותנה איכותית אורגנית, בצבעים סולידיים שיתאימו להכל וגזרות שישרתו אתכן לזמן רב, בהיותן לא-טרנדיות ועל-זמניות. תמצאו שם גם תיקים, נעליים וכלים של מעצבים ישראלים שישלימו נהדר את הלוק.
קינג ג'ורג' 86

שתיים. צילום: נועם רון
שתיים. צילום: נועם רון

ביאטריס

בסניף המעדנייה המפתה, שפגשנו את הבר שלו בפרק א', אפשר למצוא כ־100 סוגי גבינות הולנדיות, מטבלים, ירקות מוחמצים, כריכים שמוכנים במקום, יינות ומוצרים נוספים המיובאים מהולנד כמו עוגיות, מיונז הולנדי, גבינת גאודה אמיתית, דגים מעושנים. המראה המיידי של המקום הוא של שפע, ועושר, והיא לגמרי ברשימת המעדניות הטובות ביותר בתל אביב.
קינג ג'ורג' 88

ביאטריס. צילום: נועם רון
ביאטריס. צילום: נועם רון

יונתן אשור K24

גלריית התכשיטים של יונתן אשור היא חנות קטנטנה על הרחוב, אבל טומנת בחובה עולם שלם. יונתן למד את מלאכת הצורפות מסבו כשהיה ילד, וכעת משתמש באותן שיטות עתיקות ששימשו את סבו במרוקו בכדי ליצור יצירות עצמאיות כמו שרשראות זהב מרוקעות, עגילי טיפה עדינים וטבעות משובצות באבני חן מיוחדות.
קינג ג'ורג' 90

 

גרציאני

בית קפה ומאפייה שכונתית שיש שמכירים אותה מיהודה הלוי (או לאחרונה מביצרון) עם מאפים מצוינים, לחמי שאור מעולים, דליקטסים וכריכים שתמיד כיף לחזור אליהם, או לחילופין ללקט מהשפע שהיא מציעה לטובת ארוחה ביתית.
קינג ג'ורג' 105

גרציאני. צילום: חגית גרציאני
גרציאני. צילום: חגית גרציאני

כפרה מיו

הטרטוריה האיטלקית הצפונית האותנטית של בנצי ארבל, ומהאהובות ביותר של תל אביב. היא נולדה אי שם בקורונה ממקום הישרדותי אחרי שהכל נסגר, ונחלה הצלחה מסחררת מאותו הרגע ועד היום, מה שגם הביא לפתיחת האחות הדרומית – קלבריה (מפרק א'). האווירה קז'ואלית והמנות המעולות שנעשו כולן בהשראת המטבח של רומא גורמות לנו לחזור לשם שוב ושוב.
קינג ג'ורג' 105

טנרינה פיסטוק של כפרה מיו. צילום: אלי ריבקין
טנרינה פיסטוק של כפרה מיו. צילום: אלי ריבקין

זה הוא חלק שני של פרויקט בן שני חלקים. לקריאת החלק הראשון