כבר לא סוד כמוס: קינוחי המוס הכי טובים בעיר

אנחנו יודעים שאתם אוהבים מוס, גם אם לעתים מחרישים על זה כי זה "קינוח נשכח מפעם". עזבו שטויות, אנחנו מחבקים אתכם ואוהבים וגם ממליצים. רק אל תשכחו כפית

המוס של בתא. צילום: אסף קרלה
המוס של בתא. צילום: אסף קרלה
3 במרץ 2021

הרבה זמן לא עסקנו בנושא המאוד חשוב הזה, וכשאנחנו מדברים על נושא חשוב אנחנו מתכוונים כמובן לשוקולד. והנה, ימים ספורים לפני שחוזרות המסעדות, אספנו עבורכם רשימה נאה של, ובכן, מוס שוקולד. יש את אלה שחושבים שזה קינוח נשכח מהסבנטיז, אבל הם טועים. מדובר במעדן האולטימטיבי. בעונג שוקולדי מדרגה ראשונה. הנה רשימה של קינוחי המוס הכי טובים בעיר, בבקשה ותודה.

מוס שוקולד ולרונה | הרצל 16

בהרצל 16 מגישים מוס שוקולד לפי הספר. הוא מורכב משוקולד ולרונה אמיתי, שהוא למקרה שהגעתם עד כאן ולא ידעתם – שוקולד שנרקח על ידי שף צרפתי ויוצר בבית חרושת בעיירה קטנה בצרפת כבר במאה הקודמת. מאז ועד היום אין עוררין על כך שהוא השוקולד האידאלי לכל קינוח שוקולדי שמכבד את עצמו, כגון מוס השוקולד של ההרצל 16 שניחן במרקם מלטף וראוי, טעם שוקולד דומיננטי ומוגש עם קצפת במתיקות מתונה לכדי ביס מנצח.
34 ש״ח, בוולט

אוי ולרונה. המוס של הרצל 16. צילום: עידית בן עוליאל
אוי ולרונה. המוס של הרצל 16. צילום: עידית בן עוליאל

מוס שוקולד עם ביסקוויט וטופי מלוח | סופר פיצה

בפיצרייה של דיוויד פרנקל, מלבד ויטרינת פיצות מהפנטת, מתחבא סוד ליודעי דבר בלבד. והנה הרגע גילינו לכם אותו. במקום נמכר מוס שוקולד ממכר בטירוף. גם הוא מבוסס על שוקולד ולרונה, אך לו נוספים ביסקוויטים שמשווים לו טעם נחוץ של ילדות, מרקם צ׳אנקי ומפנק, וכן, והכי חשוב- רוטב טופי מלוח שמוסיף טוויסט מתוק- מלוח עוצמתי ומהנה ביותר.
25 ש״ח, בוולט, או באיסוף מהמקום בלבונטין 19

סופר-מוס. מתוך אינסטגרם
סופר-מוס. מתוך אינסטגרם

מוס שוקולד טבעוני | בתא קפה

כהרגלנו אנחנו דואגים גם לטבעונים שיוכלו להמתיק את יומם ולא להסתפק רק בגבינות קשיו או סויה. בוודאי כשיש מוס שוקולד שמחכה רק להם. מדובר במוס שוקולד המבוסס על חלב קוקוס, מה שמעניק גוון קוקוסי נוכח שמשתלב נהדר עם השוקולד המריר והטוב. לצדו גם מוס טחינה קטיפתי, ועוגיית פולי קקאו פריכה. כל אלה יוצרים קינוח מופלא שחוצה כל נטייה תזונתית באשר היא.
42 ש״ח, בוולט (בתמונה הראשית)

כיוון לחום: קינוחי השוקולד הכי שווים בתל אביב

מוס שוקולד ושברי עוגיות | קפה נואר

אפשר לסמוך על קפה נואר שיגיש לנו את אחד הקינוחים הקלאסיים ביותר, ויעשה זאת ללא חת. מדובר במוס שוקולד למהדרין, משוקולד מובחר ואיכותי, כמות ראויה ומדויקת של שמנת שיוצרת מרקם אוורירי וקליל ולא מכבידה על החיך. למוס נוספים שברי עוגיות שובבים כי למה לא, וקרמל מלוח שרק מעמיק את טעמי השוקולד העוצמתיים ומקשה עלינו להפסיק לאכול.
38 ש״ח, בוולט

המוס של קפה נואר. קלאסיקה. צילום: אסף קרלה
המוס של קפה נואר. קלאסיקה. צילום: אסף קרלה

מוס שוקולד לבן ויוזו | מן טן טן

האם שוקולד לבן זה באמת שוקולד? אפשר להתווכח על זה, אבל אי אפשר להתווכח על זה ששוקולד לבן הוא טעים לאללה. לכן, כאשר במן טן טן מציעים לנו מוס בדמותו, אנחנו לא נסרב. מדובר במוס שוקולד לבן בשילוב יוזו, המעניק למתיקות השוקולד ניחוח הדרי-אלכוהולי נכון ועל כן טעמיו נעים במנעד שבין מרירות נחוצה למתיקות רצויה. נוספים לו שבבי טופי יפני מתקתקים וקראמבל בצק פריך, ולנו לא נוספות עוד מילים מלבד – בתאבון.
34 ש״ח, בוולט

מוס פאדג׳ שוקולד | ארז קומרובסקי בלאדי שיק

ממטבח הרפאים מוציא ארז קומרובסקי מוס שוקולד מופלא שבשונה מחבריו, ניחן במרקם פאדג׳י מושחת ולא מתאפיין באווריריות יתרה אם כי בנוכחות שוקולדית מורגשת. נוספת לו עוגיית שוקולד פאדג׳ בביצוע חלומי, ובוטנים מקורמלים במליחות מעודנת. קינוח שלא מתבייש להיות מעט מוגזם, ואנחנו מעודדים וממליצים לחלוק בשניים.
32 ש״ח, בוולט

מוס של בלאדי שיק. מושחת, בקטע טוב. צילום: אסף קרלה
מוס של בלאדי שיק. מושחת, בקטע טוב. צילום: אסף קרלה

מוס שוקולד מקסיקני | מסקל

שוקולד הוא בהחלט מרכיב חוצה תרבויות שעליו יש קונצנזוס בל יעבור. על כן לא מפליא כי כל תרבות וארץ משתמשת בו לפי ראות עיניה, יש שממליחים, יש שממתיקים ויש שמוסיפים מעט פיקנטריה. במקסיקו נהוג לאכול שוקולד בתוספת פלפל שמוסיף לו חריפות לוהטת. המפגש בין המתוק לחריף מסקרן, מבלבל ויוצר חגיגת טעמים לחיך. במסקל מגישים מוס שוקולד בחריפות מועטה ביותר, (בכל זאת, לא רגילים לזה פה), אך היא נוכחת ומתגלה כמפתיעה וכיפית. בנוסף, כדי להרגיע את הפאניקה, מוסיפים שכבת שוקולד לבן דקיקה ומתוקה. אהבנו.
24 ש״ח, בוולט

המוס הבועט של מסקל. מוולט
המוס הבועט של מסקל. מוולט