עופו על החיים: קינוחי השוקולד הכי טובים בתל אביב

אמא אפשר ללקק את הכפית? צילום: shutterstock
אמא אפשר ללקק את הכפית? צילום: shutterstock

שוקולד הקונצנזוס הכי מוצדק והכוכב הותיק והיציב של כל תפריט קינוחים, אבל פה ושם מוצאים כמה קינוחי שוקולד המיוחדים והבלתי נשכחים. מצאנו את קינוחי השוקולד המצטיינים של העיר. נגיד שעשינו את זה במיוחד ליום השוקולד הבינלאומי, אבל ברור לכם שלא ממש נדרשת סיבה, כן?

7 ביולי 2022

טארטלט קקאו עם קראנץ׳ חיטה | מסעדת וייס 

השף קונדיטורית המוכשרת של וייס, מיכל גולדברגר , תמיד שומרת כמה הפתעות מרגשות ומסקרנות. בגזרת השוקולד היא הפליאה עם טארטלט קקאו מבצק פריך, עם קראנץ׳ חיטה ערב לחיך, קרמל רך ומבורך וקרמו שוקולד מריר, אליו נוסף מעט הל שחור שמעניק לכל ניחוח מעושן במעט. אם זה לא מספיק, מעל הקרמו תמצאו זילופים של גנאש שוקןלד לבן מקורמל כהלכתו, פאף חיטה וגלידת חיטה קלויה (54 ש"ח).

חצי סהר, בטן מלאה. טארטלט קקאו עם קראנץ׳ חיטה בוייס. צילום: מיכל גולדנברג
חצי סהר, בטן מלאה. טארטלט קקאו עם קראנץ׳ חיטה בוייס. צילום: מיכל גולדנברג

עוגת שוקולד ומסקרפונה | מגזינו

במגזינו מכנים את עוגת השוקולד הזו "עוגת שוקולד למבוגרים", ונדמה שהתיאור מדויק – השוקולד מריר ועוצמתי שאינו חוטא במתיקות יתרה, בין היתר בזכות תוספת חיונית של ליקר אמרטו. חוץ מזה, לבצק נוספת גם גבינת מסקרפונה עשירה (44 ש"ח).

עוגת שוקולד ומסקרפונה. מגזינו. צילום: כרמל קוך
עוגת שוקולד ומסקרפונה. מגזינו. צילום: כרמל קוך

קארנקואה קקאו | יפו תל אביב

הקינוח הזה, מבית הקונדיטוריה של יפו תל אביב חוגג על כל מרכיביו ומרקמיו של השוקולד ומציע קינוח שכולו ערב רב של ובכן, שוקולד. קראמבל קקאו, מוס שוקולד, נמלקה שהוא קרם שוקולד חלק וקטיפתי בנוסח יפני, קרמו שוקלד בנוסף, גם טוויל קקאו מפואר וגלידת שמן זית במתיקות מתונה לאיזון הטעמים. ליקקנו את האצבעות, ליטרלי (55 ש"ח).

עוגיות פאדג׳ שוקולד | בייקרי 

זה אולי נשמע קינוח סתמי, או אפילו לא קינוחי במיוחד, אבל סמכו עלינו – שכשתטעמו תבינו. לאפות את העוגייה המושלמת זו מלאכת מחשבת, ואין ספק שהבייקרי הצטיינו בה. מדובר בעוגיה בגודל שמאפשר לך לאכול חבילה שלמה, והיא במרקם מדויק שבין רך ומבורך לפריך ופציח. היא עשירה עד מאוד בשוקולד, וגם משובצים בה שבבי שוקולד ולרונה עד חצי המלכות, ויותר (42 ש"ח).

עוגיות פאדג׳ שוקולד בבייקרי. צילום: עידית עוליאל
עוגיות פאדג׳ שוקולד בבייקרי. צילום: עידית עוליאל

קינוח היער השחור | טאיזו

בטאיזו מוכיחים לנו ששוקולד הוא כה ורסטילי שהוא יכול ליצור גם קינוח אלגנטי ומאופק. היער השחור עשוי מוס שוקולד עשיר מצופה בשוקולד מריר, שסביבו קרם קוקוס, פירות יער טריים, קרמבל שוקולד ופירורי אבקת מאצ'ה. שילוב מרכיבים מדוייק ומתוחכם שיוצר מנעד טעמים מסקרן שנע בין חמיצות למתיקות בלי להגזים באף אחת מה (48 ש"ח).
טאיזו

היער השחור של טאיזו (צילום: יפית שמחה)
היער השחור של טאיזו (צילום: יפית שמחה)

טארט שוקולד | טשרניחובסקי 6

בביסטרו הוותיק מעלה השף אייל מרון על נס את השוקולד עם טארט מופלא: בסיס של בצק שוקולד קליל מספק נחיתה מושלמת למילוי שוקולד בלגי מלכותי, שלצידו נחה נגיעת קצפת. האיזון המושלם בין הבצק האוורירי לשוקולד הדחוס יוצר קינוח שוקולדי מדויק שאינו מכביד (42 ש"ח).
טשרניחובסקי 6

מוס שוקולד | רומנו / פורט סעיד / צפון אברקסס

במפעלותיו השונים של איל שני מוגש מוס שוקולד חלומי המבוסס על שוקולד ולרונה הצרפתי, במרקם ייחודי שמצליח להיות אוורירי ודחוס בעת ובעונה אחת. לצדו קרם פרש לא ממותק שמאזן את החגיגה ובונה שילוב סקסי שחייבים להשאיר לו מקום בסוף הארוחה (48 ש"ח).
פורט סעיד| צפון אברקסס| רומנו

פלא פיזיקלי. מוס שוקולד של איל שני (צילום: אריאל עפרון)
פלא פיזיקלי. מוס שוקולד של איל שני (צילום: אריאל עפרון)

גלידת שוקולד ים | בוזה

אם אתם כמונו, משוגעים על דלידה גם בחורף, אתם חייבים לעצמכם את גלידת השוקולד ים של בוזה שיש בה כאמור לא רק שוקולד אלא גם, ובכן, ים! היא מבוססת על מבוססת על שוקולד בלגי עשיר ועוצמתי עם מתיקות מתונה בתוספת מלח ים המעניק לכל ביס טוויסט שהופך אותה למשהו שאי אפשר להפסיק ללקק (17 ש"ח לכדור).
בוזה

קלאסיקה של ניחומים. גלידה בוזה (צילום: יחסי ציבור)
קלאסיקה של ניחומים. גלידה בוזה (צילום: יחסי ציבור)

פאי שוקולד עם מלח ים  | פיצה לילה

בפיצה לילה יודעים לטפל בפחמימות, על זה אין ויכוח. על כן נספר לכם על פאי השוקולד שלהם המתהדר בבצק שחום שאפוי ללא חת ועליו מלית שוקולד דשנה ואיכותית בתוספת מלח ים שמאזן את המתיקות והופך את הביס לחד פעמי באמת. אל תחמיצו (40 ש"ח).
מרחביה 4

פאי. שוקולד. בלילה. טעים. מפייסבוק
פאי. שוקולד. בלילה. טעים. מפייסבוק