מותג צעצועי העץ שאתם צריכים להכיר

אלכס חייקין גייסה את הדימיון המפותח שליווה אותה לאורך כל ילדותה, ויצרה את קיפוד - צעצועי עץ נאיביים אך בלתי מתיילדים

צעצועי קיפוד
צעצועי קיפוד
21 בנובמבר 2016

"זהו סיפור על ילדה קטנה חברותית ונחמדה, שמאוד אהבה להמציא משחקים והפעלות לחבריה ולה. בכל רגע שהיה קצת משעמם, היא הייתה מפליגה בדמיונה וממציאה, וכל הילדים רצו לשחק במשחקים המיוחדים שהיא יצרה" – הילדה הקטנה שגדלה בינתיים היא אלכס חייקין (30), שעם בן זוגה מתי צור (35) הקימה לפני שנתיים את Kipod – מותג צעצועים המתמחה בעיצוב ערכות יצירה ומשחק לילדים מעץ מלא.

"תמיד אהבתי לגרום לאנשים לשחק וליצור, וזה מה שמניע אותי", מספרת חייקין, בוגרת לימודי עיצוב תעשייתי במכון הטכנולוגי בחולון. את הזיקה לעולם הילדים פיתחה וטיפחה
חייקין במשך השנים שבהן עבדה בעמותות שונות ובסדנאות הנחיה של קבוצות משחק – פעילויות שסייעו לה להבין את כוחה של הפעלת הדמיון והיצירתיות. מכאן הדרך אל הקיפוד הייתה קצרה, וכך נולד לו מותג צעצועים מעוצב להפליא, המתאפיין בשילובי צבעים וצורות בסיסיות ונגישות תוך שימוש בדימויים נאיביים אך בלתי מתיילדים.

צעצועי קיפוד
צעצועי קיפוד

כשמו, המוצר הראשון של Kipod היה "קיפוד פונפון" – קיפוד עץ שלווה בערכת חוטי צמר להשחלה וליצירת קוצים ג'ינג'יים מצחיקים. אחריו הגיעו ערכת "אריה פונפון", "כבשה פונפון" ועוד יצורים מן החי המזמינים פעילות השחלה ויצירת צעצוע אישי. את הקולקציה השנייה שלה (המשלבת גם ניירות וקרטון) הציגה חייקין בשנה שעברה בתערוכת צעצועים נחשבת בנירנברג, גרמניה.

"כשהסתובבתי בתערוכה והסתכלתי מה הולך אצל הקולגות מכל רחבי העולם הבנתי שממש לא חסרים צעצועים מעולים מעץ, רק שמעטים הם אלו המשלבים בו חומרים נוספים כמו חוטים ונייר שמדרבנים יצירה", מספרת חייקין ומצביעה על הייחודיות של Kipod. בימים אלו עומלים במותג על קולקציה שלישית שתוצג בחורף הקרוב בגרמניה. בינתיים ערכות המשחק מוצעות למכירה ב־50 חנויות צעצועים בארץ בצד נקודות מכירה רבות בעולם (יפן, ארצות הברית, צ'כיה ואנגליה), כמו גם אונליין.

Kipod,י89-159 ש"ח, לבירור נקודות מכירה או לרכישה באתר