איום משפטי, מועדונים שמתחננים: עמוד האינסטגרם שחובט בלילה

קלאב מימז
קלאב מימז

בעלי המועדונים שדיברו עליהם מבלי לדעת שהם ממש לידם, הפוסט המסוים מ-2019 שהרים את הרמה, החיקויים שלא שרדו והחולצות שנמכרו - תפסנו לראיון (אנונימי, כמובן) את השלישייה שמפעילה את עמוד האינסטגרם הפופולרי "קלאב-מימז" ומצאנו גם לא מעט אהבה לחיי הלילה. חוץ מלנמל, שם גרוע

מי שמעורה בענייני הלילה בעיר, ולמען גם מי שרק בחצי כוח, ודאי נתקל בשנים האחרונות בעמוד האינסטגרם של קלאב-מימז. הנוסחה די פשוטה: ביקורת משעשעת מצד אנשי לילה מסתוריים על חיי הלילה בעיר. גם שנת הקורונה לא עצרה את מפעיליו האנונימיים של העמוד לחבוט בהומור לעבר כל פינה אפשרית בסצנה (אגב גם עלינו הם ירדו, וזה בסדר). תפסנו אותם לשיחה קצרה מבלי לחשוף את זהותם, כך שתדמיינו פרופיל מוצלל כזה כמו בטלוויזיה.

איך זה התחיל?
"היתה לנו קבוצת ווטסאפ של חברים שנהייתה שם אווירה של מימים וסתלבט על חיי הלילה. באיזשהו שלב הרמה עלתה וזה כבר היה טוב מדי מכדי לשמור את זה לעצמנו, אז החלטנו לפתוח עמוד ולזרום עם זה".

מה המימ שהכי הרים את העמוד?
"בהתחלה עשינו סתלבט עדין והלכנו מסביב לנושאים, אולי אפילו הלכנו על ביצים, אבל הפוסט הזה היה כשהורדנו את הכפפות והתגובות היו בהתאם".  ‌

איך בעלי המקומות בעיר הגיבו לזה?
"כמעט ולא היו תגובות ישירות לעמוד מבעלי המועדונים. מה שכן קרה לנו די הרבה זה שהיינו בסיטואציות חברתיות עם בעלי מועדונים, חלקם חברים שלנו, והיינו שומעים אותם מתלוננים ולעתים מתגאים במימ שהעלינו לפני שעה והיה עליהם. אבל הם לא ידעו שאלה אנחנו שמפעילים את העמוד.

מצד שני, גם היו פעמים שפנו אלינו בעלי מועדונים או ליינים דרך העמוד וביקשו שנעלה עליהם מימ כי הם יודעים שאין דבר כזה פרסום רע. העמוד מכניס אותם לשיח המקומי. מה שכן, היה בר אחד שהשותפים התלבטו אם לנקוט בפעולה משפטית נגדנו. באחרונה העלינו משהו קשוח על הבלוק והרגשנו שזה אולי יותר מדי אז מחקנו. אחרי המחיקה הגיעו לא מעט תגובות שתהו אם מחקנו כי בבלוק גרמו לזה – אבל האמת היא שלא פנו אלינו".

אמנם הרוב דאחקות וצחוקים, אבל לחבורה שמפעילה את העמוד האינסטגרמי חשוב לציין שישנה גם אג'נדה שעניינה לתמוך בחיי הלילה. "חשוב לנו לומר שהכול התחיל בתקופה שהיו פשיטות משטרתיות על כל המועדונים וכן היה חשוב לנו להשמיע ביקורת גם על הממסד – וגם על הציניות של העיר".

מישהו כבר עלה עליכם?
"עד היום יש המון טעויות בזיהוי. שמענו אינספור תיאוריות, הזויות יותר ופחות. גם ניסו לשייך אותנו למועדונים מסוימים כאלה ואחרים".

איך הקורונה השפיעה על הפוסטים, וכמה קשה היה לחשוב על רעיונות?
"חלקנו המשכנו בעבודה וחלקנו התפלשנו בחל"ת, אבל הזיכרונות והגעגועים ללילה היו חזקים אצל כולם – אז היה צורך (לתחזק את העמוד, ד"ו). אמנם התדירות ירדה אבל ככה בעצם מצאנו את ההזדמנות להוציא את החולצה שלנו, שנמכרה בטירוף ובקרוב נוציא את החולצה הבאה".

מה המימ האהוב עליכם?
"הוא עלה יחסית לאחרונה אז כנראה שהרגש עוד טרי, אבל אנחנו לא מפסיקים לצחוק ממנו. מבחינתנו הוא כל מה שרוטשילד מייצגת בעיניים המטושטשות שלנו".

היו חקיינים שניסו לתפוס את המשבצת שלכם?
"היו כמה, כולם גססו אחד אחרי השני".

מה אתם כן מוכנים לספר על עצמכם?
"התחלנו קבוצה, כיום נותרנו שלושה ליצנים שמקווים שמתישהו נראה גם איזה שקל מכל החרא הזה. אבל ברצינות, אנחנו אנשים שאוהבים את הלילה, את העיר ואת כל המקומות שאנחנו נכנסים בהם ללא רחמים. חוץ מהנמל".