קלואליס בעקבות רושפלד ואדוני? ויקטור גלוגר עם פופ אפ כשר בהילטון

השף ויקטור גלוגר ממסעדת קלואליס פותח מסעדת פופ אפ כשרה במלון הילטון, שייתכן ותהפוך בעתיד להיות הגרסה הכשרה של קלואליס

1 במרץ 2015

אחרי יונתן רושפלד, מאיר אדוני ועזרא קדם, גם השף ויקטור גלוגר ממסעדת קלואליס מחפש את דרכו בקולינריה הכשרה: בסוף החודש, בין התאריכים 22־26 במרץ, יפתח גלוגר בתוך מסעדת המלך שלמה שבמלון הילטון תל אביב מסעדת פופ אפ כשרה.  במשך חמישה ימים יציג השף האורח גירסה כשרה למנות שלו, וכך ייאפשר לקהל אורחי המלון ולכל אותם אלה שלא סעדו בקלואליס בשל מגבלות הכשרות, ליהנות מיצירותיו.

השף גלוגר בדיוק סיים לאכול ארוחת צהריים כשסיפר לנו על המיזם החדש שהוא עובד עליו: הרמז כרוך בארוחה עצמה, פואה גרה לפי מתכון של 25 שנים, הכולל ריבת חבושים, קוניאק ופורט. גלוגר מספר שהיה מופתע לגלות שיצא מצויין. הסיבה לפליאה היא שהוא רכש את הכבד אווז מוכשר.

גלוגר, איך תהיה קלואליס עם תפריט ללא לובסטרים ופירות ים?

"זאת תהיה קלואליס אבל בתפריט מצומצם כי כמובן שלא יהיו בה פירות ים וקינוחים חלביים. אין לי בעיה לבשל כשר כי אני ממילא עובד עם שמן זית ולא עם חמאה, ובכל מה שנוגע לשמנת אני כבר שנים משתמש בחלק מהמנות בחלב קוקוס שהאיכויות שלו נפלאות. כמובן שלא יהיו תחליפים, ואין סיכוי שתיכנס אלי למטבח מרגרינה".

אז מה כן יהיה?

"יהיו אותם חומרי גלם משובחים שאני תמיד עובד איתם כמו דובר סול. אין לי כוונה להמציא את הגלגל. אני מניח שחלק מהאנשים שיגיעו הם לקוחות שלי כי הילטון הוא מלון שנחשב מבוסס וחלק נוסף יהיה שומרי כשרות שיחשפו לראשונה לאוכל שלי. הילטון היקצו לי מטבח מדהים מאובזר היטב, ואני מכיר את הנפשות הפועלות במלון למעלה מעשר שנים כך שאני בטוח שהכל יהיה מוצלח. בכל מקרה זהו פיילוט, ובמידה והיו ביקושים המטרה לפתוח שם מסעדה. מרבית שומרי הכשרות הם אוכלי בשר, לכן לא התאים לפתוח מסעדת דגים חלבית, החלק היחיד בתפריט שאני באמת אאלץ לצמצם הוא של הקינוחים, אבל עדיין אני מבטיח שיהיה טעים".

קלואליס במסעדת המלך שלמה, מלון הילטון, 22־26 במרץ