טרי וחברתי: משלוח ירקות חדש ללא עמלה ועם תרומה לקהילה

איתי קמינר שעבד בעסקי הלילה והמטבח עד שיצא לחל"ת - גייס את כישוריו ופתח שירות משלוחים מעט שונה. חלק מההכנסות מוקדשות למזון חם עבור דרי רחוב

ארגז הירקות והפירות. צילום: איתי קמינר
ארגז הירקות והפירות. צילום: איתי קמינר
31 במרץ 2021

עדיין לא ברור איך תתעצב מגפת הקורונה בזיכרון הקולקטיבי, אך אין ספק שהיא היוותה גם פתח לשלל מיזמים יצירתיים. דוגמה אחת לכך היא מיזם קולינרי חדש של איתי קמינר, שמלווה ברוח חברתית ובתרומה לקהילה.

קמינר (28), בעברו איש לילה (הבוקסה ברוטשילד) וטבח (פיתה פנדה) בימים שלפני הקורונה, מצא עצמו כמו רבים מאיתנו בתקופת הקורונה – בחל״ת. ישב וחשב, חשב וישב ונזכר כי בימי תרום מגיפה נהג להתעסק רבות בניהול מלאי ובהזמנות מזון מספקים. על כן, החליט לקחת את הניסיון, הידע והקשרים שצבר ויצא לדרך עם המיזם "קמינר עושים שוק" – משלוח ירקות ופירות טריים עד לפתח הבית.

סחורה טרייה מהשוק. צילום: איתי קמינר
סחורה טרייה מהשוק. צילום: איתי קמינר

במסגרת המיזם, קמינר רוכש פירות וירקות בשוק הכרמל ומשנע אותה בתל אביב, רמת גן וגבעתיים. ההזמנות נעשות דרך האתר והמשלוח מגיע עד יום אחרי ההזמנה. עד כאן אין עניין ייחודי. הייחוד הוא בכך שהוא לא גובה עמלה על הירקות אלא רק על המשלוח. בנוסף, קמינר מעביר חלק מההכנסות לבישול וחלוקת מנות חמות לדרי הרחוב בעיר.

מארזי האוכל לדרי רחוב. צילום: איתי קמינר
מארזי האוכל לדרי רחוב. צילום: איתי קמינר

לנו הוא מספר כי המיזם נולד לאור ההתעניינות ההולכת וגוברת בבישול ביתי בזמן הקורונה, מה שהוביל באופן טבעי לביקוש אדיר לסחורה טרייה וטובה. וגם על הסביבה הוא חושב: הירקות והפירות נארזים בקרטון חסכוני וידידותי לסביבה במקום ניילון. בקיצור: בריא, מזין וחברתי, ואנחנו לגמרי בעד.