לחץ על חולדאי: דורשים קואליציה בלי הימין המשיחי בתל אביב-יפו

חייבים צעירים או חייבים משיח? בחירות בתל אביב-יפו, פברואר 2024 (צילום: אלכסי רוזנפלד/גטי אימג'ס)
חייבים צעירים או חייבים משיח? בחירות בתל אביב-יפו, פברואר 2024 (צילום: אלכסי רוזנפלד/גטי אימג'ס)

קמפיין לחץ חדש של תנועת המחאה "חילונים בחזית" דורש מראשי הרשימות בתל אביב-יפו לעמוד בהתחייבותם, ולהקים גוש חוסם נגד צירופן לקואליציה העירונית של הרשימות הכהניסטיות, החרד"ליות והחרדיות שתומכות בהפיכה המשטרית. וגם אתם יכולים להצטרף

אחרי ההישג הגדול של הרשימות הדמוקרטיות-ליברליות בבחירות לעיריית תל אביב-יפו, במסגרתו זכו יחדיו ביותר מ-80 אחוז מהקולות וצמצמו את כוחן של רשימות הימין הקיצוני למינימום, משיק הבוקר ארגון המחאה "החזית החילונית" קמפיין לחץ על ראש העיר רון חולדאי ועל הרשימות הצפויות להצטרף אליו, בדרישה שיעמדו בהתחייבויותיהן ויקימו גוש חוסם נגד אפשרות צירופן של רשימות הליכוד ועוצמה יהודית, הציונות החרד"לית וש"ס לקואליציה העירונית.

>> תוצאות האמת: נצחון מוחץ למתנגדי ההפיכה המשטרית
>> כך נראה יום הבחירות בעיר: יום חג לקמפיין הגעוואלד

תחת הכותרת "הבטחתם? תקיימו!", השיקה החזית החילונית קמפיין ווטסאפ רחב היקף (אפשר להצטרף כאן), לפיו "תל אביב-יפו היא בירת הליברליות והחילוניות וסמל המאבק בממשלת החורבן המשיחית. הקואליציה העירונית שלנו חייבת לשקף בדיוק את זה. חולדאי יכול וצריך להקים קואליציה 100% ליברלית, בלי השלוחות המקומיות של הליכוד, עוצמה יהודית, הציונות הדתית, החרדים וש"ס. בתל אביב-יפו המספרים מאפשרים זאת".

רון חולדאי בכיכר הדמוקרטיה, אוגוסט 2023 (צילום: טוויטר/ @Ron_Huldai)
רון חולדאי בכיכר הדמוקרטיה, אוגוסט 2023 (צילום: טוויטר/ @Ron_Huldai)

ואכן, חולדאי יכול לייצר בקלות רבה קואליציה של 26 חברי מועצה ולהשאיר את חמשת חברי המועצה של תומכי ההפיכה המשטרית לנהל את זמנם הפנוי בחמש השנים הבאות. לדברי מובילי הקמפיין, הדרך לעשות זאת היא "ללחוץ על נבחרי הציבור שלנו להקים גוש חוסם שיעביר לחולדאי את המסר. זה הזמן לפנות בכל דרך אפשרית לאורנה ברביבאי וציפי ברנד, מיטל להבי ודייבי דישטניק, אמיר בדראן, ראובן לדיאנסקי וחברי הרשימות של כל המוזכרים".

לא לישיבה משיחית בשכונה ליברלית. סגני רה"ע לדיאנסקי ולהבי בהפגנת התושבים
לא לישיבה משיחית בשכונה ליברלית. סגני רה"ע לדיאנסקי ולהבי בהפגנת התושבים

בהודעה שנשלחה לאלפי העוקבים של החזית החילונית נמסרו גם מספרי הטלפון של ראשי הרשימות – אורנה ברביבאי, ציפי ברנד, מיטל להבי, דייבי דישטניק, ראובן לדיאנסקי ואמיר בדראן – בקריאה לפעולה שתציף בפניהם את הדרישה. וזהו נוסח הפנייה:

"שלום ____
בחרתי בך למועצת העירייה כי אני מאמינה שאיתך ת"א-יפו תמשיך (ואפילו תשתפר) להיות עיר ליברלית חופשיה ושיוויונית. שכנעתי את הסובבות אותי להצביע לך. ועכשיו תורך לשכנע אותנו שלא טעינו. שלא תמכרי את הערכים שלנו בשביל כסא ותפקיד.
בשמי ובשם חברותי אני מבקשת שלא תיכנסי לקואליציה של חולדאי אם היא לא תהיה 100% ליברלית. אם יהיו בה שלוחות מקומיות של ממשלת החורבן והביזה. זה אפשרי וזה תלוי ביושר ובמנהיגות שלך. בחרנו בך – אל תאכזבי אותנו.
בברכה, _____".

תקועים ב-6.10. קמפיין הליכוד-עוצמה-יהודית (צילום: פיייסבוק/הליכוד תל אביב-יפו)
תקועים ב-6.10. קמפיין הליכוד-עוצמה-יהודית (צילום: פיייסבוק/הליכוד תל אביב-יפו)

גורמים ברשימתו של חולדאי מעריכים כי לא יענה לדרישה שלא לצרף את רשימות ש"ס ו"מאמינים בתל אביב" שהיו שותפותיו בקואליציה הקודמת, וכי יסתפק בייבושה של רשימת הליכוד-עוצמה יהודית הגזענית, אולם המו"מ הקואליציוני טרם החל ויתכן כי רשימות נוספות ימצאו את עצמן מחוץ לקואליציה הנכספת, על אף העדפות הידועה של ראש העיר לקואליציות רחבות ככל האפשר.