מה שקמפיין היח"צ ניסה לטשטש: ייקח עוד הרבה זמן לרכבת הקלה

נגנבו תוכניות בניה? מה כבר יכול לקרות. נסיעת מבחן של הרכבת הקלה ביפו (צילום: נת"ע)
נגנבו תוכניות בניה? מה כבר יכול לקרות. נסיעת מבחן של הרכבת הקלה ביפו (צילום: נת"ע)

בנת"ע האחראית על פרויקט הרכבת הקלה יצאו בקמפיין אופטימי במיוחד - ברשתות ובמחוללי הרייטינג הגדולים - ממנו התקבלה התחושה שממש בקרוב נעלה על הרכבת. ובכן, אל תעצרו נשימה עדיין

8 בנובמבר 2021

בחברת נת"ע האחראית על פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן יצאו בשבועות האחרונים בקמפיין אופטימי במיוחד. תמונות וסרטונים של נסיעות המבחן בקו האדום – הראשון מבין קווי הרכבת הקלה, פורסמו ברשתות החברתיות וכתבים מובילים מכלי תקשורת פופולריים (ערוץ 12 וידיעות) הוזמנו לנסיעות מבחן.

התחושה הכללית שהתקבלה מהכתבות ומהקמפיין היא שממש בקרוב, הנה, אוטוטו, אנחנו הולכים ליהנות מנסיעות ראשונות ברכבת הקלה של גוש דן. אלא שמסע יח"צ ומציאות לחוד: הרבה לאחר תאריכי היעד המקוריים, לפי נת"ע עצמה – הקו האדום צפוי להתחיל לפעול בעוד כשנה. וכפי שכבר למדנו, גם זה לא מובטח.

נזכיר שבמקור היה אמור להיפתח הקו ב-2013, אנחנו מדברים על לפני 8 שנים, כן? התאריך נדחה ונדחה, בין השאר גם לסוף השנה הנוכחית, עד שנקבע לסוף 2022. לפחות בשלב זה. ניסינו לברר מול נת"ע מה יש להשלים עד פתיחת הקו הראשון. לאחר כשבועיים נענינו כי יש עדיין להשלים את בניית התחנות, לקבל אישורים למה שנבנה באמצעות טפסי 4 לעירייה, להכשיר נהגים ולערוך בדיקות שונות למערכות.

הקו האדום נמתח לאורך 24 ק"מ מבת ים לפתח תקווה ולכיוון ההפוך, ועובר דרך 5 רשויות ובהן כמובן תל אביב-יפו. לאורכו נבנות 34 תחנות כש-10 מהן תחנות תת קרקעיות. הוא צפוי להסיע כ-70 אלף נוסעים בשנה.