שינוי כיוון: שירה איסקוב בקמפיין חדש למיזם "הבושה עוברת צד"

לרגל יום האישה הוחלט להתמקד במי שהפכה לסמל לאחר שבן זוגה לשעבר ניסה לרצוח אותה. "רואים יותר נשים החושפות מקרי אלימות בפנים גלויות ובקול בטוח"

מתוך הקמפיין. צילום: גלעד קוולרצ׳יק
מתוך הקמפיין. צילום: גלעד קוולרצ׳יק

אם עד כה היו אלה הנאשמים ברצח או בתקיפה חמורה של נשים שתמונותיהם התנוססו בשלטי חוצות, מיזם 'הבושה עוברת צד' פצח היום (ב') בקמפיין חדש שמציב את הקורבן במרכז. במסגרת הקמפיין החדש הוצבו שלטי חוצות עם תמונותיה של שירה איסקוב, ששרדה ניסיון רצח על ידי בן זוגה לשעבר. העיתוי כמובן לא מקרי – יום האישה הבינלאומי.

הקמפיין החדש נועד להעצים את הקורבן, במקרה זה את שירה שהפכה באחרונה לסמל המאבק באלימות נגד נשים. חברת השלטים 'נור' התגייסה לפרויקט וכך גם בכירים בתעשיית האופנה שעבדו בהתנדבות מלאה: צלם האופנה גולי כהן, המאפרת רוזה שוורצמן, הסטייליסטית לימור ריחנה והארט דירקטור תומי קלמנטס.

שלט החוצות החדש. צילום: גלעד קוולרצ׳יק
שלט החוצות החדש. צילום: גלעד קוולרצ׳יק

תתביישו: הנשים שמאחורי שלטי החוצות החושפים את פני הרוע | טור אישי

יעל ורד, יזמית הפרויקט, מסבירה כי "לרגל יום האישה, בחרנו לשנות כיוון – לבנות מסר מעצים ששם את הדגש על הקורבן. מבחינתנו, שירה איסקוב היא סמל לשינוי בכללי המשחק והינה אישה מעוררת השראה באומץ שגילתה ובפתיחות בה שיתפה את סיפורה. את תמונתה דאגנו להעלות בראש חוצות וללא פילטרים, כשהיא יפה, בטוחה, חזקה, מחייכת ומישירה מבט למצלמה. זאת לעומת תמונותיו של אביעד משה מהמשפט, כפי שהופיעו בתקשורת, בהן נראה חופן את ראשו ומסתיר את פניו".

לדבריה, "בתקופה האחרונה אנו רואים יותר ויותר נשים החושפות מקרי אלימות בפנים גלויות ובקול בטוח; לא עוד מתחבאות מאחורי שם בדוי או אות בודדה, לא עוד פנים מטושטשות וקול מעוות. חשוב כי האמירה תהיה ברורה ומדויקת: הבושה כבר אינה חלק מנחלתו של הקורבן, אלא עוברת לצד התוקף – הגיע הזמן ש*הוא* יתבייש".

לתמיכה במיזם 'הבושה עוברת צד'