קמפיין חדש: תמונת הנאשם ברצח מיכל סלה על אוטובוסים

מדובר בקמפיין שלישי של מיזם FACEIT שמטרתו להעביר את האחריות והבושה לתוקף, והוא תוזמן לשלב העדויות במשפטו של אלירן מלול ולקראת יום האלימות נגד נשים

הקמפיין החדש. צילום: Go media
הקמפיין החדש. צילום: Go media
16 בנובמבר 2020

מיזם FACEIT שמפרסם תמונותיהם של חשודים ונאשמים באלימות נגד נשים ממשיך בימים אלה עם קמפיין חדש. כעת יוצבו על שלטי אוטובוסים תמונותיו של אלירן מלול הנאשם ברצח בת זוגו מיכל סלה. זאת בתזמון עם משפטו של מלול שמגיע בימים אלה לשלב העדויות בבית המשפט המחוזי בירושלים וכן לקראת יום האלימות נגד נשים.

תתביישו: הנשים שמאחורי שלטי החוצות החושפים את פני הרוע | טור אישי 

מדובר בקמפיין השלישי שמובילות שתי היוזמות מיכל לוברבום ויעל ורד, כאשר קדמו לו תלייה של שלטי חוצות עם תמונתו של אביעד משה הנאשם בניסיון רצח בת זוגו שירה במצפה רמון, ושל הנאשמים באונס הקבוצתי האכזרי באילת. הקמפיין הנוכחי עם תמונותיו של מלול יימשך כעשרה ימים.

לוברבלום וורד מדגישות בהודעה שהוציאו היום (ב') כי כמו יתר הקמפיינים שלהן, גם הנוכחי הוא יוזמה פרטית שלהן ללא משרד פרסום או מדיה המסייע והוא מוערך בשווי של מאות אלפי שקלים. זאת בזכות התגייסותן של חברות שילוט למהלך וכן מכספים שנאספו ממיזם מימון המונים.

יעל ורד ומיכל לוברבום, יוזמות הקמפיין, על רקע השלט שלהן בתל אביב (צילום: סלפי)
יעל ורד ומיכל לוברבום, יוזמות הקמפיין, על רקע השלט שלהן בתל אביב (צילום: סלפי)

לוברבום, עיתונאית במקצועה, מסרה בהקשר לקמפיין החדש כי "מערכת המשפט יכולה להמשיך לדאוג לצנזר, לחוס על המוניטין ולתת צ'אנס נוסף לחיות אדם. אנחנו, כחברה, נדאג להיות שם כדי לצרוב את פני הרשע, לוודא שהידיים שרוצצו וניסו לרצוח, לעולם לא יתפרנסו, ולא יתקבלו בשום מעגל חברתי, לנו כציבור יש את הכוח ואמצעים על פי חוק לבצע עונש חברתי, ועלינו להשתמש בכל האמצעים הללו, וזוהי מטרתנו" .

שותפתה ורד, אשת שיווק, הוסיפה כי "המהלכים הקודמים עימם עלינו לאוויר זכו לתגובות מכל עבר כולל אינספור הצעות לסיוע ולהירתמות. מעבר להעלאת מודעות למקרי צו השעה, חשוב לנו לא פחות לזכור ולהזכיר גם את המקרים המזעזעים שלכאורה כבר ירדו מסדר היום הציבורי". לדבריה, "בחרנו הפעם במדיית האוטובוסים שהינה ניידת על מנת שתמונתו של החשוד ברצח תתנוסס ותתנייד בכל רחבי הארץ כך שתיחשף בכמה שיותר מוקדים גאוגרפים. חשוב כי האמירה תהיה ברורה ומדויקת: הבושה כבר אינה חלק מנחלתו של הקורבן, אלא עוברת לצד התוקף – הגיע הזמן ש*הוא* יתבייש".

לפייסבוק של המיזם | לאינסטגרם | לקמפיין מימון ההמונים