משבר זהות: קפה דיזנגוף החדש מוותר על הגדרות

קפה דיזנגוף, שנפתח על חורבות אתנחתא, הוא עוד הוכחה לכך שהחלוקה המסורתית בין קפה לבר נעלמת

קפה דיזנגוף (צילום: זיו ממון)
קפה דיזנגוף (צילום: זיו ממון)
5 באפריל 2016

החלוקה המסורתית בין בית קפה לבר הולכת ונעלמת. עכשיו יש מקומות בילוי שיכולים להיות בדיוק מה שבליינים שונים רוצים באותו רגע – וקפה דיזנגוף שנפתח לאחרונה במקום קפה אתנחתא הוא מקום כזה.

[tmwdfpad]בשעה שמונה בבוקר שלושה בחורים יושבים אל הבר מול ברזי הבירה, לועסים בשמחה סנדוויצ'ים ולוגמים קפה. מובן שאם מישהו רוצה גם שוט של ערק (9 ש"ח) לפני שהוא יוצא לעוד יום עבודה זה לגמרי מתאים למעמד. לאורך הקיר ניצבות ספות שעליהן יושבות כמה נשים מבוגרות ומזמינות ארוחת בוקר; מבחינתן הן נמצאות בבית קפה קלאסי שמגיש ארוחת בוקר מלאה על בסיס ביצים לבחירה (62 ש"ח ליחיד), קרוק מדאם סנט מור וגאודה (54 ש"ח), אגז בנדיקט (56 ש"ח), או מנות קטנות כגון 3 בוריקטס עם ביצה קשה, טחינה וזיתים (28 ש"ח).

קפה דיזנגוף (צילום: זיו ממון)
קפה דיזנגוף (צילום: זיו ממון)

בחוץ – אל שולחנות רגילים או שולחנות בר גבוהים – יושב קהל מגוון, חלקו עם קפה זריז ורגל אחת על המדרכה בדרכו הלאה וחלקו עם הלפטופ, עוגנים ליום עבודה. אף ששמו של המקום מכיל את המילה קפה, הגדרתו מאוד נזילה. אפשר לבחור אם לאכול פה מאפה (12 ש"ח), נשנוש של בר כמו שיפוד פרגית ברוט צ'ילי (28 ש"ח), פוקאצ'ות (48 ש"ח עם ראגו בשר עגל וירקות שורש), כריכים, סלטים, מנות גדולות של מסעדה כמו קציצות דגים ברוטב מרוקאי (62 ש"ח) והמבורגר אנגוס (56 ש"ח). קפה דיזנגוף הוא לא היחיד שמסרב להגדיר את עצמו עבור הלקוחות. דומה לו בכך הוא הג'אבה קפה בבן יהודה. הימור שלנו – בקרוב יתווספו לקונספט הזה מקומות נוספים.

קפה דיזנגוף