Cafeo: קפה של הייטקיסטים עם מאפים שוודים ואלכוהול בהר סיני

המקום החדש נפתח ליד השישקו ביוזמת חברת ההייטק מובאו (לה משרדים באזור) והוא פתוח לכולם. גולת הכותרת: מאפים של Fika השוודית שיהיו זמינים גם במרכז העיר

איך מתקבלים לעבוד אצלכם? קפאו (צילום: עדי אדרי)
איך מתקבלים לעבוד אצלכם? קפאו (צילום: עדי אדרי)
18 בפברואר 2021

למתחם הר סיני הפעיל תמיד נוסף השבוע בית קפה חדש. בזמנים רגילים החדשות היו עוברות אולי מתחת לרדאר, אך הזמנים מטורפים ובכל מקרה מדובר באחד מאזורי הבילוי הכי חמים בעיר. Cafeo הוא יוזמה של מובאו (Moveo), חברת הייטק שהוקמה על ידי יוצאי חיל מודיעין ומספקת שירותים בעולם התוכנה ליזמים ולחברות. כ־120 עובדים פזורים על פני מספר בניינים במתחם ובית הקפה הוקם עבורם כמקום מפגש.

"המיקום שלנו אינו טריוויאלי לחברות בתחום הזה אך אנו מתעקשים עליו", מסביר גיא רובינשטיין, מקבוצת המקימים והבעלים. "מובאו היא חברה תל אביבית באופייה וכל היום אנחנו מתרוצצים בין הבניינים. יש פה את פורט סעיד, סנטה והתאילנדית וחסר לנו מקום עם קפה טוב. לכן פתחנו בית קפה עבורנו וברוח שלנו, שבסוף הפך למקום שפועל לטובת כל הסביבה ופתוח גם לקהל הרחב".

סה"כ תנאים הגיוניים. קפאו (צילום: עדי אדרי)
סה"כ תנאים הגיוניים. קפאו (צילום: עדי אדרי)

הקפה ממוקם בחלל שצמוד לשישקו. אם הסיפור מצלצל מוכר הרי זה משום שלתקופה קצרה פעלה באותו מקום ממש לה מולינה, שלוחה של מאפיית לה מולאן. בעלי מובאו יצרו קשר עם אלעד דור מהשישקו, שכרו את המקום ומינו לתפקיד מנהל את גיל בר, מבעלי פאפי צ׳ולו פיצה ולשעבר מנהל ברים בצפרה וניטן תאי.

התפריט מורכב מכריכים וממאפים מתוצרת מאפיית FIKA: מאפה תרד ופטה ומאפה בצל קשקבל, בולר שבדי בטעמי זעפרן, הל, פטל ופיסטוק, דניש שוקולד, עוגת גזר וקרים צ׳יז ועוד (15-30 ש"ח). "קפה לא חייב לבוא עם סנדביץ׳ טונה", מסביר בר. "לא שיש לי משהו נגד כריך טוב, אבל חשוב לנו להביא מאפים מיוחדים ואיכותיים. לכן בחרנו לשתף פעולה עם פיקה שהם יוצאי דופן בנוף".

קפ(או) ומאפה (צילום: עדי אדרי)
קפ(או) ומאפה (צילום: עדי אדרי)

בתפריט השתייה תמצאו קפה ותה וגם אלכוהול (10-30 ש"ח). "יש לנו יש שאיפה להכניס את תרבות השתייה גם לשעות היום. זה פותח את הראש. יש כאן אנשים שמתעסקים בפיתוח וקריאייטיב אז למה לא לשתות קוקטייל, סיידר או כוס יין בהפסקה?". ומי אנו שנתווכח.
קפאו, הר סיני 2, ראשון-חמישי 07:00-18:00, שישי 07:00-13:00