קורבן קולינרי נוסף לקורונה: קפה שיין המיתולוגי נסגר

כמה התמונה הזאת ישנה? יש בה עדיין גליון מודפס של טיים אאוט. קפה שיין (צילום: מתוך אינסטגרם/ cafeshine)
כמה התמונה הזאת ישנה? יש בה עדיין גליון מודפס של טיים אאוט. קפה שיין (צילום: מתוך אינסטגרם/ cafeshine)

אולי כבר חשבתם שזה נגמר, אבל גלי ההדף של הקורונה ממשיכים להכות גם בבתי האוכל ששרדו את הסגרים - קפה שיין, הספוט השכונתי הותיק בשלמה המלך, נכנע למשבר וסוגר את שעריו. אבל לא הכל עצוב - יש לנו גם חדשות משמחות בנוגע לעתיד הלוקיישן

24 ביולי 2022

גל הפתיחות שפוקד את ענף המסעדות בעיר כמעט משכיח את העובדה שפעם הייתה פה קורונה. אלא שהשפעות המגפה עדיין לא תמו ויש עסקים שמתקשים להתאושש ממנה. אחד מהם הוא שיין ברחוב שלמה המלך, שבעוד מספר שבועות יסגור את הדלת לתמיד.

בית הקפה־מסעדה הוותיק הוא חלק בלתי נפרד מהנוף התל אביבי, מסוג המקומות שמגדירים הוויה שכונתית. הוא הוקם בתחילת שנות ה-2000 כבית קפה שכונתי שכיף לשבת בו בשקט על קפה וכריך ולחוש את הדופק של מרכז העיר. לפני מספר שנים רכשו את המקום בעלי הפיצה מבוגרשוב, התפריט הוחלף והמקום הפך למסעדה איטלקייה עם אופי משפחתי, למורת רוחם של חלק מהלקוחות הקבועים. כעת באה הקורונה ושמה סוף לסיפור – מקורבים מספרים שעם פתיחתו מחדש בתום הסגרים לא הצליח שיין להתאושש, ושבעיות כח אדם ורווחיות הובילו להחלטה הבלתי נמנעת.

אלא שעם כל דלת שנסגרת יש חלון שנפתח: קבוצת לה שוק, קפה קוקו וא-לה בר, מקומות ותיקים ומצליחים כשלעצמם בדיזינגוף, מתכננת לפתוח במקום בית קפה חדש. הבעלים, תושבי השכונה, מודעים לערכו הנוסטלגי של שיין ולכן מחשבים את צעדיהם בזהירות. "שיין הוא מוסד והשכונה אוהבת אותו. אנחנו רוצים לפתוח מקום בוגר וכיפי שישקף את ההתבגרות שלנו, ושיהיה מותאם לשכונה ויעניק לה ערך מוסף. בית קפה משודרג שאפשר להגיע אליו גם בערב לכוס יין". אם לא יהיו הפתעות, צפוי המקום החדש להיפתח בחורף הבא, בתום שיפוץ מקיף. שיין עצמו ייסגר ב-15.8, בואו להגיד שלום אחרון.

קפה שיין, שלמה המלך 38, א'-ה' 08:00-22:30, ש' 17:00-22:30