האזינו: אור בזויות 269 – Reincarnation

ניק קייב קשה להכלה ומזל שיש לו את וורן אליס, אוצרת הפולק האגדית שירלי קולינס חוזרת עם אלבום אחרי 36 שנה, חדש מגרנדדי המתקמבקים וסוזן סנדפור הנורווגית בשיר חדש ויפהפה

שירלי קולינס. צילום: אווה ורמן
שירלי קולינס. צילום: אווה ורמן
14 בספטמבר 2016

אור בזויות בפייסבוק. התוכנית משודרת בימי שני ב-13:00 ברדיו הקצה וברדיו הבינתחומי

[tmwdfpad]

The Aprons – "Fear of Heights"

צמד הדרים־פופ הקסום (ולעיתים מכושף) של טליה פרי (Pits) וחווה כהן השיק את "Any Human Heart" – אלבום שני ויפהפה בהפקת נעם רותם, וזה השיר שפותח אותו. דיברתי איתן קצת על האלבום החדש והן סיפרו לי שהאלבום מרגיש להן כמו יצירה מהמימד ההפוך של היער בסדרה "Stranger Things". בכל היופי הזה תמיד הן דואגות שמשהו יהיה עכור. כמו שאני אוהב.

האייפרונס. מימין: חווה כהן וטליה פרי. צילום: ולדה קירילוב
האייפרונס. מימין: חווה כהן וטליה פרי. צילום: ולדה קירילוב

Massive Attack – "The Spoils" (feat. Hope Sandoval)

האם יכול להיות שיר שבו הופ סאנדובל תתארח והוא לא יהיה יפהפה? שיר הנושא מתוך החדש של מאסיב אטאק.

Susanne Sundfør – "Reincarnation"

המלכה הנורווגית חוזרת בשיר חדש שנשמע שונה לחלוטין מהשירים שבאלבום הקודם שלה, "Ten Love Songs". בניגוד אליו, שהיה מאוד אייטיזי ומרים לעיתים קרובות למרות שעצוב כל הזמן, השיר החדש בכלל נשמע כמו משהו פולקי יותר, עם סלייד גיטר. האם אתם מאמינים בגלגול נשמות? ובכן, כשסוזן שרה עליו – כן.

Thalia Zedek Band – "Afloat"

הכרתי את טליה צדק דרך אלבום הבכורה שלה מ־2001, "Been here And Gone". כמו רובנו, גם אני לא הייתי ער בזמן אמת ללהקות שבה הייתה חברה – Live Skull ו־Uzi – שבאייטיז היו ידועות בעיקר באנדרגראונד של בוסטון. כעת צדק מוציאה את "Eve" – אלבום שישי שלה והוא נהדר, עדין ומחוספס, רועש-שקט-רועש.

Nick Cave & The Bad Seeds – "I Need You"

אלוהים אדירים, הסרט החדש על ניק קייב לא יוצא מהראש. עוד לא צללתי לעומקו של אלבום השכול החדש, שאת הקלטותיו הסרט מלווה. קצת מפחיד אותי אז אני עושה את זה צעד צעד. אבל אם יש משהו שלא עוזב אותי מצפייה ב־"One More Time With Feeling" זה הרגע בו קייב מצהיר שהוא ואשתו החליטו להיות מאושרים – כדרך של נקמה.

מתוך הסרט One More Time With Feeling. ניק קייב
מתוך הסרט One More Time With Feeling. ניק קייב

Dirty Three – "Sue's Last Ride" (live)

בסרט על ניק קייב, למרות שהדבר לא מדובר באופן ישיר, ברור מבין התווים שוורן אליס מלהקת הבאד סידס הוא הרבה יותר ממוזיקאי ומעבד, אלא חבר שבלעדיו ייתכן וקייב לא היה מצליח להקליט את האלבום אחרי מות בנו, ובטח שלא לצלם סרט. גם לאליס יש נסיון עם מוות, והקטע הזה שלו עם להקת Dirty Three נובע ישירות מהנושא והוא יצירה כאוטית, עדינה ואגרסיבית בו זמנית, עצובה וכעוסה עד הקטרזיס הבלתי נמנע.

Current 93 – "Idumæa" (feat. Shirley Collins)

דיוויד טיבט וקורנט 93 תמיד נעו על הציר שבין העגום לאפוקליפטי והם עשו זאת באמצעות קקופוניה מוחלטת דרך אלקטרוניקה וכלה בפולק גותי, כמו בשיר המורבידי הזה מתוך האלבום "Black Ships Ate The Sky" מ־2006. ההרכב מארח את בשיר זה את שירלי קולינס הקשישה, זמרת פולק בריטית נערצת, אוצרת שירים ומי שאחראית במידה רבה לתחיית הפולק בבריטניה בשנות החמישים והשישים בזכות שליקטה, אספה והלחינה שירי עם ישנים יחד עם שותפה לדירה – אלן לומאקס המיתולוגי.

Shirley Collins – "Cruel Lincoln"

ועכשיו, כשהיא בת 81 ואחרי שלא הוציאה אלבום משלה במשך 36 שנה, חוזרת שירלי קולינס באלבום חדש, "Lodestar", שמורכב משירים אמריקאיים, אנגליים וקייג'וניים שנכתבו מאז המאה ה־16 ועד שנות החמישים. זה סינגל ראשון.

שירלי קולינס. צילום: יח"צ
שירלי קולינס. צילום: יח"צ

Grandaddy – "Way We Won't"

שיר חדש! אחד מתוך שניים שהוציאה הלהקה המתקמבקת שאחראית לכמה אלבומים נהדרים ולאלבום הסיפתח המושלם של המילניום – "The Sophtware Slump" מ־2000.

Prince Buster – "Judge Dread"

נסיך הסקא הלך לעולמו בחמישי (8.9.16) בגיל 78 אחרי שהשפיע רבות על המוזיקה הג'מייקנית, על הרגאיי והדאב (שעוד לא היו קיימים כשהוא החל את המהפכה), ובהמשך על להקות כגון מאדנס והספיישלס. הוא גם עשה את זה עם הרבה הומור, כפי שאפשר לשמוע בקטע הזה מ־1967.

פרינס באסטר זצ"ל. צילום: CC Yerpo
פרינס באסטר זצ"ל. צילום: CC Yerpo

Specials – "Stupid Marriage"

מוטיב השופט הג'מייקני מהשיר של פרינס באסטר מופיע כאן בשיר אדיר, שבו אפשר לשמוע את ההשפעה הישירה שלו על הספיישלס שעירבבו Pאנק וסקא.

The Gaslamp Killer – "Residual Tingles"

מפיק ההיפ הופ הפסיכדלי מלוס אנג'לס, שעבד רבות עם גונג'סופי, שרד תאונת דרכים קשה וכעת עומד לחזור באלבום שעושה רושם שהולך להיות מוזר וטריפי מאוד. זה קטע חדש מתוכו.

אור בזויות בפייסבוק. התוכנית משודרת בימי שני ב-13:00 ברדיו הקצה וברדיו הבינתחומי