לא ברור איך זה קרה רק עכשיו, אבל לתל אביב סוף סוף יש בית קפה גאה

רומיאו אנד רומיאו. צילום: בר חן
רומיאו אנד רומיאו. צילום: בר חן

לא ממש ברור לנו איך זה קרה רק עכשיו, אבל "רומיאו אנד רומיאו" הוא בית הקפה הלהט"בי הראשון בעיר. בית הקפה, שייפתח נכון לעכשיו בסופי שבוע בלבד, הוא הלוקיישן המושלם לקפה רגוע לצד מנות כיפיות ו... עתירות חלבון, כמובן

11 במאי 2023

זוכרים את בר הטרה אלטה שנמצא בסמוך לפאי במרכזו של רחוב רוטשילד? מסתבר שהוא עדיין חי וקיים. אבל החדשות הן שבימי שישי ובהמשך גם בשבת, המקום ייפתח בשעות הבוקר והצהריים לליין של בית קפה גאה העונה לשם רומיאו אנד רומיאו. מבולבלים? נסביר הכל: הטרה אלטה הוא בר יינות, קוקטיילים ומנות טאפאס שפתוח כל יום בשעות הערב בלבד. כעת, בסופי השבוע, ייפתח המקום בשעות הבוקר כרומיאו אנד רומיאו ויציע אלטרנטיבה לחיי הלילה הגאים בדמותו של בית קפה קהילתי, עליז ונעים שבו אפשר להיפגש גם בלי אלכוהול, אלא עם כוס קפה ומנות עשירות בחלבון. 

קפה וסלט במקום אלכוהול. רומיאו אנד רומיאו. צילום: בר חן
קפה וסלט במקום אלכוהול. רומיאו אנד רומיאו. צילום: בר חן

"הכל התחיל כשטיילתי ברחבי העולם וראיתי איך בכל עיר גדולה יש בתי קפה גאים פעילים, שמושכים עניין מצד הקהילה המקומית", מספר בר חן בן ה-24, תל אביבי ובמקור מטירת הכרמל. "מיד חשבתי לעצמי – איך זה שדווקא בתל אביב אין דבר כזה? משם הדרך ליישום כבר הייתה קצרה". חן מספר שלמרות שתל אביב נחשבת לאחת הערים הכי גאות, המסה העיקרית של התרבות הגאה מתרכזת בחיי המסיבות והלילה, בקלאבים ובברים. "אני רוצה שיהיה מקום לקהילה שיהיה אפשר להיפגש בו ולשמוע בריטני גם באמצע היום, בלי אלכוהול או סמים, בווייב שכונתי רגוע".

אל היוזמה רתם חן את הטרה אלטה, ועבד עם השף על תפריט שלדבריו "אידיאלי במיוחד לקהילה הגאה. זו אולי קלישאה, אבל לרבים מחברי הקהילה חשוב לאכול אוכל עשיר בחלבון, בריא ודל בקלוריות, ולגמרי אפשר למצוא את זה אצלנו". הקרבה לפאי גם היא אידאלית – אפשר לבוא לקפה לפני המסיבה (או אחריה, תלוי איזה סוג של אנשים אתם). ולמה רומיאו אנד רומיאו? כי הרומנטיקה עדיין לא מתה, זה למה (טוב, אל תספרו להם מה קורה בסוף של המחזה).

זו אולי קלישאה, אבל החלבון חשוב. רומיאו אנד רומיאו. צילום: בר חן
זו אולי קלישאה, אבל החלבון חשוב. רומיאו אנד רומיאו. צילום: בר חן

אז מה בתפריט? ברוסקטת בריוש עם מקושקשת עתירת חלבון, חמאת כמהין וירוקים; ברוסקטת טונה אדומה עם אבן יוגורט, עשבי תיבול ורוטב איולי לימוני; סלט אנדיב עם גבינת עיזים מפוחמת (הנה החלבון, למי שחיפש), רוטב ויניגרט ותוספת נוספת של חלבון בדמות אגוזים; סלט עלים ירוקים עם קרם פרש, פרי העונה ואגוזים גם. יש גם טוסט בריוש עם גבינת צ׳דר וקורנישונים כי בכל זאת אנחנו לא יכולים בלי פחמימות (ובצ'דר יש חלבון). המחירים בתקופת ההרצה נעים בין 50-65 ש"ח למנה. 

לקינוח יש עוגת יוניקורן, עליה עמל חן עם חברה קונדיטורית במשך כמה שבועות טובים. גם לעוגה, שמתאפיינת בגובה מרשים וקרם חמאה מזוקק, נוספו – נכון, מאוד, 15 גרם חלבון, כך שזה ביס העוגה הכי משתלם שיהיה לכם. מלבד עוגת היונקורן יש גם טירמיסו, עוגת גבינה, וקרם פיסטוק טבעוני עם שערות חלבה ופרי העונה. בפרי העונה אין חלבון, מצטערים.

His& His. רומיאו אנד רומיאו. צילום: בר חן
His& His. רומיאו אנד רומיאו. צילום: בר חן

רומיאו אנד רומיאו, שדרות רוטשילד 45. החל מיום שישי הקרוב, 12.5, ובהמשך גם בימי שבת, בין השעות 10:00-16:00. יש לעקוב בעמוד האינסטגרם לעדכונים נוספים

רומיאו אנד רומיאו. הפתיחה בשישי.
רומיאו אנד רומיאו. הפתיחה בשישי.