רותי ברודו וסטארטאפ צעיר רוצים להביא סופרפוד חדש לצלחת שלכם

המציג אינו סחוג. חומוס עם WANNA GREENS (צילום מיכה לובטון)
המציג אינו סחוג. חומוס עם WANNA GREENS (צילום מיכה לובטון)

ברודו היא אחת המשקיעות בחברת הפודטק גרינאוניקס, שמגדלת בחווה אורבנית ראשונה מסוג בדרום תל אביב את ירק המים הזעיר וולפיה העשיר בויטמינים, ולטענת המייסדת שלו אפילו עשוי להפחית את הסיכוי לחלות בסרטן. בימים אלה קבוצת R2M מתחילה לשלב אותו במנות שלה

30 בינואר 2023

סנובים, חומוס עם Wanna Greens כבר אכלתם? או יוגורט עם תותים ואותם Wanna Greens? פיתוח חקלאי חדש הצליח לכבוש אפילו את לבה של רותי ברודו, שבחרה לשים את הז'יטונים על ירק-על מחווה בדרום העיר. Wanna Greens, או וולפיה בשמו המדעי, הוא ירק מים זעיר עשיר בברזל, אבץ, אשלגן, ויטמין A, ויטמין K ואומגה 3. ד"ר ציפי שוהם, חוקרת סרטן בעברה, גילתה אותו בתאילנד והבינה שניתן לגייס את הערכים התזונתיים המיטיבים כחלק מתפריט מאוזן המסייע לשמירת אורח חיים בריא, שמפחית את הסיכוי לחלות במחלה.

בקרוב בדליקטסן (צילום מיכה לובטון)
בקרוב בדליקטסן (צילום מיכה לובטון)

קפיצה בזמן ואנו כבר בחווה החקלאית־אורגנית־אורבנית הראשונה מסוגה בעולם של חברת האגרוטק גרינאוניקס, שעם משקיעיה נמנים המיליארדר מריוס נאכט וגם ברודו. "החיבור עם גרינאוניקס ממשיך את חזוננו כקבוצה קולינרית מובילה להגיש ללקוחותינו את המזון האיכותי, הטרי והבריא ביותר. אנו מאמינים בחברה וביכולתה לשנות את האופן בו אנו צורכים מזון טרי ומזין ושמחים לקחת חלקם במסעם שישנה את העולם", היא מסבירה.

רותי ברודו וד"ר ציפי שוהם (צילום מיכה לובטון)
רותי ברודו וד"ר ציפי שוהם (צילום מיכה לובטון)

מזון העל החדש גדל במכלים בחלל דמוי מעבדה ללא מגע יד אדם. טכנולוגיה ייחודית מאפשרת את המשכיות הגידול לאורך כל השנה ללא תלות בעונתיות ואקלים בסביבה סטרילית, שאינה מושפעת מתנאי כוח אדם וגודל השטח. הקציר היומי עומד על כחמישה קילוגרמים למיכל, ובסך הכול כ-100 ק"ג ביום לחווה כולה וכ-40 טון בשנה במצטבר. Wanna Greens יכול להשתלב בסלטים וכתוספת למנות קרות וחמות, ולמעשה להחליף מנת ירק בתפריט. יש לו טעם עדין ומרקם שמזכיר מעט סוכריות מתפוצצות מינוס אפקט הפיצוץ. המוצר כבר נוסה במסעדות מישלן בחו"ל, והקמת החווה החדשה היא צעד לקראת שיווקו לשימוש פרטי. בימים אלו מבצעת קבוצת R2M פיילוט לשילוב הירק במספר מנות ובעתיד הוא יימכר במארז דמוי פיינט בסניפי הדליקטסן. בנוסף החלה החברה לאחרונה בשיווק ישיר לצרכנים. כרגע מדובר בתוכנית בהיקף מצומצם ומספר המנויים גדל מעת לעת.

המציג אינו גלידה (צילום GreenOnyx)
המציג אינו גלידה (צילום GreenOnyx)

שיתוף הפעולה בין קבוצת R2M לגריאוניקס מזכיר שיתוף פעולה קודם בין עולם הקולינריה לתעשיית האגרוטק: מנקאי, ירק מים בעל ערכים תזונתיים גבוהים ששף יובל בן נריה שילב בתפריט של טאיזו. במקרה זה הסיפור הסתיים ברע, כאשר לפני כשנה הגיעה חברת "הינומן", מפתחת ומגדלת המוצר, לחדלות פירעון בסך 170 מיליון ש"ח.
המחיר לפיינט וולפיה הוא 22 שקלים (יש אפשרות לעשות מנוי רבעוני או שנתי). ניתן להצטרף לרשימת ההמתנה באתר