רחוב ללא מוצא: העדויות מאחורי סימוני מפת ההטרדות

מאז פתח ארגון ״אחת מתוך אחת״ את מפת גוגל הפתוחה והזמין נשים לסמן מקומות שבהם הוטרדו מינית, נוספו למפה יותר מ־300 עדויות. אילו אזורים מסוכנים במיוחד, היכן הותקפו יותר נשים ומה הן חוו ברחובות?

מפת ההטרדות. (צילום מסך)
מפת ההטרדות. (צילום מסך)
3 בדצמבר 2015

אבן גבירול: 20 הטרדות

"גבר קשיש עוצר אותי ברחוב, מבקש שאוציא את אוזניות המוזיקה מהאוזניים ומפליג
בשבחים על התחת שלי ומה הוא היה עושה לו".

"אכלתי בצהריים וסמוך אליי אכל גבר כבן 50. כשחזרתי הביתה ובאתי להיכנס לבניין, ראיתי בהשתקפות את אותו גבר, שעקב אחרי מהמסעדה. הסתובבתי אליו וצעקתי עליו 'מה אתה רוצה ממני?'. הוא אמר שרצה להזמין אותי לצאת. עניתי לו שלא ושיש לי חבר, ושילך בבקשה. הוא הלך. לא רוצה לחשוב מה היה אם הוא היה נכנס אחריי".

[tmwdfpad]

דרום העיר: 41 הטרדות

"בחור עבר ופשוט שלח יד, נגע בי למטה והמשיך ללכת. תפסנו את הבחור, הגשתי תלונה במשטרה, הבחור קיבל 60 יום הרחקה מאלנבי".

"הייתי בדרך הביתה בשישי בלילה, ולפתע התנפל עליי בחור שיכור, החזיק אותי ונתן לי נשיקה. הלכתי מהר לכיוון הבית, אבל אז עברה מונית מלאה בבחורים צעירים שהטרידו אותי מילולית. נהג המונית האט את המונית גם כשביקשתי שייסע".

צפון העיר ועבר הירקון: 40 הטרדות

"לקוח החליט שיהיה נחמד היום לתת לי מכה על הטוסיק. מנהל המשמרת, במקום לתמוך בי ולגעור בלקוח, צחק עליי שאני נותנת".

"בת 15 או 16. חיכיתי לאוטובוס כשרכב אדום הגיע ונעצר מול התחנה. בפנים ישב בחור בלי חולצה וזז בצורה מוזרה. כמה שניות אחר כך קלטתי שהוא מאונן מולי. הסתובבת והתחבאתי מאחורי התחנה".

מועדון אלנבי 40. צילום: אורן זיו
מועדון אלנבי 40. צילום: אורן זיו

לב העיר: 20 הטרדות

"גבר זקן, עם מקל, מתיישב לידי בתחנת אוטובוס, מציע לי תשלום עבור שירותי מין ואז מתחיל לאונן לידי. אני בת 18".

"בגיל 14 נוסעת במונית שירות קו 4 בדרך לצופים. במושב מאחוריי יושב גבר מבוגר ודוחף ידיים בחריץ שבין המושב למשענת של הכיסא שלי ומנסה לגעת ככה עם קצות האצבעות בישבן שלי".

מערב אלנבי: 16 הטרדות

"לפני כמה שנים היה כאן מועדון מטאל. בסוף המסיבה ירדתי במדרגות לכיוון היציאה. בעיקול המדרגות עצר אותי בחור, הדביק אותי לקיר וניסה לגעת בי. דחפתי אותו ממני והוא דחף אותי חזרה אל הקיר וניסה שוב ושוב לגעת בי. תפסתי את עצמי, נתתי לו בעיטה וברחתי מהמקום. מעולם לא חזרתי לשם שוב".

"חבורת נערים הולכים אחריי בין הדוכנים, עוצרים בכל פעם שאני עוצרת ומדברים ביניהם על איך שאני נראית. אני מבקשת מהם להפסיק – הם לא מפסיקים. אחרי כמה דקות כאלה, אחד הנערים שולח יד ונותן לי מכה בישבן".

למפת ההטרדות של אחת מתוך אחת