ניק הקדוש: נער המלחמה המשוגע מ"מקס הזועם" מדבר

אחרי תפקידים ב"אקס מן" וב"סקינס" ומערכת יחסים עם ג'ניפר לורנס, ניקולס הולט נכנס לנעליים המופרעות של נער המלחמה נוקס ב"מקס הזועם: כביש הזעם". בריאיון הוא מספר על האובססיה הקלה למדע בדיוני ועל הסיכוי שישחק את ג'יימס בונד, ומסביר מדוע הוא חוטף לא מעט מכות לראש

ניק הולט ב-"מקס הזועם: כביש הזעם"
ניק הולט ב-"מקס הזועם: כביש הזעם"

 השחקן הבריטי בן ה־25 ניקולס הולט עבר דרך ארוכה מאז כיכב בתור הילד עם השיער הפרוע ב"רווק פלוס ילד" לצדו של יו גרנט. מאז הספיק להופיע בשתי עונות של הדרמה המוערכת "סקינס", ב"סינגל מן", סרטו של טום פורד, המעצב שהפך במאי, וכמובן בשני סרטי "אקס מן" בתור האנק מק'קוי, "חיה" – היצור הכחול והצמרירי.

על הדרך הוא גם ניהל מערכת יחסים מקוטעת עם ג'ניפר לורנס, עד שהשניים נפרדו סופית בקיץ האחרון. בימים אלה הוא מככב לצד טום הארדי ושרליז ת'רון בפנטזיית המדע הבדיוני המשגעת "מקס הזועם: כביש הזעם".

זהו הסרט הרביעי בסדרת הסרטים שהתחילה אי אז בשנת 1979, ונוקס – הדמות שמגלם הולט – הוא חומר שממנו עשויים סיוטים. נוקס הוא חבר כנופיה פוסט אפוקליפטית. הוא מצולק ואובססיבי למכונות ומקפץ על המסך כמו כלבלב הנגוע בכלבת. אנחנו מדברים בטלפון ואצלו, בלוס אנג'לס, יום שבת בבוקר. בשיחה הוא ידידותי ואנרגטי, גם כשהוא מדבר על התפקיד שלו כאחת הדמויות המפחידות ביותר בקולנוע העכשווי.

אתה נראה מטורף לחלוטין ב"מקס הזועם". אתה רזה מאוד, יש לך צלקות איומות, עור שצבוע בלבן וראש קירח. איך נכנסים לשינוי הפיזי הזה?

"התחלתי בגילוח הראש. הבנתי שבתקופה הקרובה אצטרך לגלח את הראש באופן קבוע, אז עשיתי קודם מוהוק כדי ליהנות מהדרך לשם. כולם צחקו עליי, אז הורדתי אותו אחרי יום אחד".

יצאת מהבית עם המוהוק?

"כן. אז הייתי כבר בנמיביה בצילומי 'מקס הזועם', כך שלא עמדתי להיתקל במישהו שאני מכיר. חוץ מזה, הדמות שלי אמורה להיות קצת חולה ומורעבת והבמאי ג'ורג' מילר רצה שאהיה רזה, אז אכלתי מעט וקפצתי הרבה בחבל".

צילמתם את "מקס הזועם" במדבר. זה היה קשוח ויפהפה כמו שזה נראה על המסך?

"רוב הזמן הרגשתי כאילו אנחנו על הירח. זה מקום מבודד מאוד ואפשר לראות את האופק ואת אדי החום 360 מעלות סביבך. הגענו לשם עם צוות של 700 איש, ובמשך יום שלם נהגנו על צי של כלי רכב משוגעים ופוצצנו דברים. זה אחד המראות המשונים והמקוריים שראיתי".

אתה עומד להתחיל צילומים של "אקס מן: אפוקליפסה" במונטריאול (צפוי לצאת ב־2016). היית אומר שאתה מעריץ של מדע בדיוני?

"כן, ואני באמת מופיע בהרבה סרטים כאלה. אני מרגיש כמו ילד שמשחק בנדמה לי, רק עם כמה מהאנשים הכי מוכשרים בעולם. לרוב הדמויות בסרטים האלה מעוגנות במציאות כלשהי. הכוח של אימורטן ג'ו, הנבל ב'מקס הזועם', מגיע מאיתני הטבע. רואים דברים דומים במציאות כל הזמן. ראית את הדוקומנטרי על מחפשי הנפט בפארק לאומי בקונגו? זה אותו דבר: מגלים נפט או מתכות יקרות ופתאום חברות ענק חסרות פנים הורסות מקומות יפהפיים. 'מקס הזועם' מתכתב בדיוק עם הדברים האלה".

איך היה לעבוד עם טום הארדי? הוא אינטנסיבי כמו שהוא נראה?

"לגמרי. אני מעריץ גדול שלו זה זמן מה. כשאתה זוכה לעבוד עם שחקנים שאתה מעריך, הדבר הראשון שאתה רוצה לעשות הוא להבין איך הם עושים את מה שהם עושים. הארדי דינמי על הסט בדיוק כמו שהוא עובר על המסך. אתה מעולם לא יכול להיות לגמרי בטוח מה הצעד הבא שלו. זה שומר אותך דרוך ואת הסצנות רעננות. כיף לעבוד איתו".

שמעתי שאתה ממשיך מכאן לווגאס לצפות בקרב של מייוות'ר־פאקיאו. אתה חובב אִגרוף?

"כן, אני חובב אגרוף כספורט. כשאני בבית, באנגליה, אני הולך למועדון אגרוף. זה ספורט קשה, הוא דורש מיומנות לא פחות משחמט".

מה אתה עושה שם?

"מתאמן בשקי אגרוף, קפיצה בחבל, קצת אגרוף בזירה עם אחרים, אבל בלי מכות בראש. במשך תקופה מסוימת קראו לי שם 'הולט מכת ראש'. זה לא כינוי נהדר, אבל מה לעשות, לפעמים קורה שמחטיאים. גם אני מקבל הרבה מכות. בפנים".

לונדון היא עדיין הבית עבורך?

"כן, אני גר בצפון־מערב לונדון. אני מרבה בנסיעות, אבל בארבעה־חמישה חודשים האחרונים לקחתי קצת חופש כדי לבלות זמן בבית, סתם להירגע. לא הייתי שם תקופה ארוכה והתגעגעתי לזה".

קורות החיים שלך כבר תפורים בגזרת המדע הבדיוני. יש עוד סוג של סרטים שהיית רוצה לעשות? אולי מחזמר?

"עם כישורי השירה והריקוד שלי? לא הייתי רוצה לענות אנשים. אני תמיד מחפש תפקידים שונים, ובגלל זה נמשכתי כל כך ל'מקס הזועם'. הרבה מהדמויות שלי היו הרבה יותר מאופקות, מודעות לעצמן, שומרות דברים מתחת לפני השטח. הדמות הזאת הרבה יותר מוחצנת".

ניק הולט
ניק הולט

תנסה להיכנס לרשימת המועמדים להחליף את דניאל קרייג כשהוא יסיים עם סדרת ג'יימס בונד?

"אני חושב שאני צעיר מדי. יש לו את הסרט הבא ואז עוד אחד, לא? זה בעוד חמש שנים לפחות. עד אז אהיה רק בן 30, ונראה לי שאני צריך שיעברו עוד כמה שנים כדי לגלם את בונד. אבל אולי בהמשך הדרך. מי יודע?! בהחלט גדלתי על ג'יימס בונד".

שיחקת בסרט הראשון שלך בגיל 5. אתה בכלל זוכר את זה?

"אני זוכר את האודישן ממש בבירור. ביקשו ממני לשבת ליד שולחן ולהעמיד פנים שאני אוכל עוגה וחשבתי: 'כן, אני יכול לעשות את זה!'. כנראה הייתי מצוין באכילת עוגות דמיוניות, כי קיבלתי את התפקיד. בסרט עצמו זכיתי לאכול מלא מתוקים וגם לגלם את הנכד של ג'ולי וולטרס. זה היה שיא הקריירה שלי בעצם. מאז אני רק מחפש עוד תפקיד כזה".

מקס הזועם: כביש הזעם עכשיו בקולנוע