ריקאפ "האח הגדול": פילוג בבית, אהבה באוויר וסינדרלה בגמר

סופסוף אהבה. שחף וטליה, "האח הגדול" (צילום מסך: רשת 13)
סופסוף אהבה. שחף וטליה, "האח הגדול" (צילום מסך: רשת 13)

17 יום לסיום העונה והכל מתחמם: שחף וטליה מתרחשים סופסוף, המלחמה בבית מגיעה לשיאה במשימת דו קרב, ויש לנו מנצחת ראשונה ומפתיעה בדרך אל הגמר. מעכשיו באמת כל הדחה תהיה משמעותית // ריקאפ האח החורג פוצח בשיר

1 בספטמבר 2022

"חיבוק של בין ערביים", תרגמה שפרירה זכאי את מילותיו של טים רייס, "כישוף בכל מקום, באווירה רומנטית שכזאת, אסון יקרה היום". אלה מילותיו של השיר "אהבה יש באוויר", מתוך הסרט "מלך האריות", שהופיעו בטיימינג מושלם: באמצע דיאלוג בין שחף לטליה. כן, גבירותיי ורבותיי, הקו העלילתי הרומנטי האחרון בעונה הזאת של "האח הגדול" סוף סוף קורם עור וגידים לנגד עינינו, בבירתנו הנצחית. אחרי עונה שבה ראינו שלל מערכות יחסים שונות – מדיאן ונתנאל, דרך בר ואליאב, שרין ומשה – בסופו של דבר, הזוג שנזכור מהעונה הזאת הוא זה שעבר את הדרך הכי מפותלת עד הנה. שחף וטליה, יושבים על עץ. או לפחות על נסט.

בין אם אתם מאמינים בתיאוריות קונספירציה, ובין אם אתם סתם חושבים שזה היה צירוף מקרים, בסופו של דבר אפילו למישהי שאוהבת לתעתע כמו טליה – פשוט נגמרו התירוצים. ההתקרבות בין השניים ברורה לכל, וגם משמחת (לפחות אותי). יש משהו מאוד שנון בדיאלוגים ביניהם, הקריצה קיימת וכיף לאהוב את שניהם ברגע הזה. מה נאמר? אהבה יש באוויר.

זה רק ספורט. בר וטליה – העימות. "האח הגדול" (צילום מסך: רשת 13)
זה רק ספורט. בר וטליה – העימות. "האח הגדול" (צילום מסך: רשת 13)

אבל עם כל הכבוד לאהבה, הפרק הזה עמד בסימן פילוג – הפעם כזה של ממש. משימת השבוע היתה "משימת הדו קרב" – שבה עשרת הדיירים חולקו לשתי קבוצות, כמעט על פי השיוך הקלאסי של המחנות שהתפתחו בבית. מצד אחד עמדו דניאל, דרור, טליה, נתנאל ושחף; בצד השני אילנה, משה, בר, קאזם וריוואה. שאריות הקבינט מול הפרלמנט בשיא עוזו וכוחו. במסגרת המשימה, מכל קבוצה יצא נציג שהיה אמור לקיים איזושהי התמודדות מול נציג הקבוצה שמנגד. וזה הוביל לכמה רגעים מאוד מעניינים.

כך, למשל, אילנה ודניאל הגיעו פעם ראשונה לראיון "ראש בראש" (במסגרת התכנית "מדברים בנסט", שבתכלס היוזם שלה היה קאזם בכלל), שנכתב והונדס על ידי מיטב המוחות משני הצדדים של המתרס. מערכת היחסים שנשברה ביניהם מן הסתם עמדה באוויר, ולעתים גם חתכה את האוויר: למשל, ברגע שבו אילנה שאלה את דניאל מדוע הוא טען שהיא "שקטה מדי בשבילו", מה שבהחלט העיר שדים ישנים. בסופו של דבר, אילנה ניצחה במשימה (וכמו שתכף נגלה, גם הרוויחה נקודות אצל לא מעט דיירים).

אילנה ודניאל ראש בראש, "האח הגדול" (צילום מסך: רשת 13)
אילנה ודניאל ראש בראש, "האח הגדול" (צילום מסך: רשת 13)

כל זה היה רק קדימון לקלאש האמיתי של הפרק: עימות טלוויזיוני, ממש כמו בימים הטובים של מערכות הבחירות בישראל, בין בר לטליה – בשידור ישיר. זה קרה כאשר מול השתיים הוצבו מצלמות טלוויזיה ושתיהן התראיינו ל"דו"ח היומי", תכנית הבוקר של קובי ומחט וטילטיל. כאשר נשאלה מי הדיירת שמוציאה אותה מדעתה, בר ענתה בפשטות שמדובר בטליה – מהסיבות שהיא ציינה בעבר, התייפייפות, חוסר אמת וכו'. טליה השיבה לה בשלה, ואיכשהו זה דווקא נגמר בחיבוק בסוף – אולי כי שני הצדדים הכירו בכך שהיה מדובר, בעיקר, בתחרות ספורטיבית ותו לא.

אבל הכותרת המרכזית, והמנצחת המרכזית של הפרק – היא ללא ספק אילנה טרננקו, שמבטיחה את מקומה בגמר, במסגרת החלק האחרון של הפרק – זה שבו הדיירים נדרשו להעניק לדייר אחד את הכרטיס לגמר האח הגדול ב-17.9. אין ספק שמדובר בסינדרלה של העונה – מי שנכנסה לבית בתור סוג של הזייה, עם אחות תאומה, משהו שנראה מאוד טראשי, אבל בסופו של דבר תהיה אחת מששת המועמדים שיוכלו לסיים את העונה הזאת כמנצחים. איך זה עבד?

בעונה עם כל כך הרבה רוע, קצת טוב לב יכול להגיע רחוק. "האח הגדול" (צילום מסך: רשת 13)
בעונה עם כל כך הרבה רוע, קצת טוב לב יכול להגיע רחוק. "האח הגדול" (צילום מסך: רשת 13)

אירוני להגיד, אבל דווקא בעונה שבה כל כך הרבה רוע היה באוויר, עם המון מריבות ואווירה קשוחה, אילנה ידעה להביא אווירה מעט אחרת – וזה היה מרענן. 4 מתוך 9 הדיירים האחרים בחרו בה, מה שמעיד שהיא כמעט קונצנזוס. אפילו דניאל, שמערכת היחסים ביניהם ידעה מורדות ומורדות, אזר אומץ ובחר בה. אגב, במקום השני סיים קאזם עם שניים שבחרו בו (אחת מהן, כמובן, היתה ריוואה), מה שמעיד שגם לו יש כוח לא מבוטל בתוך הבית.

עם כל הכבוד להערכת הדיירים, בתקופה הזו – הגורל נמצא בידיים של הצופים. 17 יום נותרו לעונה הזו של האח, ובפרק שישודר הערב – עוד דייר אחד יירד מהרשימה, כשכל הבית עומד להדחה. נראה שהפעם כל הדחה באמת תהיה משמעותית (ולא כמליצה) לשאלה הגדולה: מי יסיים את האח הגדול 2022 כמנצח?