בלי עתיד בלי תקווה: יכול להיות שזו סוף עונת הזוגות של האח הגדול?

איפה את איפה את איפה את? נתנאל. "האח הגדול", צילום מסך: רשת 13
איפה את איפה את איפה את? נתנאל. "האח הגדול", צילום מסך: רשת 13

אחרי הדחתה של דיאן שהשאירה את נתנאל לבדו מול הבית והמשבר בזוגיות הכל כך מהונדסת של שירין ומשה, צריך לתהות אם הזוגות של הבית ישרדו עד סוף העונה. וזה עוד מבלי להזכיר את קאזם שפועל רק עבור קאזם. האח החורג בטיפול זוגי

4 באוגוסט 2022

בית "האח הגדול" עדיין מנסה להתאושש מהאירוע המטאפיזי שעבר עליו בדמות ההדחה של דיאן בתחילת השבוע. אין ספק שהעונה כולה חטפה מכה בעקבות ההליכה של הדיירת הססגונית, זו שאי אפשר היה להישאר אדיש אליה – לטוב, ובעיקר לרע. וכמובן שבהעדרה, עיקר הפוקוס עובר אל בן הזוג שלה, נתנאל.

הייתם צריכים ללכת לחתונמי. שירין ומשה. "האח הגדול", צילום מסך: רשת 13
הייתם צריכים ללכת לחתונמי. שירין ומשה. "האח הגדול", צילום מסך: רשת 13

באחת הסצנות היותר קשות לצפייה שהיו העונה, באמת ניכר על נתנאל שהוא חטף את הבומבה הרצינית לפנים עם ההדחה הזו. בתוך פורמט שכמעט מכתיב ציניות, זה היה לא ציני בעליל – היתה שם אהבה אמיתית שנגדעה במהרות (ובדיעבד, גם אפשר להבין באיזו דרך אכזרית זה נגדע – באותו סיבוב מהיר, שבסיומו דיאן נעלמת ומוחלפת ודווקא בדרור). שלב ההלם הראשוני עדיין ניכר עליו, וכנראה שהוא גם לא יזוז עוד זמן מה. עוד נצטרך לראות מה יישאר מנתנאל אחרי שלב ההרס, אם הוא בכלל יישאר בבית.

אך יש עוד זוג שמתחיל לזהות סימני משבר ראשונים – משה ושרין. כן, לא תאמינו! זוג שמהונדס על ידי ההפקה – אבל לא מצליח לעמוד במבחן המציאות! שרין לא מצליחה להתמודד עם האהבה העצומה שמרעיף עליה משה ומבקשת צעד אחורה, מה שמשה לא מוכן לקבל. האם באמת הזוגיות הזו, שנחגגה באופן ראוותני במיוחד (דייט בחסות האח, כניסה דרמטית לבית, ורד של רושם ראשוני א-לה "הרווק" וכל העאלק רומנטיקה), תתפרק מהר כל כך? ומה משה בכלל יעשה בבית בלי הצידוק העלילתי של החיבור עם שרין? שאלות טובות, שאולי לאח הגדול יהיו תשובות אליהן מתישהו.

אם אין אני לי, מי לי? קאזם. "האח הגדול", צילום מסך: רשת 13
אם אין אני לי, מי לי? קאזם. "האח הגדול", צילום מסך: רשת 13

חוץ מזה, הבית כולו עמד בסימן "משימת ההקפאה", שמשמעותה פשוטה למדי – כל הבית צריך "לקפוא" במקום, לא משנה מה קורה מולו. זה הוביל לכמה סצנות מאוד משעשעות, אבל גם למבחן אמיתי של כל דייר בבית: מה עדיף, הטובה האישית או טובת הבית כולו? (מאחר ותזוזה במהלך המשימה פירושה פסילות שפירושן, אולי, הישענות על תקציב בסיסי בלבד ומלחמות אוכל כמו שהבית ידע היטב).

לכל אחד היתה את הבחירה שלו: תחילה היה קאזם, ששוב הוכיח שמדובר במוקד רעל לא קטן בבית, ובאקט חסר אחריות ובלתי מתחשב בעליל בחר לשבור את המשימה בשביל לעבור טיפול פנים מפנק; יש כאן גם כפיות טובה מצידו – הרי הוא הרוויח לא פעם מהתחשבות של יתר הדיירים, כולל דיאן ונתנאל שלא היו איתו ביחסים טובים אבל בחרו לתת דווקא לו את ההזדמנות לקבל מכתב. ודווקא הוא בחר באקט אנוכי לחלוטין.

בסבתא'שך? דניאל. "האח הגדול", צילום מסך: רשת 13
בסבתא'שך? דניאל. "האח הגדול", צילום מסך: רשת 13

מנגד, דניאל (מי שסומן על ידי ריקאפ זה כפייבוריט לזכייה) לקח בחירה קשה בהרבה – ודווקא כאשר הועמד בפני ברירה אכזרית, האם לשבור את המשימה או לפגוש את סבתא שלו (!), בחר לעמוד איתן ולהישאר נאמן ליתר החברים. עד כמה זה ישפיע על ההמשך? האמת היא שלאנשים בדרך כלל יש זיכרון קצר, אבל חשוב לזכור – דיאן שילמה את המחיר, בסופו של דבר, כי היא עוררה כמויות של אנטגוניזם שזלגו מהבית אל קהל הצופים. ייתכן מאוד שאותו תהליך יעבור על קאזם.

והפרק, שהיה מאוד מעניין וגם מרגש לפרקים, נגמר עם עוד מגמה של העונה הזו: קידום זמרי פופ. אחרי שאנה זק פרצה לבית במשימת ה"קריוקי" החמודה עם מרינה, ונועה קירל קידמה את המופע שלה בפארק הירקון (בינתיים, זה לא ממש הולך לה) באמצעות העאלק-גניבה של הלהיט "Bitch Wanna Ride", הפעם הגיע תורו של מרגי – שגם הוא לקח חלק במשימת "ההקפאה", כשהופיע עם "אנג'ל" מול הדיירים וניסה לשבור אותם, ללא הצלחה.

חתיך, אבל גם הוא לא יסיח. "האח הגדול", צילום מסך: רשת 13
חתיך, אבל גם הוא לא יסיח. "האח הגדול", צילום מסך: רשת 13

לא אני זה שאתנגד לקידום מוזיקה ישראלית, כמובן, אבל זה מעלה את השאלה – איזה עוד זמרים אפשר יהיה לקדם באמצעות האח הגדול? האם יהודה פוליקר ייכנס לבין כדי לבחון את הרגשות של קאזם? האם חנן בן ארי יופיע בבית כדי להוציא את דוד סוף סוף מהמטבח? האם הדג נחש יופיעו במשימת התקציב כדי להוכיח לדיירים שהם "לא פראיירים"? האם רשמית גם האח הגדול הפך לכוכב הבא?