סורי קאזם, המיליון יחכה למישהו אחר. אבל אתה לא צריך לדאוג

עוד תהיה לך נחיתה רכה ברשימת הליכוד. קאזם. "האח הגדול". צילום מסך: רשת 13
עוד תהיה לך נחיתה רכה ברשימת הליכוד. קאזם. "האח הגדול". צילום מסך: רשת 13

שבועיים לפני הגמר, ההדחה של קאזם תפסה אותנו בהפתעה, אבל אתם יודעים איך אומרים - אם אתה לא סובל חום, צא מהמטבח ועלה במדרגות. אז למי באמת מגיע לנצח בעונה הרועשת הזו של "האח הגדול"? יש לנו את המועמד המושלם, ואת המסלול לגמר

4 בספטמבר 2022

פחות משבועיים נותרו. העונה של "האח הגדול", שבאיזשהו שלב נראתה ככזו שלא עומדת להיגמר, מגיעה אט אט אל שלבי הסיום שלה – ואתמול נרשמה גם הדחה דרמטית נוספת. קאזם חלילייה, מי שנחשב לאחד הפייבוריטים הגדולים, נפרד מהבית בתום 89 ימים וסיים במקום תשיעי בלבד. שמונה דיירים נותרו במירוץ למיליון, ועוד שניים יודחו עד אירוע הגמר שיתרחש… בתאריך הזה שמשום מה לא ציינו בתכנית אף פעם? כן, מסתבר.

מופתע לפחות כמונו. קאזם. "האח הגדול". צילום מסך: רשת 13
מופתע לפחות כמונו. קאזם. "האח הגדול". צילום מסך: רשת 13

ההדחה של קאזם היא ללא ספק אירוע בלתי צפוי. נדמה לי שגם האנשים שהכי לא אוהבים אותו לא ראו אותו יוצא מהבית לפני הגמר. מה השתנה? כנראה הפרקים האחרונים, שהצליחו להוציא רע עוד יותר אפילו דמות מפוצצת באנטגוניזם כמוהו. בסופו של דבר, הלהבות הגבוהות שקאזם הציב באוויר – ושעפו כמעט לעבר כל היושבים בבית – הן אלה ששרפו אותו בדרך החוצה מוקדם מדי, לפחות מבחינתו.

וכך אפשר לציין, ללא ספק, ניצחון ברור ומובהק ל"פרלמנט" – על פני הקבינט, שממנו נותרה רק ריוואה (ועל משקל בדיחת הקרש הזו, עכשיו זו בקושי סיעת יחיד). קאזם היה מטרה מוצהרת עבור מנהיג "הפרלמנט", נתנאל, ובסופו של דבר – גם הוא התפנה מהדרך. ביום חמישי, אגב, משה קוגמן גם סיים את דרכו – אבל בסופו של דבר, נתנאל, דרור ודניאל בפנים – וגם שחף, שעמד לחלוטין במרכז הפרק (ועוד ניגע בו).

לא שידוך ולא נעליים. משה קוגמן, "האח הגדול". צילום מסך/ רשת 13
לא שידוך ולא נעליים. משה קוגמן, "האח הגדול". צילום מסך/ רשת 13

מה שההדחה הזו מלמדת, בפעם האלף, היא כמה עם כל הכבוד לנראטיב שמנסים לטוות בשלב "תעודות הזהות", לבית יש חוקים משלו. סיפור החיים של קאזם, שבהחלט שווה דוקו ב"נטפליקס", לא ממש שינה בתוך הבית – שם אתה צריך לדעת להתנהל עם בני אדם, לטוב וגם לרע. העלילה שאיתה אתה נכנס טובה בערך לרגע שאתה נכנס, ומכאן – אתה צריך לייצר לעצמך אישיות, מה שלדעתי לא היתה במקרה של קאזם. הוא היה מוקד רעל לא קטן, לא חשש לפגוע בדברים הכי אישיים במסגרת ויכוחים, וטוב שבסופו של דבר הקהל עשה סוג של צדק.

אבל לצד ההדחה של קאזם, מי שעמד במוקד הפרק לחלוטין היה שחף. לעניות דעתי, מדובר בדייר הכי טוב של העונה הזו – כזה שעם הרבה פחות רעש ממה שייצרו סביבם קאזם או נתנאל, הצליח להיות משפיע מאוד ומשמעותי מאוד בדרך ההתנהלות של הבית. מי שניסה להיות מנהיג, לנסות ולעשות סדר בתוך העולם הכאוטי, וגילה שהבית לא רק שלא רוצה להיות מונהג – אלא אפילו יורה בליסטראות כלפי מי שמנסה לבנות איזשהו סדר יום. אי אפשר לקרוא לזה אחרת – בפרק האחרון, שחף פשוט עבר חרם ע"י חלק גדול מהבית.

כך יעשה למי שמנסה להביא קצת סדר. שחף. "האח הגדול". צילום מסך: רשת 13
כך יעשה למי שמנסה להביא קצת סדר. שחף. "האח הגדול". צילום מסך: רשת 13

והמקרה העצוב ביותר הוא עם טליה, שאם היה נדמה שמערכת היחסים ביניהם עוברת לקווים חיוביים – בפרק הזה היא שוב זזה לכיוון שלילי, כאשר לאחר עוד מריבת תקציב מיותרת, טליה לא היתה מרוצה מההתנהגות של שחף והחליטה לסגת ממנו – עד כדי רצון "לפרק את החבילה". הרומן בין שחף לטליה הוא, פחות או יותר, קו העלילה האחרון של העונה הזו – ולדעתי, עוד לא נאמרה שם המילה האחרונה.

דניאל, דרור, שחף, נתנאל, ריוואה, בר, טליה ואילנה. ארבעה נשים וארבעה גברים נשארו ל-13 הימים הקרובים. טרננקו הבטיחה את מקומה בגמר, מה שאומר שמתוך שבעה יישארו חמישה בלבד. הבמה התפנתה משני פייבוריטים גדולים – מרינה, ועכשיו קאזם – ולדעתי, משאירה את כל הדרך לנתנאל רודניצקי. הוא מספיק חזק, מספיק כריזמטי ומספיק אהוד ע"י הקהל כדי לסיים כמנצח.

וקאזם? הנחמה של מי שאוהב אותו היא שלפחות לדעתי, עוד נשמע ממנו בעתיד. לצד האופי שעורר המון אנטגוניזם (גם אצלי, אני מודה), יש בו איכויות טלוויזיוניות וסיפור חיים שקשה לנצח. האם זה ייגמר בתכנית בוקר ב"רשת" – או אולי אפילו במקום משוריין באחת מרשימות הימין? את זה נחכה ונראה. בינתיים, מיליון השקלים יחכו למישהו אחר.