הגמר מתקרב. טליה שוב משתמשת וזורקת. נתנאל בדרך למיליון

כמה רוע אפשר לבלוע. טליה, "האח הגדול" (צילום מסך: רשת 13)
כמה רוע אפשר לבלוע. טליה, "האח הגדול" (צילום מסך: רשת 13)

תשעה ימים לפני הגמר, "האח הגדול" מחליט לצאת לפרסומת באורך שעתיים למכונית חשמלית, ומפנה לנו זמן להתרכז בנתנאל כדי להבין למה ואיך הוא הולך לנצח בעונה. במקביל הבנו כמה דברים על הזוגיות של טליה ושחף ששוב הגיעה לפיצוץ גדול ורועש // ריקאפ "האח החורג" ממליץ להישאר ערים

8 בספטמבר 2022

אז זהו זה. מספר הימים יורד לראשונה לחד ספרתי – תשעה ימים נותרו החל מהיום (חמישי) ועד שיוכתר המנצח של "האח הגדול" מודל 2022. בפרק שישודר הערב יודח דייר נוסף, בשבת יודח עוד אחד – ואז תיווצר לנו השישייה המכריעה (אילנה כבר בפנים) שממנה ייצא האיש שיזכה במיליון השקלים. בינתיים, הם החליטו להגיש לנו פרק שלא תרם שום דבר להמשך העלילה.

אם המשימות הקודמות, הגם שהיו היתוליות או מצחיקות או מרגשות, עזרו לנו להבין משהו חדש על הדיירים – במשימה הנוכחית נראה ששום דבר מזה לא יהיה. למשך פרק שלם האח הגדול יצא מהסיפור של הבית ועבר לריאליטי חדש: "המירוץ למכונית", אם תרצו. בבת אחת נשאבו כל דיירי הבית לדו-קרבים מוזרים שבסופם פרס: מכונית חשמלית חדשה, פרס שכולו צל חיוור של התקופה שבה דודו טופז חילק מכוניות כאילו מדובר מינימום בלוי יצחק החדש.

וואו מכונית תראו ת'מכונית אחי איזה מכונית וואו המכונית. "האח הגדול" (צילום מסך: רשת 13)
וואו מכונית תראו ת'מכונית אחי איזה מכונית וואו המכונית. "האח הגדול" (צילום מסך: רשת 13)

למה זה חשוב? איך זה תורם? מה זה אומר לגבי הסיכוי שלהם להיות מודחים או להגיע לגמר? איך זה מעיד על הפופולריות שלהם בקרב הקהל? על זה לאח הגדול אין תשובה. מה שכן, הוא הצליח לגרום לנו לראות את הדיירים הולכים על קורות או נשענים על מכונית (נורא חשוב שתהיה מכונית בפריים!) כשהם עומדים על רגל אחת. קשה שלא להתעלם מהתחושה שבמקום לספק פרק מעניין או יצרני, האח הגדול היה מוכן למכור אותנו ואת הקשב שלנו לטובת החסות השמנה מאותה חברת מכוניות שסיפקה להם את הפרס היקר. "פרסומת זהב" שאורכה שעתיים, ואפילו אי אפשר להעביר קדימה.

בכל אופן, בסופם של כל הקפיצות דרך חישוקים הללו – נתנאל רודניצקי זכה במכונית האדומה. והפרק הזה בכלל עשה לו שירות טוב מאוד. חוץ מהעובדה שהוא הרגיל אותנו לפריים שבו נתנאל זוכה (רמז?), היה לו גם רגע נוסף: השיחה המקרית עם ריוואה, שבמסגרתה הוא מספר בפירוט את סיפור חייו הלא פשוט, את האימוץ ואת הקשר עם ההורים הביולוגיים. קטע מאוד מרגש, בלי ציניות, אבל אם בכל זאת נחזיר טיפה את המשקפיים הציניים – ברור לחלוטין שיש כאן ניסיון לסמן זוכה. או לפחות זוכה פוטנציאלי.

מישהו מסמן לנו זוכה. נתנאל, "האח הגדול" (צילום מסך: רשת 13)
מישהו מסמן לנו זוכה. נתנאל, "האח הגדול" (צילום מסך: רשת 13)

נתנאל עשוי מחומרים של זוכה בתכנית ריאליטי: הוא דמות כריזמטית, יש לו איכות כוכב מסוימת, לא חסר לו יופי חיצוני, יש לו את הסיפור האישי – ומעל הכל, הוא עבר תהליך. היתה לו מערכת יחסים (תנאי חשוב להיות דייר משמעותי בעונה הזאת), היתה לו התרסקות מפוארת, הייתה לו כמעט-הדחה ("פרשת הייל היטלר"), ועכשיו כולנו מוכנים לשלב הנסיקה. סיפור "עלייתו ונפילתו ושוב עלייתו" קלאסי. עכשיו נשאר רק לגלות האם הקהל יילך אחרי הנראטיב הארוז בקפידה שהפקת "האח" משווקת לו.

לצד כל אלה, היה גם קו העלילה היחיד שנשאר לעונה הזאת: שחף וטליה בתפקיד זוהר להט ונינט לוי (כן, זה היה רפרנס ל"שיר שלנו", תתמודדו) – אלה שמתחברים כדי להתנתק ומתנתקים כדי להתחבר שוב, וכן הלאה. הפעם אנחנו מגיעים לשלב הניתוק (ולא רק אחד מהשני) – שלדעתי קצת מעיד על המקום של טליה במערכת היחסים הזו. 

אוף למה אתה לא מושלם נו. "האח הגדול" (צילום מסך: רשת 13)
אוף למה אתה לא מושלם נו. "האח הגדול" (צילום מסך: רשת 13)

הסיפור בקצרה: במהלך אותה משימת רכב, באופן מקרי לחלוטין (כי הכל מקרי לחלוטין) הוצב שחף מול טליה באחד הדו קרבים על הזכות לזכות במכונית. טליה שמכילה בתוכה פחד גבהים מסוים מאוד נבהלה, וציפתה משחף שיהיה שם בשבילה. שחף, שהיה קצת עסוק בדבר משלו כמו לנסות ולנצח, פחות היה קשוב במקרה הספציפי הזה – מה שהוביל, באופן מפתיע וצפוי כאחד, לפיצוץ גדול ורועש.

טליה, לדעתי הענייה, מבצעת כאן השלכה קלאסית: היא טוענת בשלב מסוים ששחף עושה את כל מערכת היחסים הזו כדי לנסות ולזכות ב"ספוט", כלומר בתשומת לב ציבורית; זאת לאחר שהיא עצמה החלה את העונה הזאת כאקסית של אליאב, אחר כך רכבה על אופק ובסוף נתלתה בקו העלילה של שחף כדי להחזיק מעמד כמה שיותר בעין הציבורית, רק כדי לא להיעלם אל תהום הנשייה (כי כזכור – החוק מספר אחת של העונה הזו: אם אדישים כלפיך, אתה מודח).

נחשו את מי החלטנו להעלות באוב. "האח הגדול" (צילום מסך: רשת 13)
נחשו את מי החלטנו להעלות באוב. "האח הגדול" (צילום מסך: רשת 13)

בעיקר יש כאן רצון, לפחות על פני השטח, למשהו מושלם או למישהו מושלם. למישהו שיהיה תמיד רגיש ועסוק בך, גם במחיר הרצונות והמאוויים האישיים שלו. זה רף ציפיות שאף בן אנוש לא יכול לעמוד בו. שני אנשים שאוהבים אחד את השני צריכים להכיר בכך שבצד השני נמצא בן אדם, עם מורכבויות (ולשחף בהחלט יש כאלה) שלא יכול להיות ב-100 אחוז מהזמן סופרמן. שחף היה מספיק חיובי ומכבד כדי לקבל קצת קרדיט מהפרטנרית שלו. ואם שום קרדיט לא ניתן לו, וכל טעות הכי קטנה הופכת לסיבה לפיצוץ – זה מעלה שאלות לגבי הכוונות של טליה בכל הקשור לדבר הזה. האם היא שוב משתמשת וזורקת?

בכל מקרה, השעון מתקתק ואנחנו מגיעים – במונחי הספורט – למאני טיים של העונה. לרגע שבו כל דבר משנה, וכל התפתחות עשויה לשנות את גורל העונה. ואם מישהו עוד רצה אינדיקציה לזכייה אפשרית של נתנאל – הרי שההעלאה באוב של דיאן (מה שאמור לקרות הערב) אמורה להיות סוג של חותמת סופית. היו רגעים לדניאל, למרינה, לקאזם, אפילו לבר בשלב מסוים – אבל כנראה שהזכייה הזו היא של נתנאל, בקילומטר האחרון של המרתון. זה, לפחות, ההימור שלי. מצד שני, אני לא כל כך חזק בהימורים, אז שווה להישאר ערים בכל זאת.