רגע לפני הגמר: הפקת "האח הגדול" מסמנת לנו את המנצח

"האח הגדול" (צילום מסך: רשת 13)
"האח הגדול" (צילום מסך: רשת 13)

בעקבות אירועי הסופ"ש בבית "האח הגדול" נשארנו עם שישיית גמר משונה למדי שאף אחד לא הימר עליה. בדיוק ברגע הזה נזכרו להחזיר לנו לתודעה את זוג החתונמי של העונה, נתנאל ודיאן, מה שכמובן משרת היטב את האינטרס של הפייבוריט ההפקתי. השאלה היא למי מהדיירים יש את המכונה הכי חזקה בחוץ

11 בספטמבר 2022

ואז, על משקל הפרק האגדי ההוא של "סיינפלד", נותרו שישה. כתוב על הקיר. אחרי שירדה במדרגות המודחת (כבר אפשר להגיד מודחת או שגם זה ספוילר? טוב, בכל מקרה עוד מעט תדעו) האחרונה, שלושה גברים ושלוש נשים יעמדו, בסופו של דבר, על הפודיום: טליה, בר, שחף, נתנאל, אילנה ודרור. האמת היא שכשאתה מביט על השישייה הזאת, אתה מבין כמה עומק יש על הספסל של העונה הזו. כי בדיוק באותה מידה, אפשר היה לדמיין שישיית גמר שונה לחלוטין: קחו למשל, כזו שתכלול את דניאל, מרינה, דיאן, דינה, קאזם ואופק? כל אלה דיירים שהם כבר היסטוריה, אבל בהחלט היו יכולים להיות בגמר ואפילו לזכות.

בעיקר, יש לציין, זו שישייה מוזרה מאוד. שישייה שהיה קשה לדמיין מוקדם יותר העונה. שני שמות לפחות מהרשימה הזו הגיעו לגמר "אנדרקאבר" לגמרי: אילנה – למרות ששם צריך להודות שהיה בזה גם אלמנט המזל; היא הרי הוגרלה לגמר הזה, ולא ממש נבחרה אליו. ספק אם היא היתה שורדת הדחה. ודרור, שמסתמן כמו סיפור סינדרלה די משוגע. דייר בלי סיפור, בלי נראטיב, שרק בזכות אהבת הקהל מגיע מרחק פסיעה ממיליון השקלים.

זה יכול היה להיראות לגמרי אחרת. שישיית הגמר של "האח הגדול" (צילום מסך: רשת 13)
זה יכול היה להיראות לגמרי אחרת. שישיית הגמר של "האח הגדול" (צילום מסך: רשת 13)

הסיפור של פרק "האח הגדול" האחרון התחיל בדרמה מחוץ למגרש – לפחות על פי הדיווח של ערן סוויסה, מערכת ה"פוסט" של התכנית קרסה רגע לפני השידור, מה שאילץ אותם לשנות את התכניות ולהוסיף נדבך נוסף (קצת מאולץ בפרק) – כזה שבו הדיירים נדרשים לפנות לציבור, ולהגיד למה הם צריכים להישאר בבית. האם זה עבר חלק לגמרי? אני לא בטוח, אבל בהחלט אפשר להודות לאל הטוב שזה לא קרה להם בגמר.

מכל מקום, שני דיירים הודחו השבוע – אחד מפתיע יותר, ואחת פחות. הבומבה האמיתית (גם כלפי הדיירים עצמם) הגיעה ביום חמישי, עם ההדחה של דניאל מלכה. כמעט כל בר דעת שהימר על העונה הזאת, ראה את דניאל בתור המנצח בשלב כזה או אחר. גם עבדכם הנאמן. הוא נראה כמו הטייפקאסט הברור של זוכה ב"אח הגדול", אבל כנראה שלבית חוקים משלו. כמו דיאן, כמו מרינה, גם דניאל הוא דייר סופר חזק – שנכנע בסופו של דבר לחוכמת ההמונים, ואולי גם לשיטת הבחירה שצריכה להשתנות.

איפה הקבינט כשצריך אותו. "האח הגדול" (צילום מסך: רשת 13)
איפה הקבינט כשצריך אותו. "האח הגדול" (צילום מסך: רשת 13)

דווקא ריוואה רסלאן, שהיתה האחרונה לצאת מהבית עד הגמר, הפתיעה פחות בעזיבתה. כל עוד קבוצת הכוח שלה, "הקבינט", היתה שם – היא סיפקה לה את בלוני החמצן כדי להמשיך (אפילו ברמה הנפשית). מהרגע שקאזם עזב את הבית (אחרי שרין ודינה), ריוואה נותרה ללא רוח במפרשים. בניגוד להדחה של דניאל, שהתקבלה בהלם מוחלט, במקרה של ריוואה היו חיבוקי ניחומים, אבל לא היתה תדהמה. ייתכן שאפילו היא הריחה את זה בא.

כך שנראה שיותר מאשר הכותרת של הדחת ריוואה, הכותרת המרכזית מהפרק של שבת היא ההישרדות הדי מדהימה של דרור רוקנשטיין. אחרי שכל "דיירי אמצע הכהונה" עפו כמו זבובים (לעתים כמה מהם עפו באותו פרק ממש), דווקא דרור מפלס את דרכו לגמר – תמיד עומד להדחה, אבל תמיד גם שורד אותה. מה סוד הקסם? יש משהו חביב מאוד בדרור, בהומור המילואים שלו, בדמות המאוד מובחנת, בקאץ' פרייזים שהוא זורק לאוויר. 

רגע, איך התפלקת לגמר? דרור, "האח הגדול" (צילום מסך: רשת 13)
רגע, איך התפלקת לגמר? דרור, "האח הגדול" (צילום מסך: רשת 13)

אבל ייתכן שהסיפור של דרור נובע הרבה יותר ממה שמתרחש מחוץ לבית – והוא מה שנראה כמו קמפיין גיוס די אגרסיבי של מצביעים לטובתו. אגב, אין בזה פסול: כנראה שללא מעט דיירים היתה מכונה כלשהי שעזרה להם בחוץ (סביב טליה למשל יש דיבור על קמפיין תמיכה רציני), ואם לא משהו מאורגן, אז סתם שוחרי טובתו של הדייר כנראה עבדו למענו ברשתות. זה בסדר. מה שכן שווה לשים אליו לב, הוא שזה כמעט לא קשור להתנהגות בבית – טובה או רעה. הוא ייצר ברית מאוד חכמה עם שני דיירים חזקים, נתנאל ודניאל, והקולות הפנויים של מלכה בוודאי שירתו אותו (מי שאוהב את האחד – כנראה אוהב גם את השני). עכשיו, כשהקרב הוא לא על הדחה, אלא על זכייה, יהיה מעניין מאוד לראות איך יתפלגו הקולות של דניאל בחלוקה שבין שני חבריו הטובים, ברגע האמת של העונה.

סתם תמונה של בר כדי שנזכור שהיא עוד שם. "האח הגדול" (צילום מסך: רשת 13)
סתם תמונה של בר כדי שנזכור שהיא עוד שם. "האח הגדול" (צילום מסך: רשת 13)

אז מי יזכה בעונה הזאת? אי אפשר לדעת כמובן, בעיקר כי כל ההימורים שלי עד עכשיו התרסקו על הפרצוף. אבל לפחות לפי הרמיזות, בהפקה בהחלט מסמנים את נתנאל כזוכה. זה בלט במיוחד בפרק של אתמול, שבמרכזו (לצד ההדחה, כמובן) עמד המסר שהוא קיבל מדיאן. בדיוק ברגע הנכון, "האח הגדול" מציף לנו את הזוג המנצח של הבית, מחזיר אותנו למערכת היחסים הבולטת של העונה – איך שלא תהפכו את זה, ובכך בהחלט משרת את האינטרס של נתנאל, מגמה שהתחילה גם בפרקים קודמים. לדעתי נתנאל נמצא על מסלול בטוח להיות הזוכה, גם על דרך האלימינציה וגם בגלל הסיפור הטוב, אבל – כמו שאמר פעם יורם ארבל – העולם יכול להתהפך בשישה ימים. תשאלו את דניאל מלכה.