בית האח הגדול עומד להתפוצץ. בינתיים כל הדיירים חיים בסרט

הנה אימג' שיהיה קשה מאוד להוציא מהראש. שחף, נתנאל וצחי נוי, "האח הגדול" (צילום מסך: רשת 13)
הנה אימג' שיהיה קשה מאוד להוציא מהראש. שחף, נתנאל וצחי נוי, "האח הגדול" (צילום מסך: רשת 13)

ההדחה המשולשת שצפויה בשבת מבעירה את בית האח הגדול, וכדי להקליל קצת את המלחמות הגיעה "משימת הסרטים" שבה התבקשו הדיירים לשחק קטעים מסרטי בורקס, ובסיומה דווקא התברר שהתעוררו לנו אינטריגות מחודשות. קליל זה כבר לא יהיה // ריקאפ האח החורג אוכל סרטים

25 באוגוסט 2022

המילה "שחקן" היא מילה דו משמעית בשפה העברית. בעוד שבאנגלית יש שני פירושים למילה – האחת היא "Player" (כלומר, משתתף פעיל במשחק ספורטיבי או אחר), והשנייה היא "Actor" (שחקן במובן הדרמטי), כאן שני המושגים השונים, הכמעט הפוכים, דרים בכפיפה אחת. השנים הוסיפו לשתי המשמעויות האלה גם משמעויות נוספות – "שחקן" הפך להיות גם כינוי לאדם שיודע "לשחק אותה", כלומר מוצלח מאוד בתחומו; אבל "שחקן" הוא גם מי שמתחזה. מעמיד פנים.

זה הדיסוננס שעמד במרכז הפרק ששודר אתמול ב"אח הגדול": המשימה השבועית היתה "משימת הסרטים", שבה בית האח הוסב לבית קולנוע (כרגיל, הזדמנות נהדרת לתוכן ממומן – הפעם של "סינמה סיטי" ושל הסרט "אוהב אותך צ'ארלי" עם נועה קירל, שעלה לאקרנים לאחרונה) – והדיירים התבקשו לשחק על בסיס קטעים מסרטי בורקס קלאסיים. 

חגיגה בסנוקר? מה זה חגיגה בסנוקר? "האח הגדול" (צילום מסך: רשת 13)
חגיגה בסנוקר? מה זה חגיגה בסנוקר? "האח הגדול" (צילום מסך: רשת 13)

מה שמעלה את השאלה: למי בדיוק הרפרנס הזה כוון? נכון לעכשיו, הדייר הכי מבוגר בבית (דרור) הוא בן 45. הגיל הממוצע עומד על 29, משמע ששנת הלידה הממוצעת היא 1993. המשחקים במשימה היו על בסיס שלושה סרטים – "סנוקר" של בועז דוידזון יצא ב-1975 (28 שנה קודם), "צ'ארלי וחצי" ב-1974, "ספיחס" ב-1982. כלומר, הסרט העדכני ביותר יצא לאקרנים 11 שנה לפני שרוב הדיירים נולדו. מה שאירוני במיוחד הוא שדווקא דניאל, הדייר השלישי הכי צעיר בבית, זיהה את כל הרפרנסים אחד לאחד והקפיד לדקלם אותם תוך חיקויים משובחים למדי של זאב רווח. קאזם ומרינה, למשל, לא הבינו על מה מדברים איתם בכלל.

בכל מקרה, המשימה היוותה תירוץ טוב להקליל קצת את מלחמת המחנות שמתחוללת בבית, בעזרת "סצנת הביצים" שהשפיטה את קאזם ודניאל, נתנאל שקיבל בראש בסנוקר במלכודת הכי קלה בעולם (להעמיד אותו מול ילד, שהוא במקרה אלוף הארץ בתחום? בועז דוידזון המנוח היה, כנראה, כותב תסריט טוב יותר) – וכמובן, כניסה של סלבריטי לבית, כשהפעם זה היה צחי נוי הבלתי נגמר שהופיע יחד עם נתנאל ושחף, כולם בבגדי נשים, כשהם מבצעים את "מאמא יוקרו". אני ברגעים אלה במאמצים להוציא את האימג' מהראש.

חיים בסרט, אמרנו? אמרנו. קאזם, "האח הגדול" (צילום מסך: רשת 13)
חיים בסרט, אמרנו? אמרנו. קאזם, "האח הגדול" (צילום מסך: רשת 13)

לצד כל אלה, הגיע גם הטוויסט – בדמות טקס פרסי האוסקר שהתארגן בבית ("חיים בסרט" הם קראו לפרסים, על שם מטבע הלשון תוצרת קאזם). במסגרת הטקס, הדיירים הוצבו כאקדמיה מטעם עצמם ובחרו את מי שהיו "השחקנים" הטובים ביותר: מי היה לא אמין, מי היה הבולט בתחום הסאונד, מי היה השחקן הקומי – ומי הוא השחקן הטוב ביותר, כלומר הדייר שלדעת יתר הדיירים אמור לקחת את המיליון הביתה. הבחירות, כצפוי, היו מעניינות וגם עוררו אינטריגות מחודשות בין הדיירים.

דניאל עמד במוקד – מצד אחד, הוא נבחר יחד עם ריוואה בתור אחד הדיירים הלא אמינים, מה שהדגיש מאוד את המריבה הקולנית והקשוחה ביניהם. מצד שני, הוא בחר את אילנה בתור "שחקנית משנה" (כלומר, שחקנית שלא בולטת בבית) וגרם לה להיעלב, זכר למערכת היחסים האבודה ביניהם בתחילת העונה. ריוואה, כמובן, לא נמנעה מלשלוף את הקלף הזה בעוד ויכוח שלה עם הגולש.

אבל למה את צועקת. ריוואה, "האח הגדול" (צילום מסך: רשת 13)
אבל למה את צועקת. ריוואה, "האח הגדול" (צילום מסך: רשת 13)

דניאל הוא מקרה מעניין של דייר שסומן כמעט מההתחלה כפייבוריט, ולאט לאט יוצא מהקונכיה שלו בתור קונצנזוס והופך להיות מעורב, אולי גם מעורר מחלוקת. מצד שני, הוא גם זה שנבחר ע"י הדיירים בתור "השחקן הטוב ביותר" – כלומר בתור הפייבוריט לזכייה (שתי בחירות מעניינות היו שם – בר בחרה את נתנאל, דווקא לאחר הריב האגדי ביניהם; ונתנאל שלף דווקא את קאזם, שנוא נפשו, בתור הבחירה שלו).

חוץ מזה – אפרופו שאלת "השחקן", שוב שאלת האמינות עמדה על השולחן. בר וריוואה שוב שלפו את הקלף של "אני צועקת כי אני אמיתית". ריוואה קיבלה סוג של מראה לגבי האנטגוניזם שרוחשים לה בבית – ורק הגבירה באותו בעזרת נאום זכייה מתגונן ותוקפני כאחד. באופן כללי, הפרס הזכיר פחות את האוסקר היוקרתי – ויותר את ה"ראזי", פרס הסרטים הגרועים, זה שאף אחד לא באמת רוצה לקבל (חוץ משחקנים מזדקנים שבשבילם כל צ'אנס לעמוד על במה זו ברכה).

מניפולציה מכוערת של האח. נתנאל, "האח הגדול" (צילום מסך: רשת 13)
מניפולציה מכוערת של האח. נתנאל, "האח הגדול" (צילום מסך: רשת 13)

רגע שחייבים לדבר עליו קרה לקראת סוף הפרק – והוא הרגע שבו בתוך אולם הקולנוע המאולתר, הוקרן הפרומו לראיון של דיאן שוורץ, מה שכמובן העמיד במצב לא נעים במיוחד את נתנאל. כאן צריך להגיד שהאח הגדול ביצע סוג של מניפולציה – הוא שידר את הפרומו הקצר, אבל לא הראה את אחת הכותרות המרכזיות של הראיון – הרגע שבו דיאן מתוודה על אהבתה לנתנאל. זה היה סוג של משחק, בעיניי מאוד אכזרי, כלפי נתנאל – שלא קיבל את הפרט המאוד חשוב הזה. אפשר להמר שהוידאו הזה עוד יגיע אליו בדרך כזו או אחרת.

בשבת, צפויה רעידת אדמה בבית כך או כך – שלושה דיירים יסיימו את הדרך שלהם כשהשבוע החדש יתחיל, ובפרק שישודר הערב הדיירים צפויים לקבל את הבשורה לפיה כל הבית עומד להדחה. אחרי שדיירי אמצע העונה סוננו החוצה בעקביות, עכשיו מתחיל המשחק האמיתי: כל מי שייצא מהרשימה הזו, יהיה כבר משמעותי בעיצוב פני הבית. אז שלושה כאלה בפרק אחד? הולך להיות מעניין מאוד.