האח הגדול: נתנאל אולי כוחני, אבל אל תגזימו – ביריון הוא לא

אם תפסיק לריב יהיה יותר קל להגן עליך. נתנאל, "האח הגדול". צילום מסך/ רשת 13
אם תפסיק לריב יהיה יותר קל להגן עליך. נתנאל, "האח הגדול". צילום מסך/ רשת 13

הזוג החזק בבית עמד השבוע מול אתגרים וצלח אותם אחד אחד, אבל השיפוט כלפי השניים מתחיל להיות מוגזם. אוקי, בעצם בעיקר כלפי נתנאל. וגם פרק מוזיקלי במיוחד לא מצליח להציל את העונה הזו מריבים מתישים. האח החורג תוהה - למה הם לא מסוגלים פשוט להסתדר?

7 ביולי 2022

30 ימים של האח הגדול כבר מאחורינו, מי היה מאמין, ואיתם ניסיון נוסף מצד ההפקה לנסות ולהקליל את העסק כאשר הגלים עולים והמתח גובר בין הדיירים. הפעם בטון קצת מוזיקלי – אילנה ונתנאל הפכו לצמד הראפרים של הבית (כולל טייפ על הכתף וג'יפ מפואר, הידד לסטריאוטיפ של 2001), מרינה הפכה לזמרת קריוקי ואנה זק אוטוטו נכנסת לבית (למקרה שאיכשהו "מי זאת" העז לצאת לכם מהראש).

בדומה לפעמים הקודמות, עם משימת הפלאפון ומשימת האהובים-לא-אהובים, שוב האח הגדול מנסה לווסת את עוצמת הכעס בבית באופן אפילו מלאכותי מדי. נראה שבכל פעם שהבית מגיע לשיא של מריבה או פייט גדול במיוחד, האח – שהפעם מגלם את תפקיד האבא בין כל הילדודס (ודינה) – נותן להם משהו קטן לשחק איתם. הפעם זה היה משחק "אמת או חובה", כולל מבול של תמלוגים לשיר הנשכח של ריקי גל, שבטח יושבת בבית ומתפללת לתסריט קייט בוש 2. אני קצת בספק אם זה יקרה.

במציאות של בית האח הגדול 2022, כמו במזרח התיכון, המשחק רק הדליק עוד יותר את האש. כי מיד אחרי עוד עימות שכלל את נתנאל (שכמעט והידרדר לפסים אלימים ממש) עם דניאל מלכה, הוא בחר לחבר דווקא את זוגתו עם – ניחשתם נכון – דניאל מלכה. מה שהותיר את נתנאל די מתוסכל, ואיים לסדוק את "דיאנתנאל", הזוג החזק ביותר בבית האח הגדול. אבל בסוף, גם המהמורה הזאת לא הפריעה להם להתאחד – כולל באחת מסצנות האהבה היפות בבית.

מה שבטוח הוא שנתנאל היה, ללא צל של ספק, גיבור הפרק לטוב ולרע – בפעם הראשונה העונה, האח נאלץ להתערב ואפילו שיגר אולטימטום כלפי רודניצקי. זה קרה לאחר הכמעט עימות עם דניאל, בו קרא האח לנתנאל לשלוט על עצמו. בסביבת חובבי האח זה העלה את השאלה האם נתנאל הוא "ביריון" – והגם שהוא ללא ספק נהג בבריונות בסצנת העישון המפורסמת, לי קשה לזרוק אותו לתוך התווית הזאת.

דווקא שורדים יפה. דיאנתנאל, "האח הגדול". צילום מסך/ רשת 13
דווקא שורדים יפה. דיאנתנאל, "האח הגדול". צילום מסך/ רשת 13

יש משהו מאוד כוחני בנתנאל, חייבים להודות. אבל כאן צריך לומר שהשילוב בינו לבין דיאן (והאנטגוניזם הברור שהיא מעוררת) הפך אותו, במובן מסוים, גם למטרה. מדובר ב"פאוור קאפל" של הבית, זוג שמאיים גם על הזוגות האחרים וגם על כלל הדיירים. כי בדיוק כמו כל דבר בעולם, אם מדברים עליך, זה מביא גלי שנאה, אבל גם המון אהבה ופופולריות. לא סתם הצמד לא עמד פעם אחת להדחה, וגם אם הדבר הזה יקרה – אני בספק אם הקהל יעיף אותם.

חוץ מזה סוף סוף היה קצת מצחיק בעונה שהרגישה כמו סרט באורך מלא של עמוס גיתאי. קאזם חובב השוקו התחפש לחבילת שוקו בעצמו, דינה חזרה למקומה כקופאית ברכבת (סיפור אהבה קצת מוזר) ומרינה המשיכה לכבוש את הלב ברגע מקסים כשהיא נאלצה לשיר את "טקילה" (עוד מקרה בעונה הזו שבה מנסים לתת רפרנס מוזיקלי בן 50 שנה לאנשים שלא היו רעיון כשהשיר הפך ללהיט), ולא הבינה מה בדיוק נפל עליה. חיים שלי מרינה.

בתמונה: לא בקבוק טקילה. "האח הגדול". צילום מסך/ רשת 13
בתמונה: לא בקבוק טקילה. "האח הגדול". צילום מסך/ רשת 13

ובאמת, כך נראה, נוצר ראש חץ בכל הקשור למאבק על המיליון. מרינה, בעיניי לפחות, ללא ספק מובילה במדד הסימפטיה; דיאן ונתנאל הם הסיפור הגדול, ולטעמי גם שחף הוא פוטנציאל טוב מאוד לזכייה – דווקא בגלל השקט שהוא מעורר, ועמדת המנהיגות שאולי נכפתה עליו, אבל הוא עמד בה בגבורה עד עכשיו.

ולסיום, ברוח הפרק המוזיקלי, קצת חרוזים (בלי טייפ על הכתף וג'יפ מפואר). שימו לי ביט:
האח הגדול, האח הגדול/
תפסיק להעלים את שרון רק כי אתה יכול/
הרם אותו כבר מרצפת חדר העריכה/
כי הוא בדיוק מה שהעונה הזאת צריכה/
דיאן ונתנאל יסתדרו בלעדיך בסט/
בר טליה ואליאב יוכלו לנוח קצת בנסט/
הרדמת אותנו מספיק, אז רק אל תשבור/
בכל זאת, אנחנו צריכים להישאר ערים ל"צינור".
יו.