הלב נגד המוח: המשולש הלא רומנטי של "הישרדות" הולך להתפוצץ

הלב רוצה מה שהלב רוצה. טל ומאיה, "הישרדות" (צילום מסך: רשת 13)
הלב רוצה מה שהלב רוצה. טל ומאיה, "הישרדות" (צילום מסך: רשת 13)

העונה של "הישרדות" ממשיכה להשתפר ככל שמתקרבים לקו הסיום, וטל מורד מסתמן כווינר פוטנציאלי וכמי שהמתמטיקה מאחוריו בדרך לגמר. באופן אירוני, הדבר היחיד שיכול להכשיל אותו כעת הוא הלב. או המוח. או הלב. או המוח. ובקיצור: מאיה או גל?

13 במרץ 2023

המאני טיים בעיצומו. השעון מתחיל לתקתק אחורה, והעונה הזו של "הישרדות" הולכת ומשתפרת ככל שמתקרבים לקו הסיום. אחרי פרק מוצלח מאוד אתמול (ראשון), הרשימה הצטמצמה עוד קצת – כאשר נטשה חליל הודחה מהעונה, והותירה את האי עם שבעה שורדים בלבד.

המציאות ב"הישרדות" הובילה למצב שבו שבט אולן נקרע בין שני קטבים ושתי בריתות חזקות. הראשונה היא החיבור טל-גל, השנייה היא ציר אבירן-נטשה. השבט התחלק, הלכה למעשה, לשתי קבוצות וההדחה של חליל היא בהחלט ניצחון גדול לטל וגל, שחיזקו את מעמדם במשחק. בסופו של דבר, ההדחה של חליל ריחפה באוויר עוד בהדחה הקודמת – גם אז, כמו הפעם, שישה שורדים הצביעו להדיח אותה; אבל אז אבירן השתמש בפסלון החסינות, הציל את נטשה וגיא שיקר הודח במקומה. עכשיו כבר לא נותרו לו טריקים בשרוול – ונטשה סיימה את דרכה.

איך ישארו טריקים בשרוול אם אין שרוול. נטשה, "הישרדות" (צילום מסך: רשת 13)
איך ישארו טריקים בשרוול אם אין שרוול. נטשה, "הישרדות" (צילום מסך: רשת 13)

סוד הניצחון של טל קשור ביצירת הקשרים שלו: שאלת "הלב מול המוח" כיכבה לא מעט בעונה הזו – האם המשחק הוא ציני לחלוטין, או שאפשר להכניס בו רגשות. ובכן, טל הצליח לשלב בין השניים – גם להיות מאוד מקיאבליסטי (ברמה של לבגוד לא פעם במי שהיו בני ברית שלו), אבל גם לייצר קשר אישי וחם לפחות עם שני נכסים עיקריים עבורו – החיבור ה"קרבי" עם סהר, וכמובן הרומן הלוהט עם מאיה. שניהם היוו את הבסיס לרוב – כאשר מאיה בעצם הביאה גם את קייסי, בגלל החברות ביניהם. טל מצליח לשמר את מעמדו בגלל העובדה שגיבש סביבו רוב מוצק שעמד פעם אחר פעם במבחן. אם הוא ינצח – זה יהיה סוד הקסם שלו. 

אם תרצו, במקביל זו היתה גם החולשה של נטשה; בגלל האופי המאוד מחוספס שלה היא לא הצליחה לייצר את הקשרים האישיים (להפך, לא פעם היא עוררה אנטגוניזם), ולמעשה ברגעי המבחן נותרה רק עם אבירן כשותף הנאמן שלה. הוא היה שותף מאוד טוב, אבל בסופו של דבר זה לא החזיק מעמד במשחק חברתי.

אממממ, ובכן, איך לספר לה את זה. נטשה, "הישרדות" (צילום מסך: רשת 13)
אממממ, ובכן, איך לספר לה את זה. נטשה, "הישרדות" (צילום מסך: רשת 13)

כעת, יהיה מעניין מאוד לראות לאן אבירן יילך. פוליטית, הוא נמצא במיעוט מזהיר בשבט. מתוך שבעה שורדים, יש ברית חזקה מאוד בצד השני של חמישה (סהר, מאיה, טל גל וקייסי), כשהשותפה הפוטנציאלית היחידה שלו היא אלית. זה אומר שאבירן יצטרך לסלול לעצמו מסלול לברית חדשה (אחרי החיבור עם נטשה, שהחזיק אותו כמעט כל העונה) או לקוות לחסדיה של נטשה – שתנסה לסייע לו כמושבעת, מי שיכולה להכריע את זהות המנצח בסוף העונה.

אם הסיטואציה הזו נראית לכם אידילית, היכונו למה שאמור להתפוצץ בפרקים הבאים – וזהו המשולש טל-גל-מאיה. כן, הוא לכאורה נרגע בחלק הקודם של העונה, אבל הוא מאיים לחזור ובגדול; גל רוצה לסנן החוצה את מי שמפריע לה בדרך, ומאיה היא בהחלט מכשול לשם, בעיקר בגלל הקשר החם שלה עם טל. ואם אמרנו קודם שהקשר החם והרגשי הוא זה שקנה לטל את המקום עד הנה, ייתכן מאוד שזה עומד להפריע לו.

לפחות הם זוכרים את השמות של עצמם. "הישרדות" (צילום מסך: רשת 13)
לפחות הם זוכרים את השמות של עצמם. "הישרדות" (צילום מסך: רשת 13)

עד עכשיו, טל מורד עמד בכל המבחנים שהוצבו בפניו – והוא יוצא מהפרק הזה כווינר פוטנציאלי וכמי שהמתמטיקה מאחוריו בדרך לגמר. באופן אירוני, הדבר היחיד שיכול להכשיל אותו כעת הוא הלב – והמכשולים שהוא מציב, ברגעים שבהם השכל הופך להיות משמעותי במיוחד.

ברמת הפרק, עם עליית האינטנסיביות והאינטריגות – גם מועצת השבט מאוד השתפרה. בתחילת העונה זה היה מעמד שבו הנאומים הפכו להיות ריקים מתוכן, וכולם חיכו להצבעה (גם האורך של המועצות היה בהתאם). הפרק האחרון היה פיצוץ אמיתי: גם המונולוג המדהים של נטשה, גם הפיצוץ הגדול בין טל ואבירן שבו באמת הכל נפתח (שלא לדבר על המושבעים שנהנים מאוד לזרוק את הזרדים למדורה) – תענוג אמיתי, וברור שזה רק יילך וישתפר ככל שהעונה תתקרב לקו הסיום שלה.

יאללה, אקשן ופיצוצים. "הישרדות" (צילום מסך: רשת 13)
יאללה, אקשן ופיצוצים. "הישרדות" (צילום מסך: רשת 13)