זה מתחמם: המשחק של "הישרדות" יכול להתחיל. אם ההפקה תתן לו

לשון המאזניים בהדחה הבאה. מאיה, "הישרדות" (צילום מסך: רשת 13)
לשון המאזניים בהדחה הבאה. מאיה, "הישרדות" (צילום מסך: רשת 13)

מלחמת הכל בכל בעונה הזאת של "הישרדות" כבר מוכנה לפרוץ, הנחשים והצבועים יצאו ממאורותיהם, ויש כבר מודחת מסומנת לפרק הבא. עכשיו נשאר לראות איזה קלף ההפקה תשלוף הפעם, והאם היא תואיל בטובה לתת למשחק לנצח // הריקאפ שחיכיתם לו מריח דם של שקרנים

19 בינואר 2023

מ-18 עברנו ל-14 שורדים, והמשחק בעיצומו ובגדול. זו הכותרת של "הישרדות" שנכנסת לשבוע השישי של העונה. ברמת הכותרת: טגאלוג סוף סוף חוזרת לנצח משימת חסינות, אחרי שני הפסדים – ושבט בייבאין, שכבר חשב שיצא מהלופ, ישוב למועצת שבט שמבטיחה להיות מעניינת במיוחד.

זה כבר ניצחון שני ברציפות של טגאלוג, אחרי שבפרק של יום ראשון היא ניצחה ב"משימת התוכן השיווקי" – זו שבה השבט זכה, באופן מפתיע, בנוזל לניקוי כביסה מטעם רשת מאוד מסוימת שקיבלה פרסומת חינם בתכנית ריאליטי (לא אמרו שהמציאו איזה לוגו בשביל זה?). הידד. בכל מקרה, דורין מתחילה להתאקלם כלידרית יחד עם גיא, ואין ספק שטגאלוג חוזר להיות השבט הדומיננטי והמצליח. על הדרך, זה גם קצת מרגיע את הזירה המאוד סוערת שהיתה שם בשבועות האחרונים. שם את היריבות על הולד.

כן, נו, ככה שבט טגאלוג נרגע. "הישרדות" (צילום מסך: רשת 13)
כן, נו, ככה שבט טגאלוג נרגע. "הישרדות" (צילום מסך: רשת 13)

מי שהביא להם את הניצחון הוא גיא רוזן, שחווה פרק מאוד מוצלח מבחינתנו – גם פירק את המטרה המכריעה במשימת החסינות, וגם ניצח ב"מלחמת החיים והמוות" מול חברתו לשבט לשעבר – ושותפתו גם בהווה – טניה לאורן. פעם שנייה ברציפות שבה אנחנו רואים משימת "חיים ומוות" שאין בה חיים ומוות – כי היריבים הם בעצם חברים. בפעם הקודמת אלה היו טל וספיר, שבילו את הזמן פחות במאבק עיקש ויותר בשיחה בטלה וחברותית על אסטרטגיות.

קרב חיים ומוות? יותר כמו קרב פיהוקים. "הישרדות" (צילום מסך: רשת 13)
קרב חיים ומוות? יותר כמו קרב פיהוקים. "הישרדות" (צילום מסך: רשת 13)

ואם במשימה לא קרה דבר מעניין, דבר פרודוקטיבי כן קרה בדיאלוג שבין טניה לגיא: טניה ניסתה לפרק קצת את החיבור המובהק בין דורין לגיא ("ברית המלכים", אם תרצו). האם הפסקת האש ההדדית הזו תרד מהפרק? נחכה ונראה. בכל מקרה, אם גיא היה המנצח של הפרק (ושוב כל הכוח בידיים שלו) – די ברור מי היתה המפסידה הגדולה. ספיר קשתי.

"הישרדות" (צילום מסך: רשת 13)
"הישרדות" (צילום מסך: רשת 13)

הכל התחיל ביום ראשון, כאשר ספיר ניגשה אל "פסגת ההחלטות", שם פגשה את ירדן מטגאלוג. במשימה, אילצה אותם ההפקה לבחור מועמדים ולהתאים אותם לחיות – צבוע, נחש וינשוף. אחד חכם ושניים רשעים. ספיר בחרה את טניה בתור הצבוע, את אלית בתור הנחש ואת קייסי בתור הינשוף. נשמע קל? תחשבו שוב, כי ספיר היתה צריכה להתמודד עם השלכות הבחירה שלה, מאחר וכל שורדת קיבלה "שרשרת" עם החיה שלה – כלומר, לדעת שזה מה שספיר חושבת עליה.

צבוע כי את צבעונית, נו. טניה וספיר, "הישרדות" (צילום מסך: רשת 13)
צבוע כי את צבעונית, נו. טניה וספיר, "הישרדות" (צילום מסך: רשת 13)

אמש התגלו עוד השלכות של בחירת ספיר: קייסי, שנבחרה כ"ינשוף", לא תוכל להשתתף במועצת השבט; טניה ה"צבוע" קיבלה יתרון, ואלית "הנחש" קיבלה חיסרון. איך זה יתבטא? נצטרך לחכות. במלחמת החיים והמוות, גיא קיבל את הזכות להחליף שרשראות עם יתר בני השבט – מה שיוכל לגרום לו לשלוט במה שיקרה בבייבאין קדימה. כוח אדיר, שוב, בידיים של מי שמסתמן כאחת הדמויות החזקות של העונה.

בשובה אל בייבאין, ספיר שיקרה – והעמידה פנים שהיא לא ידעה במה היא בוחרת. ירדן ניסתה לשקר (כמו שהן תיאמו מראש) אבל בסופו של דבר נשברה; והשקר התפוצץ לכולם בפרצוף לפני משימת החסינות. העובדה ששבט אחד ידע שהבחירה היתה מודעת ושבט אחר לא, אילצה את ספיר להתפתל ולנסות להמציא סיפורים כדי לגשר על הפער. זה ממש לא עבד, אף אחד לא השתכנע וזו היתה התרסקות די כואבת – שגם דרדרה את מעמדה במשחק.

המאמי הלאומית יצאה מחליפת "החמודה". קייסי, "הישרדות" (צילום מסך: רשת 13)
המאמי הלאומית יצאה מחליפת "החמודה". קייסי, "הישרדות" (צילום מסך: רשת 13)

זו היתה בחירה קשה של ספיר – האם להעדיף את השקר הנוח או את האמת הכואבת. אבל כפי שאמר ווינסטון צ'רצ'יל, היא בחרה בחרפה – וקיבלה מלחמה. היא גם שיקרה לחברים שלה, וגם בסוף התבררה כשקרנית וזה בהחלט שם אותה על הגריל לקראת מועצת השבט, שתשודר בשבת. ומי שסימנה אותה בצורה הכי ברורה היא דווקא מישהי שלא התבטאה עד עכשיו – קייסי זפטה.

קצת כמו טל בפרקים האחרונים, גם קייסי נהנתה מתדמית "המאמי הלאומית" – בת המהגרים מהפיליפינים, הבחורה הפתוחה והחמודה, הסינקיונרית המצטיינת (זו שמופיעה על המסך יותר מכולם בטסטמוניאלס), בחורה לא מזיקה. כמו במקרה של טל, גם היא מהר מאוד יצאה מחליפת ה"חמודה" – וההפסד במשימת החסינות, אפשר לה לנסות ולבצע מהלך אדיר – על הראש של ספיר קשתי.

נתניהו שים לב, ככה בונים קואליציה. קייסי ואלית, "הישרדות" (צילום מסך: רשת 13)
נתניהו שים לב, ככה בונים קואליציה. קייסי ואלית, "הישרדות" (צילום מסך: רשת 13)

קייסי, בעצם, מנסה לגייס לעצמה רוב כדי להדיח את ספיר. גיא שיקר ואלית מוסאיוף כבר איתה ומאחוריה (כלומר – 3 קולות), והיא צריכה עוד קול אחד מסהר, ספיר, טניה ומאיה. סהר וספיר בלתי ניתנים להשגה, מאחר והם בברית די מאוחדת. טניה? לא ברור. מי שנשארה זו מאיה קיי, שהחברות בינה לבין ספיר נשברה כבר בפרק הקודם. קייסי ומאיה קרובות מאוד, והיא מנסה להפעיל עליה לחץ כדי לעבור צד – ובעצם, להפיל את מי שהיתה חברתה הטובה. זה לא כל כך פשוט; למרות שהיחסים ביניהן די התקררו בפרק הקודם (על אף ניסיונות ההרגעה של ספיר), מאיה עדיין שומרת סוג של אמונים לספיר, ותתקשה ללכת למהלך כזה – לפחות על פי הדיאלוג ביניהן. בכל מקרה, העסק נשאר פתוח לקראת שבת – אבל ספיר נראית כמועמדת כמעט בטוחה להיות מודחת במועצה הקרובה.

החיים הקשים כלשון מאזניים. מאיה, "הישרדות" (צילום מסך: רשת 13)
החיים הקשים כלשון מאזניים. מאיה, "הישרדות" (צילום מסך: רשת 13)

והפעם, הצידוק המספרי התחבר גם לשאלת האווירה – ספיר עוררה המון אנטגוניזם בפרקים האחרונים (אפשר היה לראות את זה גם במריבה שהיתה לה עם שיקר), ואיבדה גם את אמון החברים בסיפור "פסגת ההחלטות". לכאורה כל הדרכים מובילות לכך שקשתי תיפרד מ"הישרדות" במוצאי שבת, אבל חשבנו ככה על נטשה (ועל גיא) בשבוע שעבר, ואתם זוכרים מה קרה. עכשיו נשאר לראות איך ההפקה תשלוף קלף הפעם, והאם היא תואיל בטובה לתת למשחק לנצח.